Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Obecnie, gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dzisiaj przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. a także 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, gazet o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to element dziedzictwa kulturowego, a "Robbo" i inne tytuły należy wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk. "Za wiele prawdy. Nie polecam. Paweł „Pirx” Kalinowski Wehikuł czasu. Przenosi nas do czasów, gdy wszystko było ważne. Po sponiewieraniu nostalgią ujawnia sekret, że można tak i dzisiaj. Nie czytać, towar niebezpieczny, może odciągnąć od smartfona." Krzysztof "Kaz" Ziembik "Niezwykle entuzjastyczny wywiad. Rozmowa wciąga nas – wręcz porywa – w magiczny i na bieżąco odkrywany świat czasów ośmiobitowego komputera Atari a także przedstawia niesamowitych ludzi, którzy ten świat tworzyli z pasją, łamiąc wszelkie ograniczenia stawiane przez sprzęt." Kuba Husak, muzyk, projektant gier, programista dem i gier "Nowe pokolenia nie będą fascynować się poezją Mickiewicza. Młodych ludzi, zanurzonych w cyfrowym świecie, może zainteresować historia pierwszych dzieł na komputery domowe. Przeczytaj, co tworzono bez internetu i ekranów 4K, za to z pasją, wyobraźnią i mikroprocesorem o częstotliwości taktowania 1,77 MHz." Piotr "0xF" Fusik, naczelny koder demosceny Atari (Numen, Drunk Chessboard) "To opowiadanie o wydobywaniu pokładów możliwości z kawałka elektroniki liczącego sobie kilka dekad." Bartek "V0yager" Dramczyk, Pixelpost.pl "Opowiadajmy legendę polskiego game devu, opowiadajmy, dopóki jest świeża. Historie rodem z demosceny, salonów gier i piwnicznych wytwórni oprogramowania są barwną, alternatywną perspektywą polskiej transformacji. To na wskroś optymistyczna i bezpretensjonalna opowiadanie o chłopakach z podwórka, których zabawa wyobraźnią wprowadziła do dużego świata. Polski sen, jeden z niewielu." Konrad Janczura, pisarz, gracz Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce |
Autor: | Cieślewicz Tomasz |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Korporacja Ha!art |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.