Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa okładka

Średnia Ocena:


Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa

Podręcznik nawiązuje własną formą i proponowanymi sposobami pracy do serii "Odsłonić twarz Chrystusa". Oczywiście podręcznik został napisany na bazie nowej Podstawy programowej a także Programu nauczania religii z 2010 r. W związku z tym zawiera nowe treści, których nie było w poprzednim wydaniu. Dotyczy to historii zbawienia Starego Testamentu (uczniowie poznają lepiej niektóre postacie i ich znaczenie), historii Kościoła (w Europie i Polsce) a także postaci polskich świętych. Treści podręcznika są też skorelowane z nową Podstawą programową kształcenia ogólnego. Niezmienione jednak zostały ani ogólne założenie serii, ani forma i metodyka podręczników. Podręcznik Szukam was ma służyć jako pomoc w ewangelizacji i formacji młodzieży a także prowadzeniu jej do dojrzałości chrześcijańskiej. Układ treści i zadań w podręczniku sprzyja zdobywaniu przez uczniów umiejętności potrzebnych podczas egzaminu i następnych etapów nauczania, m.in. analizy i interpretacji tekstów literackich (w tym lektur szkolnych), dzieł malarskich, czytania ze zrozumieniem, różnorakich form wypowiedzi ustnych i pisemnych. Podręcznik zgodny z programem nauczania "Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.

Szczegóły
Tytuł Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAM
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: przemowienie-pdf.pdf - Rozmiar: 47.4 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • jacona1

    szukalem do szkoły wymóg formalny

  • Marta Tarasiewicz

    Dziękuję za blyskawiczna realizację zamówienia

  • Mała

    Jak zwykle bardzo szybkie zakupy bez wychodzenia z domu.

  • agava07

    Ciężkie tomiszcze, nie warto. Nie polecam. Nawet, jeśli to podręcznik, nie kupujcie.

  • Anonim

    Książka ebook jest dostosowana do nauczania siódmoklasistów .

  • Anonim

    Zgodnie z opisem, przysyłka dynamicznie I sprawnie. Polecam!

  • Karolina Mocek

    podręcznik szkolny. nic dodać. wstanie dobrym Zalecam

  • Tomasz Matuszczak

    Książka ebook do VII klasy.

  • Mariusz Tęsiorowski

    Dynamiczna dostawa, prosty odbiór, przesyłka nieźle zapakowana. Polecam.

  • ewunia

    Podręcznik jest zgodny z podstawą programową. Bardzo ładnie, estetycznie wydany.

  • Joanna Maleńka

    Wszystko sprawnie, dynamicznie i na czas! Jestem bardzo zadowolona, transakcja przebiegła bez problemów!!!

  • Daria Konicka

    Podręcznik do religii w gimnazjum spełnia wymagania ucznia.

  • ALEKSANDRA ZWIERZCHOWSKA

    dynamiczna wysyłka niezły kontakt towar ok zalecam szczerze

  • Magdalena Kolska

    Dynamicznie i sprawnie przesłano paczkę z książką, którą moje dzidziuś potrzebowało do szkoły.Polecam.

  • Małgorzata Sobolewska

    Podręcznika nie oceniam- nie mam zdania na ten temat. Transakcja dynamiczna i w dobrej cenie. Komfortowa !!

  • alasocinski

    Od zamówienia (z kawą na fotelu) do realizacji - moment. Dzidziuś zadowolone więc ja też. - moment. Dzidziuś na

  • Emilia Orłowska

    Jestem bardzo zadowolona z zakupu podręczników.Wszystko sprawnie , bezproblemowo.Polecam !

  • Sunshine

    Zalecam kupowanie podręczników w empiku. Moja córka wielbi aromat książek, nawet jeżeli są to podręczniki.

 

Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 PRZEMÓWIENIE 1. Przypomnij sobie, co wiesz na temat przemówienia i zaznacz poprawne odpowiedzi. Uwaga! Więcej niż jedna odpowiedź może być poprawna. 1. Kiedy kieruje się przemówienie do kolegów lub koleżanek, najlepiej rozpocząć je apostrofą: a) Kochani! b) Panie i panowie! c) Szanowni zebrani! d) Koleżanki i koledzy! 2. Celem wstępu przemówienia jest najczęściej: a) przedstawienie argumentów. b) zdobycie przychylności odbiorców. c) zainteresowanie odbiorców tematem. d) przedstawienie problemu/tematu mowy. 3. Podczas wygłaszania przemówienia nie należy: a) modulować głosu. b) całkowicie unikać gestykulowania. c) mówić z zaangażowaniem emocjonalnym. d) dbać o właściwą intonację i tempo wypowiedzi. e) mówić cały czas z jednakowym wyrazem twarzy. 4. Aby przemówienie odniosło zamierzony skutek, należy: a) ułożyć argumenty w odpowiedniej kolejności. b) zadbać o porządek i kompozycję wypowiedzi. c) unikać kontaktu wzrokowego ze słuchaczami. d) dostosować formę wypowiedzi do okoliczności i określonego odbiorcy. e) wygłosić przemówienie bez wcześniejszego przygotowania, żeby słuchacze nie odnieśli wrażenia sztucz- ności wypowiedzi. 5. Aby ułatwić przekonanie do siebie słuchaczy, można: a) używać 1 os. lm. b) mówić prostym, zrozumiałym językiem. c) stosować różnego rodzaju przerywniki, np. anegdoty, przykłady. d) zaakcentować własne zaangażowanie w przedstawiany problem/sprawę. e) przemawiać jak najdłużej, by odbiorcy mieli wrażenie, że mają do czynienia z osobą kompetentną. 2. Napisz, z jakiej okazji i do kogo można się zwrócić, zaczynając przemówienie apostrofą: Drodzy przyjaciele! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Strona 2 Wysoki sądzie! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Czcigodni zebrani! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Szanowni państwo! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Kochani! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Szanowna pani dyrektor! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 3. Przeczytaj fragment powieści N.H. Kleinbauma Stowarzyszenie umarłych poetów i wykonaj zadania pod tekstem. Następnego dnia na początku lekcji angielskiego Keating napisał na tablicy wielkimi literami słowo: COLLEGE. Podkreślił je grubą linią. – Moi panowie – powiedział – omówimy dziś pewną bardzo ważną dla każdego przyszłego studenta umie- jętność, której opanowanie jest niezbędne, jeśli nie chce się zmarnować kilku lat studiowania w college’u. Otóż chodzi o umiejętność analizowania nieprzeczytanych lektur. Chłopcy wybuchnęli gromkim śmiechem. – College w bardzo krótkim czasie zniszczy wasze zamiłowanie do poezji – mówił dalej Keating. – Dokonają tego długie godziny drobiazgowych analiz i nie kończących się interpretacji. Wiersz będzie dla was istniał tylko jako rymy, zgłoski i metafory. . . W college’u poznacie na pewno dzieła najwyższego lotu, których piękno po- winniście umieć smakować. Niekiedy jednak skazani będziecie na godne pożałowania brednie, których należy unikać jak dżumy. – Keating spacerował powoli przed klasą. – Załóżmy, że zdecydujecie się na wykłady z po- wieści współczesnej. W ciągu całego semestru czytacie wyborną literaturę, wzruszającego Ojca Goriot Balzaka, Ojców i dzieci Turgieniewa i wiele innych arcydzieł. Kiedy jednak przychodzi okres zaliczeń, okazuje się nagle, że jedynym tematem na egzaminie będzie problem miłości rodzicielskiej, który w swej powieści pod tytułem Wątpliwy debiut podjął nie kto inny jak sam. . . wasz pan profesor. – Keating zerknął z ukosa na chłopców i mó- wił dalej. – Po przeczytaniu pierwszych trzech stron książki uświadomicie sobie, że wolelibyście być wysłani na front niż trwonić drogocenny czas na zajmowanie umysłu takimi śmieciami. Ale któż śmiałby głośno na- rzekać? Czy warto przez taką błahostkę oblać egzamin? Oczywiście, że nie. Przecież przez cały semestr pilnie pracowaliście i powieść współczesną znacie bardzo dobrze. Co zrobić? Chłopcy wsłuchiwali się zachłannie w słowa nauczyciela. – Sposób na nie przeczytane lektury jest bardzo prosty. Bierzemy do ręki ów Wątpliwy debiut i z kilku zdań streszczenia na obwolucie dowiadujemy się, że pewien jegomość imieniem Frank, który żyje z handlu snopo- wiązałkami*, poświęca wszystko, by umożliwić przyzwoity start swojej córce o dźwięcznym imieniu Christine, która zresztą jest tyle złakniona sukcesu co leniwa. Na egzaminie swoją odpowiedź rozpoczynamy od przeko- nania profesora, iż nie będziemy przytaczać szczegółów intrygi, by od razu przejść do głębszej interpretacji znakomitego dzieła. Jednocześnie chytrze przemycamy wszystkie nasze wiadomości z obwoluty, chcąc utwier- dzić go, iż rzetelnie przeczytaliśmy całą lekturę. W następnej części warto zaskoczyć profesora ambitną analizą porównawczą, wobec której trudno zająć obojętne stanowisko. Na przykład mówimy coś w rodzaju: „Konieczne jest odnotowanie pouczającego podobieństwa między śmiało przez autora skreślonym portretem kochającego ojca a niektórymi elementami teorii Zygmunta Freuda. Nasz powieściowy Frank, ojciec Christine, to upadły Edyp, natomiast Christine to Elektra. . .” Wreszcie nadchodzi czas efektownej konkluzji, i tu radziłbym odwołać się do bardzo niejasnych i niesprecyzowanych źródeł. . . Na przykład coś w tym rodzaju – Keating zamilkł na krótką chwilę i zaczął czytać z notatnika: – „Rzeczą godną największej uwagi jest trudno uchwytna, tajemnicza nić, jaka łączy powieść z naukami hinduskiego filozofa i proroka Avesha Rahesha Nona. Sięgając do mitycznego Strona 3 wyobrażenia trójgłowego smoka, Rahesh Non drobiazgowo analizuje przyczyny, dla których dzieci porzucają swoich rodziców. Według proroka trzy smocze głowy to ambicja, pieniądze i sukces”. I tak dalej, i tak dalej, możecie swobodnie rozwijać filozofię Rahesha Nona, począwszy od tego, czym straszne głowy się odżywiają, a skończywszy na tym, jak je ściąć, by już więcej nie odrastały. Na sam koniec swojej wypowiedzi należy nie- zbyt nachalnie, ale z udaną szczerością, pochwalić profesora za olśniewający talent literacki i godną zazdrości odwagę, którą okazał, publikując Wątpliwy debiut. Meeks podniósł rękę. – Kapitanie. . . a co zrobić, jeśli nic się nie wie na temat kogoś takiego, jak Avesh Rahesh Non? – Avesh Rahesh Non nigdy nie istniał, Meeks. Chodzi o to, aby sobie kogoś takiego wymyślić. Żaden ceniący się profesor nie przyzna się, że jest mu obce nazwisko hinduskiego filozofa, tym bardziej, gdy pada ono z ust zwykłego studenta. Najprawdopodobniej wasza odpowiedź zostanie skomentowana podobnie, jak zrobił to mój profesor. – Keating wziął do ręki kartkę papieru, która była wsunięta pomiędzy strony notatnika. – „Pańskie odwołanie się do dzieł Avesha Rahesha Nona – zaczął czytać donośnym głosem – było dowodem wnikliwej analizy. W jasny i poprawny sposób umiał pan odczytać jego idee. To miło usłyszeć, że oprócz mnie jest jeszcze ktoś, kto ceni sobie tego wielkiego, choć nieco już zapomnianego mędrca Dalekiego Wschodu. Celujący”. *snopowiązałka maszyna do koszenia i wiązania zboża i rzepaku w snopy a) Wyodrębnij we fragmencie powieści tekst przemówienia Keatinga. b) Napisz, kilkuzdaniową wypowiedź, w której przedstawisz temat i cel przemówienia Keatinga. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... c) Uzasadnij, dlaczego przemówienie Keatinga możemy uznać za ironiczne. Przytocz przynajmniej dwa fragmenty, w których szczególnie się uwydatnia ironia. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... d) Wskaż cechy przemówienia w wypowiedzi Keatinga. Zapisz je w punktach. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Strona 4 e) Zapisz w punktach, które elementy przemówienia pozwoliły nauczycielowi przyciągnąć uwagę uczniów i sprawiły, że przemówienie odniosło zamierzony skutek. Swoje spostrzeżenia poprzyj odpowiednim przykła- dem. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 4. Przygotuj przemówienie, w którym będziesz chciała/chciał ośmieszyć lub skrytykować jakieś zaobserwo- wane przez ciebie zjawisko, np. w szkole, w polityce, w kulturze. W tym celu wykonaj poniższe zadania. Swoje przemówienie możesz wygłosić na forum klasy. 1. Zdecyduj, o czym chcesz mówić i sformułuj temat swojego przemówienia. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 2. Zapisz cel swojego przemówienia. Zdecyduj, czy będzie to wypowiedź o charakterze ironicznym. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 3. Określ adresata wypowiedzi i sytuację, w której chciałabyś/chciałbyś je wygłosić. Pamiętaj, żeby dostoso- wać styl przemówienia do odbiorcy i sytuacji. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 4. Przygotuj plan wypowiedzi i zapisz, jakie elementy znajdą się w każdej części kompozycyjnej. WSTĘP – Zapisz, jakim zwrotem do adresata rozpoczniesz swoje przemówienie. – Zanotuj, w jaki sposób przedstawisz temat lub problem swojego wystąpienia. – Zdecyduj, jak zainteresujesz odbiorcę i przykujesz jego uwagę. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Strona 5 ROZWINIĘCIE – Zbierz i zapisz argumenty, ustal ich kolejność. – Przemyśl, jakimi przykładami (fakty, wydarzenia, anegdoty, powoływanie się na autorytety, użycie me- tafor itp.) poprzesz swoje argumenty. Zanotuj propozycje. – Zastanów się, jakie mogą być zarzuty i kontrargumenty przeciwników i zapisz, w jaki sposób możesz je w trakcie wygłaszania przemówienia odeprzeć. – Zapisz zwroty do adresata i inne środki językowe, które pomogą w utrzymaniu zainteresowania tema- tem i wpłyną na osiągnięcie zamierzonego przez ciebie celu. – Zdecyduj, czy i w jaki sposób chcesz apelować do konkretnych uczuć odbiorcy. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ZAKOŃCZENIE – Zastanów się, jak chcesz zakończyć swoje przemówienie. – Podsumuj swoje rozważania - wyciągnij wnioski, potwierdź wysuniętą we wstępie tezę. – Zastanów się, czy i w jaki sposób odwołasz się do emocji słuchaczy. Zanotuj swoje pomysły. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 5. Przemyśl sposób wygłoszenia przemówienia. Zdecyduj, jaką zastosujesz gestykulację, w których momen- tach będziesz modulował głos, użyjesz pauz, zmienisz tempo wypowiedzi, podniesiesz lub obniżysz głos itp. Zanotuj swoje pomysły. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 6. Wykonaj kilka prób wygłoszenia przemówienia, np. przed lustrem lub krytycznym słuchaczem.