Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa
Średnia Ocena:
Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa
Podręcznik nawiązuje własną formą i proponowanymi sposobami pracy do serii "Odsłonić twarz Chrystusa". Oczywiście podręcznik został napisany na bazie nowej Podstawy programowej a także Programu nauczania religii z 2010 r. W związku z tym zawiera nowe treści, których nie było w poprzednim wydaniu. Dotyczy to historii zbawienia Starego Testamentu (uczniowie poznają lepiej niektóre postacie i ich znaczenie), historii Kościoła (w Europie i Polsce) a także postaci polskich świętych. Treści podręcznika są też skorelowane z nową Podstawą programową kształcenia ogólnego. Niezmienione jednak zostały ani ogólne założenie serii, ani forma i metodyka podręczników. Podręcznik Szukam was ma służyć jako pomoc w ewangelizacji i formacji młodzieży a także prowadzeniu jej do dojrzałości chrześcijańskiej.
Układ treści i zadań w podręczniku sprzyja zdobywaniu przez uczniów umiejętności potrzebnych podczas egzaminu i następnych etapów nauczania, m.in. analizy i interpretacji tekstów literackich (w tym lektur szkolnych), dzieł malarskich, czytania ze zrozumieniem, różnorakich form wypowiedzi ustnych i pisemnych.
Podręcznik zgodny z programem nauczania "Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.
Szczegóły
Tytuł
Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa
Autor:
Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Wydawnictwo WAM
Rok wydania:
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: przemowienie-pdf.pdf - Rozmiar: 47.4 kB
Głosy: 0 Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Recenzje
jacona1
szukalem do szkoły wymóg formalny
Marta Tarasiewicz
Dziękuję za blyskawiczna realizację zamówienia
Mała
Jak zwykle bardzo szybkie zakupy bez wychodzenia z domu.
agava07
Ciężkie tomiszcze, nie warto. Nie polecam. Nawet, jeśli to podręcznik, nie kupujcie.
Anonim
Książka ebook jest dostosowana do nauczania siódmoklasistów .
Anonim
Zgodnie z opisem, przysyłka dynamicznie I sprawnie. Polecam!
Karolina Mocek
podręcznik szkolny. nic dodać. wstanie dobrym Zalecam
Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
PRZEMÓWIENIE
1. Przypomnij sobie, co wiesz na temat przemówienia i zaznacz poprawne odpowiedzi. Uwaga! Więcej niż jedna
odpowiedź może być poprawna.
1. Kiedy kieruje się przemówienie do kolegów lub koleżanek, najlepiej rozpocząć je apostrofą:
a) Kochani!
b) Panie i panowie!
c) Szanowni zebrani!
d) Koleżanki i koledzy!
2. Celem wstępu przemówienia jest najczęściej:
a) przedstawienie argumentów.
b) zdobycie przychylności odbiorców.
c) zainteresowanie odbiorców tematem.
d) przedstawienie problemu/tematu mowy.
3. Podczas wygłaszania przemówienia nie należy:
a) modulować głosu.
b) całkowicie unikać gestykulowania.
c) mówić z zaangażowaniem emocjonalnym.
d) dbać o właściwą intonację i tempo wypowiedzi.
e) mówić cały czas z jednakowym wyrazem twarzy.
4. Aby przemówienie odniosło zamierzony skutek, należy:
a) ułożyć argumenty w odpowiedniej kolejności.
b) zadbać o porządek i kompozycję wypowiedzi.
c) unikać kontaktu wzrokowego ze słuchaczami.
d) dostosować formę wypowiedzi do okoliczności i określonego odbiorcy.
e) wygłosić przemówienie bez wcześniejszego przygotowania, żeby słuchacze nie odnieśli wrażenia sztucz-
ności wypowiedzi.
5. Aby ułatwić przekonanie do siebie słuchaczy, można:
a) używać 1 os. lm.
b) mówić prostym, zrozumiałym językiem.
c) stosować różnego rodzaju przerywniki, np. anegdoty, przykłady.
d) zaakcentować własne zaangażowanie w przedstawiany problem/sprawę.
e) przemawiać jak najdłużej, by odbiorcy mieli wrażenie, że mają do czynienia z osobą kompetentną.
2. Napisz, z jakiej okazji i do kogo można się zwrócić, zaczynając przemówienie apostrofą:
Drodzy przyjaciele!
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Strona 2
Wysoki sądzie!
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Czcigodni zebrani!
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Szanowni państwo!
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Kochani!
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Szanowna pani dyrektor!
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
3. Przeczytaj fragment powieści N.H. Kleinbauma Stowarzyszenie umarłych poetów i wykonaj zadania pod
tekstem.
Następnego dnia na początku lekcji angielskiego Keating napisał na tablicy wielkimi literami słowo: COLLEGE.
Podkreślił je grubą linią.
– Moi panowie – powiedział – omówimy dziś pewną bardzo ważną dla każdego przyszłego studenta umie-
jętność, której opanowanie jest niezbędne, jeśli nie chce się zmarnować kilku lat studiowania w college’u. Otóż
chodzi o umiejętność analizowania nieprzeczytanych lektur.
Chłopcy wybuchnęli gromkim śmiechem.
– College w bardzo krótkim czasie zniszczy wasze zamiłowanie do poezji – mówił dalej Keating. – Dokonają
tego długie godziny drobiazgowych analiz i nie kończących się interpretacji. Wiersz będzie dla was istniał tylko
jako rymy, zgłoski i metafory. . . W college’u poznacie na pewno dzieła najwyższego lotu, których piękno po-
winniście umieć smakować. Niekiedy jednak skazani będziecie na godne pożałowania brednie, których należy
unikać jak dżumy. – Keating spacerował powoli przed klasą. – Załóżmy, że zdecydujecie się na wykłady z po-
wieści współczesnej. W ciągu całego semestru czytacie wyborną literaturę, wzruszającego Ojca Goriot Balzaka,
Ojców i dzieci Turgieniewa i wiele innych arcydzieł. Kiedy jednak przychodzi okres zaliczeń, okazuje się nagle,
że jedynym tematem na egzaminie będzie problem miłości rodzicielskiej, który w swej powieści pod tytułem
Wątpliwy debiut podjął nie kto inny jak sam. . . wasz pan profesor. – Keating zerknął z ukosa na chłopców i mó-
wił dalej. – Po przeczytaniu pierwszych trzech stron książki uświadomicie sobie, że wolelibyście być wysłani
na front niż trwonić drogocenny czas na zajmowanie umysłu takimi śmieciami. Ale któż śmiałby głośno na-
rzekać? Czy warto przez taką błahostkę oblać egzamin? Oczywiście, że nie. Przecież przez cały semestr pilnie
pracowaliście i powieść współczesną znacie bardzo dobrze. Co zrobić?
Chłopcy wsłuchiwali się zachłannie w słowa nauczyciela.
– Sposób na nie przeczytane lektury jest bardzo prosty. Bierzemy do ręki ów Wątpliwy debiut i z kilku zdań
streszczenia na obwolucie dowiadujemy się, że pewien jegomość imieniem Frank, który żyje z handlu snopo-
wiązałkami*, poświęca wszystko, by umożliwić przyzwoity start swojej córce o dźwięcznym imieniu Christine,
która zresztą jest tyle złakniona sukcesu co leniwa. Na egzaminie swoją odpowiedź rozpoczynamy od przeko-
nania profesora, iż nie będziemy przytaczać szczegółów intrygi, by od razu przejść do głębszej interpretacji
znakomitego dzieła. Jednocześnie chytrze przemycamy wszystkie nasze wiadomości z obwoluty, chcąc utwier-
dzić go, iż rzetelnie przeczytaliśmy całą lekturę. W następnej części warto zaskoczyć profesora ambitną analizą
porównawczą, wobec której trudno zająć obojętne stanowisko. Na przykład mówimy coś w rodzaju: „Konieczne
jest odnotowanie pouczającego podobieństwa między śmiało przez autora skreślonym portretem kochającego
ojca a niektórymi elementami teorii Zygmunta Freuda. Nasz powieściowy Frank, ojciec Christine, to upadły
Edyp, natomiast Christine to Elektra. . .” Wreszcie nadchodzi czas efektownej konkluzji, i tu radziłbym odwołać
się do bardzo niejasnych i niesprecyzowanych źródeł. . . Na przykład coś w tym rodzaju – Keating zamilkł na
krótką chwilę i zaczął czytać z notatnika: – „Rzeczą godną największej uwagi jest trudno uchwytna, tajemnicza
nić, jaka łączy powieść z naukami hinduskiego filozofa i proroka Avesha Rahesha Nona. Sięgając do mitycznego
Strona 3
wyobrażenia trójgłowego smoka, Rahesh Non drobiazgowo analizuje przyczyny, dla których dzieci porzucają
swoich rodziców. Według proroka trzy smocze głowy to ambicja, pieniądze i sukces”. I tak dalej, i tak dalej,
możecie swobodnie rozwijać filozofię Rahesha Nona, począwszy od tego, czym straszne głowy się odżywiają,
a skończywszy na tym, jak je ściąć, by już więcej nie odrastały. Na sam koniec swojej wypowiedzi należy nie-
zbyt nachalnie, ale z udaną szczerością, pochwalić profesora za olśniewający talent literacki i godną zazdrości
odwagę, którą okazał, publikując Wątpliwy debiut.
Meeks podniósł rękę.
– Kapitanie. . . a co zrobić, jeśli nic się nie wie na temat kogoś takiego, jak Avesh Rahesh Non?
– Avesh Rahesh Non nigdy nie istniał, Meeks. Chodzi o to, aby sobie kogoś takiego wymyślić. Żaden ceniący
się profesor nie przyzna się, że jest mu obce nazwisko hinduskiego filozofa, tym bardziej, gdy pada ono z ust
zwykłego studenta. Najprawdopodobniej wasza odpowiedź zostanie skomentowana podobnie, jak zrobił to mój
profesor. – Keating wziął do ręki kartkę papieru, która była wsunięta pomiędzy strony notatnika. – „Pańskie
odwołanie się do dzieł Avesha Rahesha Nona – zaczął czytać donośnym głosem – było dowodem wnikliwej
analizy. W jasny i poprawny sposób umiał pan odczytać jego idee. To miło usłyszeć, że oprócz mnie jest jeszcze
ktoś, kto ceni sobie tego wielkiego, choć nieco już zapomnianego mędrca Dalekiego Wschodu. Celujący”.
*snopowiązałka maszyna do koszenia i wiązania zboża i rzepaku w snopy
a) Wyodrębnij we fragmencie powieści tekst przemówienia Keatinga.
b) Napisz, kilkuzdaniową wypowiedź, w której przedstawisz temat i cel przemówienia Keatinga.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
c) Uzasadnij, dlaczego przemówienie Keatinga możemy uznać za ironiczne. Przytocz przynajmniej dwa
fragmenty, w których szczególnie się uwydatnia ironia.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
d) Wskaż cechy przemówienia w wypowiedzi Keatinga. Zapisz je w punktach.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Strona 4
e) Zapisz w punktach, które elementy przemówienia pozwoliły nauczycielowi przyciągnąć uwagę uczniów
i sprawiły, że przemówienie odniosło zamierzony skutek. Swoje spostrzeżenia poprzyj odpowiednim przykła-
dem.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
4. Przygotuj przemówienie, w którym będziesz chciała/chciał ośmieszyć lub skrytykować jakieś zaobserwo-
wane przez ciebie zjawisko, np. w szkole, w polityce, w kulturze. W tym celu wykonaj poniższe zadania. Swoje
przemówienie możesz wygłosić na forum klasy.
1. Zdecyduj, o czym chcesz mówić i sformułuj temat swojego przemówienia.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
2. Zapisz cel swojego przemówienia. Zdecyduj, czy będzie to wypowiedź o charakterze ironicznym.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
3. Określ adresata wypowiedzi i sytuację, w której chciałabyś/chciałbyś je wygłosić. Pamiętaj, żeby dostoso-
wać styl przemówienia do odbiorcy i sytuacji.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
4. Przygotuj plan wypowiedzi i zapisz, jakie elementy znajdą się w każdej części kompozycyjnej.
WSTĘP
– Zapisz, jakim zwrotem do adresata rozpoczniesz swoje przemówienie.
– Zanotuj, w jaki sposób przedstawisz temat lub problem swojego wystąpienia.
– Zdecyduj, jak zainteresujesz odbiorcę i przykujesz jego uwagę.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
Strona 5
ROZWINIĘCIE
– Zbierz i zapisz argumenty, ustal ich kolejność.
– Przemyśl, jakimi przykładami (fakty, wydarzenia, anegdoty, powoływanie się na autorytety, użycie me-
tafor itp.) poprzesz swoje argumenty. Zanotuj propozycje.
– Zastanów się, jakie mogą być zarzuty i kontrargumenty przeciwników i zapisz, w jaki sposób możesz
je w trakcie wygłaszania przemówienia odeprzeć.
– Zapisz zwroty do adresata i inne środki językowe, które pomogą w utrzymaniu zainteresowania tema-
tem i wpłyną na osiągnięcie zamierzonego przez ciebie celu.
– Zdecyduj, czy i w jaki sposób chcesz apelować do konkretnych uczuć odbiorcy.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
ZAKOŃCZENIE
– Zastanów się, jak chcesz zakończyć swoje przemówienie.
– Podsumuj swoje rozważania - wyciągnij wnioski, potwierdź wysuniętą we wstępie tezę.
– Zastanów się, czy i w jaki sposób odwołasz się do emocji słuchaczy. Zanotuj swoje pomysły.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
5. Przemyśl sposób wygłoszenia przemówienia. Zdecyduj, jaką zastosujesz gestykulację, w których momen-
tach będziesz modulował głos, użyjesz pauz, zmienisz tempo wypowiedzi, podniesiesz lub obniżysz głos itp.
Zanotuj swoje pomysły.
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................
6. Wykonaj kilka prób wygłoszenia przemówienia, np. przed lustrem lub krytycznym słuchaczem.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK
Recenzje
szukalem do szkoły wymóg formalny
Dziękuję za blyskawiczna realizację zamówienia
Jak zwykle bardzo szybkie zakupy bez wychodzenia z domu.
Ciężkie tomiszcze, nie warto. Nie polecam. Nawet, jeśli to podręcznik, nie kupujcie.
Książka ebook jest dostosowana do nauczania siódmoklasistów .
Zgodnie z opisem, przysyłka dynamicznie I sprawnie. Polecam!
podręcznik szkolny. nic dodać. wstanie dobrym Zalecam
Książka ebook do VII klasy.
Dynamiczna dostawa, prosty odbiór, przesyłka nieźle zapakowana. Polecam.
Podręcznik jest zgodny z podstawą programową. Bardzo ładnie, estetycznie wydany.
Wszystko sprawnie, dynamicznie i na czas! Jestem bardzo zadowolona, transakcja przebiegła bez problemów!!!
Podręcznik do religii w gimnazjum spełnia wymagania ucznia.
dynamiczna wysyłka niezły kontakt towar ok zalecam szczerze
Dynamicznie i sprawnie przesłano paczkę z książką, którą moje dzidziuś potrzebowało do szkoły.Polecam.
Podręcznika nie oceniam- nie mam zdania na ten temat. Transakcja dynamiczna i w dobrej cenie. Komfortowa !!
Od zamówienia (z kawą na fotelu) do realizacji - moment. Dzidziuś zadowolone więc ja też. - moment. Dzidziuś na
Jestem bardzo zadowolona z zakupu podręczników.Wszystko sprawnie , bezproblemowo.Polecam !
Zalecam kupowanie podręczników w empiku. Moja córka wielbi aromat książek, nawet jeżeli są to podręczniki.