Czytaj więcej:
Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa okładka

Średnia Ocena:



Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa

Podręcznik nawiązuje własną formą i proponowanymi sposobami pracy do serii "Odsłonić twarz Chrystusa". Oczywiście podręcznik został napisany na bazie nowej Podstawy programowej a także Programu nauczania religii z 2010 r. W związku z tym zawiera nowe treści, których nie było w poprzednim wydaniu. Dotyczy to historii zbawienia Starego Testamentu (uczniowie poznają lepiej niektóre postacie i ich znaczenie), historii Kościoła (w Europie i Polsce) a także postaci polskich świętych. Treści podręcznika są też skorelowane z nową Podstawą programową kształcenia ogólnego. Niezmienione jednak zostały ani ogólne założenie serii, ani forma i metodyka podręczników. Podręcznik Szukam was ma służyć jako pomoc w ewangelizacji i formacji młodzieży a także prowadzeniu jej do dojrzałości chrześcijańskiej. Układ treści i zadań w podręczniku sprzyja zdobywaniu przez uczniów umiejętności potrzebnych podczas egzaminu i następnych etapów nauczania, m.in. analizy i interpretacji tekstów literackich (w tym lektur szkolnych), dzieł malarskich, czytania ze zrozumieniem, różnorakich form wypowiedzi ustnych i pisemnych. Podręcznik zgodny z programem nauczania "Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.

Szczegóły
Tytuł Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAM
Rok wydania:

Tytuł Data Dodania Rozmiar
Zobacz podgląd Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa pdf poniżej lub w przypadku gdy jesteś jej autorem, wgraj własną skróconą wersję książki w celach promocyjnych, aby zachęcić do zakupu online w sklepie empik.com. Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa Ebook podgląd online w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki nie posiadają jeszcze opcji podglądu, a inne są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jakiejkolwiek treści jest zakazane, więc w takich wypadkach zamiast przeczytania wstępu możesz jedynie zobaczyć opis książki, szczegóły, sprawdzić zdjęcie okładki oraz recenzje.

 

 

Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa PDF Ebook podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: przemowienie-pdf.pdf - Rozmiar: 47.4 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

 

Wgraj PDF

To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stron
swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!

Recenzje

  • jacona1

    szukalem do szkoły wymóg formalny

  • Marta Tarasiewicz

    Dziękuję za blyskawiczna realizację zamówienia

  • Mała

    Jak zwykle bardzo szybkie zakupy bez wychodzenia z domu.

  • agava07

    Ciężkie tomiszcze, nie warto. Nie polecam. Nawet, jeśli to podręcznik, nie kupujcie.

  • Anonim

    Książka ebook jest dostosowana do nauczania siódmoklasistów .

  • Anonim

    Zgodnie z opisem, przysyłka dynamicznie I sprawnie. Polecam!

  • Karolina Mocek

    podręcznik szkolny. nic dodać. wstanie dobrym Zalecam

  • Tomasz Matuszczak

    Książka ebook do VII klasy.

  • Mariusz Tęsiorowski

    Dynamiczna dostawa, prosty odbiór, przesyłka nieźle zapakowana. Polecam.

  • ewunia

    Podręcznik jest zgodny z podstawą programową. Bardzo ładnie, estetycznie wydany.

  • Joanna Maleńka

    Wszystko sprawnie, dynamicznie i na czas! Jestem bardzo zadowolona, transakcja przebiegła bez problemów!!!

  • Daria Konicka

    Podręcznik do religii w gimnazjum spełnia wymagania ucznia.

  • ALEKSANDRA ZWIERZCHOWSKA

    dynamiczna wysyłka niezły kontakt towar ok zalecam szczerze

  • Magdalena Kolska

    Dynamicznie i sprawnie przesłano paczkę z książką, którą moje dzidziuś potrzebowało do szkoły.Polecam.

  • Małgorzata Sobolewska

    Podręcznika nie oceniam- nie mam zdania na ten temat. Transakcja dynamiczna i w dobrej cenie. Komfortowa !!

  • alasocinski

    Od zamówienia (z kawą na fotelu) do realizacji - moment. Dzidziuś zadowolone więc ja też. - moment. Dzidziuś na

  • Emilia Orłowska

    Jestem bardzo zadowolona z zakupu podręczników.Wszystko sprawnie , bezproblemowo.Polecam !

  • Sunshine

    Zalecam kupowanie podręczników w empiku. Moja córka wielbi aromat książek, nawet jeżeli są to podręczniki.

 

 

Odsłonić twarz Chrystusa. Szukam was. Podręcznik do religii. Klasa 7. Szkoła podstawowa PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 PRZEMÓWIENIE 1. Przypomnij sobie, co wiesz na temat przemówienia i zaznacz poprawne odpowiedzi. Uwaga! Więcej niż jedna odpowiedź może być poprawna. 1. Kiedy kieruje się przemówienie do kolegów lub koleżanek, najlepiej rozpocząć je apostrofą: a) Kochani! b) Panie i panowie! c) Szanowni zebrani! d) Koleżanki i koledzy! 2. Celem wstępu przemówienia jest najczęściej: a) przedstawienie argumentów. b) zdobycie przychylności odbiorców. c) zainteresowanie odbiorców tematem. d) przedstawienie problemu/tematu mowy. 3. Podczas wygłaszania przemówienia nie należy: a) modulować głosu. b) całkowicie unikać gestykulowania. c) mówić z zaangażowaniem emocjonalnym. d) dbać o właściwą intonację i tempo wypowiedzi. e) mówić cały czas z jednakowym wyrazem twarzy. 4. Aby przemówienie odniosło zamierzony skutek, należy: a) ułożyć argumenty w odpowiedniej kolejności. b) zadbać o porządek i kompozycję wypowiedzi. c) unikać kontaktu wzrokowego ze słuchaczami. d) dostosować formę wypowiedzi do okoliczności i określonego odbiorcy. e) wygłosić przemówienie bez wcześniejszego przygotowania, żeby słuchacze nie odnieśli wrażenia sztucz- ności wypowiedzi. 5. Aby ułatwić przekonanie do siebie słuchaczy, można: a) używać 1 os. lm. b) mówić prostym, zrozumiałym językiem. c) stosować różnego rodzaju przerywniki, np. anegdoty, przykłady. d) zaakcentować własne zaangażowanie w przedstawiany problem/sprawę. e) przemawiać jak najdłużej, by odbiorcy mieli wrażenie, że mają do czynienia z osobą kompetentną. 2. Napisz, z jakiej okazji i do kogo można się zwrócić, zaczynając przemówienie apostrofą: Drodzy przyjaciele! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Strona 2 Wysoki sądzie! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Czcigodni zebrani! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Szanowni państwo! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Kochani! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Szanowna pani dyrektor! ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 3. Przeczytaj fragment powieści N.H. Kleinbauma Stowarzyszenie umarłych poetów i wykonaj zadania pod tekstem. Następnego dnia na początku lekcji angielskiego Keating napisał na tablicy wielkimi literami słowo: COLLEGE. Podkreślił je grubą linią. – Moi panowie – powiedział – omówimy dziś pewną bardzo ważną dla każdego przyszłego studenta umie- jętność, której opanowanie jest niezbędne, jeśli nie chce się zmarnować kilku lat studiowania w college’u. Otóż chodzi o umiejętność analizowania nieprzeczytanych lektur. Chłopcy wybuchnęli gromkim śmiechem. – College w bardzo krótkim czasie zniszczy wasze zamiłowanie do poezji – mówił dalej Keating. – Dokonają tego długie godziny drobiazgowych analiz i nie kończących się interpretacji. Wiersz będzie dla was istniał tylko jako rymy, zgłoski i metafory. . . W college’u poznacie na pewno dzieła najwyższego lotu, których piękno po- winniście umieć smakować. Niekiedy jednak skazani będziecie na godne pożałowania brednie, których należy unikać jak dżumy. – Keating spacerował powoli przed klasą. – Załóżmy, że zdecydujecie się na wykłady z po- wieści współczesnej. W ciągu całego semestru czytacie wyborną literaturę, wzruszającego Ojca Goriot Balzaka, Ojców i dzieci Turgieniewa i wiele innych arcydzieł. Kiedy jednak przychodzi okres zaliczeń, okazuje się nagle, że jedynym tematem na egzaminie będzie problem miłości rodzicielskiej, który w swej powieści pod tytułem Wątpliwy debiut podjął nie kto inny jak sam. . . wasz pan profesor. – Keating zerknął z ukosa na chłopców i mó- wił dalej. – Po przeczytaniu pierwszych trzech stron książki uświadomicie sobie, że wolelibyście być wysłani na front niż trwonić drogocenny czas na zajmowanie umysłu takimi śmieciami. Ale któż śmiałby głośno na- rzekać? Czy warto przez taką błahostkę oblać egzamin? Oczywiście, że nie. Przecież przez cały semestr pilnie pracowaliście i powieść współczesną znacie bardzo dobrze. Co zrobić? Chłopcy wsłuchiwali się zachłannie w słowa nauczyciela. – Sposób na nie przeczytane lektury jest bardzo prosty. Bierzemy do ręki ów Wątpliwy debiut i z kilku zdań streszczenia na obwolucie dowiadujemy się, że pewien jegomość imieniem Frank, który żyje z handlu snopo- wiązałkami*, poświęca wszystko, by umożliwić przyzwoity start swojej córce o dźwięcznym imieniu Christine, która zresztą jest tyle złakniona sukcesu co leniwa. Na egzaminie swoją odpowiedź rozpoczynamy od przeko- nania profesora, iż nie będziemy przytaczać szczegółów intrygi, by od razu przejść do głębszej interpretacji znakomitego dzieła. Jednocześnie chytrze przemycamy wszystkie nasze wiadomości z obwoluty, chcąc utwier- dzić go, iż rzetelnie przeczytaliśmy całą lekturę. W następnej części warto zaskoczyć profesora ambitną analizą porównawczą, wobec której trudno zająć obojętne stanowisko. Na przykład mówimy coś w rodzaju: „Konieczne jest odnotowanie pouczającego podobieństwa między śmiało przez autora skreślonym portretem kochającego ojca a niektórymi elementami teorii Zygmunta Freuda. Nasz powieściowy Frank, ojciec Christine, to upadły Edyp, natomiast Christine to Elektra. . .” Wreszcie nadchodzi czas efektownej konkluzji, i tu radziłbym odwołać się do bardzo niejasnych i niesprecyzowanych źródeł. . . Na przykład coś w tym rodzaju – Keating zamilkł na krótką chwilę i zaczął czytać z notatnika: – „Rzeczą godną największej uwagi jest trudno uchwytna, tajemnicza nić, jaka łączy powieść z naukami hinduskiego filozofa i proroka Avesha Rahesha Nona. Sięgając do mitycznego Strona 3 wyobrażenia trójgłowego smoka, Rahesh Non drobiazgowo analizuje przyczyny, dla których dzieci porzucają swoich rodziców. Według proroka trzy smocze głowy to ambicja, pieniądze i sukces”. I tak dalej, i tak dalej, możecie swobodnie rozwijać filozofię Rahesha Nona, począwszy od tego, czym straszne głowy się odżywiają, a skończywszy na tym, jak je ściąć, by już więcej nie odrastały. Na sam koniec swojej wypowiedzi należy nie- zbyt nachalnie, ale z udaną szczerością, pochwalić profesora za olśniewający talent literacki i godną zazdrości odwagę, którą okazał, publikując Wątpliwy debiut. Meeks podniósł rękę. – Kapitanie. . . a co zrobić, jeśli nic się nie wie na temat kogoś takiego, jak Avesh Rahesh Non? – Avesh Rahesh Non nigdy nie istniał, Meeks. Chodzi o to, aby sobie kogoś takiego wymyślić. Żaden ceniący się profesor nie przyzna się, że jest mu obce nazwisko hinduskiego filozofa, tym bardziej, gdy pada ono z ust zwykłego studenta. Najprawdopodobniej wasza odpowiedź zostanie skomentowana podobnie, jak zrobił to mój profesor. – Keating wziął do ręki kartkę papieru, która była wsunięta pomiędzy strony notatnika. – „Pańskie odwołanie się do dzieł Avesha Rahesha Nona – zaczął czytać donośnym głosem – było dowodem wnikliwej analizy. W jasny i poprawny sposób umiał pan odczytać jego idee. To miło usłyszeć, że oprócz mnie jest jeszcze ktoś, kto ceni sobie tego wielkiego, choć nieco już zapomnianego mędrca Dalekiego Wschodu. Celujący”. *snopowiązałka maszyna do koszenia i wiązania zboża i rzepaku w snopy a) Wyodrębnij we fragmencie powieści tekst przemówienia Keatinga. b) Napisz, kilkuzdaniową wypowiedź, w której przedstawisz temat i cel przemówienia Keatinga. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... c) Uzasadnij, dlaczego przemówienie Keatinga możemy uznać za ironiczne. Przytocz przynajmniej dwa fragmenty, w których szczególnie się uwydatnia ironia. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... d) Wskaż cechy przemówienia w wypowiedzi Keatinga. Zapisz je w punktach. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Strona 4 e) Zapisz w punktach, które elementy przemówienia pozwoliły nauczycielowi przyciągnąć uwagę uczniów i sprawiły, że przemówienie odniosło zamierzony skutek. Swoje spostrzeżenia poprzyj odpowiednim przykła- dem. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 4. Przygotuj przemówienie, w którym będziesz chciała/chciał ośmieszyć lub skrytykować jakieś zaobserwo- wane przez ciebie zjawisko, np. w szkole, w polityce, w kulturze. W tym celu wykonaj poniższe zadania. Swoje przemówienie możesz wygłosić na forum klasy. 1. Zdecyduj, o czym chcesz mówić i sformułuj temat swojego przemówienia. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 2. Zapisz cel swojego przemówienia. Zdecyduj, czy będzie to wypowiedź o charakterze ironicznym. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 3. Określ adresata wypowiedzi i sytuację, w której chciałabyś/chciałbyś je wygłosić. Pamiętaj, żeby dostoso- wać styl przemówienia do odbiorcy i sytuacji. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 4. Przygotuj plan wypowiedzi i zapisz, jakie elementy znajdą się w każdej części kompozycyjnej. WSTĘP – Zapisz, jakim zwrotem do adresata rozpoczniesz swoje przemówienie. – Zanotuj, w jaki sposób przedstawisz temat lub problem swojego wystąpienia. – Zdecyduj, jak zainteresujesz odbiorcę i przykujesz jego uwagę. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... Strona 5 ROZWINIĘCIE – Zbierz i zapisz argumenty, ustal ich kolejność. – Przemyśl, jakimi przykładami (fakty, wydarzenia, anegdoty, powoływanie się na autorytety, użycie me- tafor itp.) poprzesz swoje argumenty. Zanotuj propozycje. – Zastanów się, jakie mogą być zarzuty i kontrargumenty przeciwników i zapisz, w jaki sposób możesz je w trakcie wygłaszania przemówienia odeprzeć. – Zapisz zwroty do adresata i inne środki językowe, które pomogą w utrzymaniu zainteresowania tema- tem i wpłyną na osiągnięcie zamierzonego przez ciebie celu. – Zdecyduj, czy i w jaki sposób chcesz apelować do konkretnych uczuć odbiorcy. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ZAKOŃCZENIE – Zastanów się, jak chcesz zakończyć swoje przemówienie. – Podsumuj swoje rozważania - wyciągnij wnioski, potwierdź wysuniętą we wstępie tezę. – Zastanów się, czy i w jaki sposób odwołasz się do emocji słuchaczy. Zanotuj swoje pomysły. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 5. Przemyśl sposób wygłoszenia przemówienia. Zdecyduj, jaką zastosujesz gestykulację, w których momen- tach będziesz modulował głos, użyjesz pauz, zmienisz tempo wypowiedzi, podniesiesz lub obniżysz głos itp. Zanotuj swoje pomysły. ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................... 6. Wykonaj kilka prób wygłoszenia przemówienia, np. przed lustrem lub krytycznym słuchaczem.

O nas

PDF-X.PL to narzędzie, które pozwala Ci na darmowy upload plików PDF bez limitów i bez rejestracji a także na podgląd online kilku pierwszych stron niektórych książek przed zakupem, wyszukiwanie, czytanie online i pobieranie dokumentów w formacie pdf dodanych przez użytkowników. Jeśli jesteś autorem lub wydawcą książki, możesz pod jej opisem pobranym z empiku dodać podgląd paru pierwszych kartek swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu. Powyższe działania dotyczą stron tzw. promocyjnych, pozostałe strony w tej domenie to dokumenty w formacie PDF dodane przez odwiedzających. Znajdziesz tu różne dokumenty, zapiski, opracowania, powieści, lektury, podręczniki, notesy, treny, baśnie, bajki, rękopisy i wiele więcej. Część z nich jest dostępna do pobrania bez opłat. Poematy, wiersze, rozwiązania zadań, fraszki, treny, eseje i instrukcje. Sprawdź opisy, detale książek, recenzje oraz okładkę. Dowiedz się więcej na oficjalnej stronie sklepu, do której zaprowadzi Cię link pod przyciskiem "empik". Czytaj opracowania, streszczenia, słowniki, encyklopedie i inne książki do nauki za free. Podziel się swoimi plikami w formacie "pdf", odkryj olbrzymią bazę ebooków w formacie pdf, uzupełnij ją swoimi wrzutkami i dołącz do grona czytelników książek elektronicznych. Zachęcamy do skorzystania z wyszukiwarki i przetestowania wszystkich funkcji serwisu. Na www.pdf-x.pl znajdziesz ukryte dokumenty, sprawdzisz opisy ebooków, galerie, recenzje użytkowników oraz podgląd wstępu niektórych książek w celu promocji. Oceniaj ebooki, pisz komentarze, głosuj na ulubione tytuły i wrzucaj pliki doc/pdf na hosting. Zapraszamy!