Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świetle aktualnych problemów i regulacji prawnych okładka

Średnia Ocena:


Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świetle aktualnych problemów i regulacji prawnych

Na rynku nie ma pozycji, która w sposób kompleksowy, systemowy i wielopłaszczyznowy prezentowałaby problematykę ochrony klienta na rynku usług finansowych ze wskazaniem także na jego bezpieczeństwo. Są pozycje wycinkowe, które omawiają zazwyczaj ochronę klienta z perspektywy wybranej kategorii usług finansowych, np. usług ubezpieczeniowych, usług inwestycyjnych albo wybranej kategorii przewidzianych mechanizmów ochronnych, np. obowiązki informacyjne (z najwieższych pozycji można wskazać: Knehans-Olejnik, Anna, Ochrona i edukacja konsumentów na rynku kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych, Warszawa :CeDeWu, 2015; Bogdan Włodarczyk Polski rynek kredytów w czasie światowego kryzysu finansowego, Warszawa : CeDeWu, 2012; P. Tereszkiewicz, Obowiązki informacyjne w umowach o usługi finansowe. Studium instrumentów ochronnym w niemal prywatnym i niemal unijnym, WK, Warszawa 2015, B. Gnela, M. Szaraniec (red.), Informacja w niemal ubezpieczeń gospodarczych, WK, Warszawa 2015; M. Fras, Umowa ubezpieczenia grupowego. Aspekty prawne, WK, Warszawa 2015; T. Sójka (red.), Cywilnoprawna ochrona inwestorów korzystających z usług maklerskich na rynku kapitałowym. Wolters Kluwer, Warszawa 2016; A. Zalcewicz (red.), Ustawa o usługach płatniczych. Komentarz. Wolters Kluwer, Warszawa 2016) albo które poruszają jedynie problematykę prawa konsumenckiego, z uwzględnieniem także odniesień do usług finansowych, nie zawsze z wyraźnym zaznaczeniem wprost (z najwieższych pozycji można dla przykładu wskazać następujące pozycje: M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski, R. Biskup (red.)Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce. Kłopoty węzłowe, C.H.Beck, Warszawa 2016; M. Boratyńka (red.), Ochrona strony słabszej stosunku prawnego. Księga jubileuszowa ofiarowana Profesorowi Adamowi Zielińskiemu, WK, Warszawa 2016; M. Królikowska-Olczak, B. Pachuca – Smulska (red.), Ochrona prawna konsumenta na rynku mediów elektronicznych, C. H. Beck, Warszawa 2015; M. Czarnecka, T. Skoczny (red.), Prawo konsumenckie w praktyce, Warszawa 2016; M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski (red.) Ochrona konsumenta na rynku usług, C. H. Beck, Warszawa 2016; M. Romanowski (red.) Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE, Ch. Beck, Warszawa 2017). To co wyróżnia prezentowaną monografię to kompleksowa (ujmująca mechanizmy wszystkie kategorie usług finansowych, tj. bankowe, kredytowe, ubezpieczeniowe, płatnicze, inwestycyjne), widziana zarówno z perspektywy ogólnych kłopotów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony klienta na rynku usług finansowych, jak i poprzez wskazanie kłopotów szczegółowych z prezentacją tych mechaników w regulacji poszczególnych rodzajów usług finansowych. Poza tym prezentowana w monografii problematyka jest wieloaspektowa w tym znaczeniu, że pokazywane w niej opracowania ujmowana jest z różnorakich perspektyw i punktów widzenia, z uwzględnieniem kłopotów prawnych i ekonomicznych, lecz także praktycznych, jak też potrzeb, barier i przeszkód związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa a także rzeczywistej i efektywnej ochrony klientowi na rynku usług finansowych, także w kontekście planowanych regulacji w tym zakresie. W opracowaniach przygotowanych nie tylko przez przedstawicieli nauki (doktryny), lecz także właściwych organów i instytucji, jak i przedstawicieli praktyki stanowi wymianę poglądów dotyczących stale wyjątkowo istotnej, aktualnej i podlegającej dynamicznym zmianom problematyki funkcjonowania rynku finansowego a dotyczącej konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony klientom usług finansowych z jednoczesnym wskazaniem na planowane regulacje w tym zakresie. Monografia składa się z III części tematycznych, w ramach których w poszczególnych rozdziałach będą pokazywane szczegółowe zagadnienia mieszczące się w ramach trzech grup zagadnień: Bezpieczeństwo i ochrona klienta na rynku usług finansowych – kłopoty ogólne; Ochrona klienta na rynku usług bankowych i kredytowych; Ochrona klienta na rynku usług ubezpieczeniowych i innych usług finansowych. Wydaje się, że będzie wypełniać lukę na rynku wydawniczym i będzie oczekiwana przez wielu pozycją na rynku.

Szczegóły
Tytuł Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świetle aktualnych problemów i regulacji prawnych
Autor: Rutkowska-Tomaszewska Edyta
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo C.H. Beck
Rok wydania: 2017
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świetle aktualnych problemów i regulacji prawnych w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świetle aktualnych problemów i regulacji prawnych PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.