Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD okładka

Średnia Ocena:


Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD

Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa prezentujący wiedzę i uczący umiejętności stosowania programów komputerowych wspomagających pracę w branży hotelarskiej, obsługi urządzeń biurowych, rezerwacji a także prowadzenia korespondencji związanej z funkcjonowaniem obiektu hotelarskiego. Wiedza teoretyczna jest wsparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i ilustracjami wskazującymi metody praktycznego jej zastosowania. Do podręcznika jest dołączona płyta z programem komputerowym umożliwiającym przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych.

Szczegóły
Tytuł Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD
Autor: Milewska Mariola, Stasiak Andrzej
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: 161207_Obsluga_informatyczna_w_hotelarstwie (1).pdf - Rozmiar: 124 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Jola

    Jest o.k Dla mnie pomocna ponieważ uczę przedmiotu , o którym nie bardzo miałam pojecie. Troche sie podszkoliłam i jest w porzadku

 

Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 REFORMA 2012 Obsługa informatyczna w hotelarstwie Mariola Milewska, Andrzej Stasiak Podręcznik do nauki zawodu TECHNIK HOTELARSTWA Strona 2 Podręcznik zawiera treści stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa. Omówiono w nim metody stosowania programów komputerowych wspomagających pracę w branży hotelarskiej, korzystania z programów użytkowych pakietu MS Office, obsługiwania urządzeń biurowych oraz prowadzenia korespondencji związanej z funkcjonowaniem obiektu hotelarskiego, scharakteryzowano hotelowe systemy rezerwacyjne i informacyjne, jak i omówiono pisma wykorzystywane w korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej. Na płycie CD-ROM dołączonej do podręcznika znajduje się autorski program do obsługi informatycznej hotelu – prosty w obsłudze i jednocześnie zawierający wszystkie moduły, które mają profesjonalne programy stosowane w obiektach hotelarskich. © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o. Warszawa 2013 Wydanie I (2013) ISBN 978-83-02-13636-8 Autor rozdziału 6. Program Hotel Mały: Marcin Milewski Opracowanie merytoryczne i redakcyjne: Tomasz Kompanowski (redaktor koordynator) Redakcja językowa: Bolesław Kozina, Grażyna Maluchnik Tłumaczenie podstawowych pojęć: Olga Dowgird (język angielski), Joanna Długokęcka (język niemiecki) Redakcja techniczna: Elżbieta Walczak Projekt okładki: Grafos Projekt graficzny: Dominik Krajewski Opracowanie graficzne: Dominik Krajewski Fotoedycja: Agata Bażyńska Skład i łamanie: Ledor Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 00-807 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 96 Tel.: 22 576 25 00 Infolinia: 801 220 555 www.wsip.pl Druk i oprawa: DROGOWIEC-PL Sp. z o.o., Kielce Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty. Szanujmy cudzą własność i prawo. Więcej na www.legalnakultura.pl Polska Izba Książki Strona 3 SPIS TREŚCI 3 Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 1. Sprzęt komputerowy w hotelu ......................................... 7 1.1 Organizacja stanowiska pracy przy komputerze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 1.2 Elementy zestawu komputerowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 2. Komputerowe programy użytkowe .................................... 19 2.1 Edytory tekstu  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 2.2 Arkusz kalkulacyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 2.3 Korespondencja seryjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 2.4 Prezentacje multimedialne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 2.5 Grafika komputerowa. Przygotowywanie prostych materiałów reklamowych . . . . . . . . . . 51 3. Hotelowe sieci komputerowe – intranet, ekstranet, Internet for Rooms . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 4. Internet w hotelarstwie ................................................. 68 4.1 Portale informacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 4.2 Systemy rezerwacyjne w hotelarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 4.3 Portale rezerwacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 4.4 Strony internetowe obiektu noclegowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 4.5 Portale społecznościowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 4.6 Inne formy reklamy w internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 5. Hotelowe programy specjalistyczne .................................. 98 5.1 Podstawowe funkcje hotelowych programów specjalistycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 5.2 Systemy informatyczne w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 5.2.1. Wybrane programy hotelowe firmy Micros Fidelio Polska Sp. z o.o. . . . . . . . . . . . . . 115 5.2.2. Wybrane programy hotelowe firmy HS Partner Pro-Test S.A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 5.2.3. Wybrane programy hotelowe firmy Gip Sp. z o.o. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 5.2.4. Program hotelowy DM Plaza firmy Triarte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 6. Program Hotel Mały . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 7. Funkcja pracy biurowej w hotelu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 8. Obsługa urządzeń biurowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 8.1 Urządzenia do łączności i komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 8.2 Urządzenia do powielania i reprodukcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 8.3 Niszczarka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169 8.4 Urządzenia do ewidencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 71 8.5 Podręczne urządzenia komunikacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172 8.6 Urządzenia multimedialne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 8.7 Inne urządzenia niezbędne w biurze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176 Strona 4 4 O B S Ł U G A I N F O R M AT YC Z N A W H O T E L A R S T W I E 9. Informacja w pracy biurowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 9.1 Obieg i przechowywanie dokumentacji papierowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 9.2 Obieg i przechowywanie dokumentacji elektronicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188 9.3 Wysyłka korespondencji i czynności z nią związane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 9.4 Zebranie jako forma przekazywania informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193 10. Dokumenty biurowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195 10.1 Podstawowe terminy związane z dokumentacją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195 10.2 Rodzaje dokumentów biurowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196 10.3 Redagowanie pism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 10.4 Korespondencja handlowa w hotelarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207 10.5 Korespondencja wewnętrzna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219 10.6 Korespondencja okolicznościowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226 10.7 Inna korespondencja w hotelarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229 11. Hotelowa korespondencja elektroniczna – e-maile . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 12. Kultura zachowań w korespondencji elektronicznej – netetykieta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251 Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim . . . . . . . . . . . . . . . . 256 Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262