Średnia Ocena:
Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD
Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa prezentujący wiedzę i uczący umiejętności stosowania programów komputerowych wspomagających pracę w branży hotelarskiej, obsługi urządzeń biurowych, rezerwacji a także prowadzenia korespondencji związanej z funkcjonowaniem obiektu hotelarskiego.
Wiedza teoretyczna jest wsparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i ilustracjami wskazującymi metody praktycznego jej zastosowania. Do podręcznika jest dołączona płyta z programem komputerowym umożliwiającym przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych.
Szczegóły
Tytuł
Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD
Autor:
Milewska Mariola,
Stasiak Andrzej
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania:
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Obsługa informatyczna w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa. Technikum + CD PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: 161207_Obsluga_informatyczna_w_hotelarstwie (1).pdf - Rozmiar: 124 kB
Głosy:
0
Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Strona 1
REFORMA 2012
Obsługa
informatyczna
w hotelarstwie
Mariola Milewska, Andrzej Stasiak
Podręcznik do nauki zawodu
TECHNIK HOTELARSTWA
Strona 2
Podręcznik zawiera treści stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa.
Omówiono w nim metody stosowania programów komputerowych wspomagających pracę
w branży hotelarskiej, korzystania z programów użytkowych pakietu MS Office, obsługiwania
urządzeń biurowych oraz prowadzenia korespondencji związanej z funkcjonowaniem obiektu
hotelarskiego, scharakteryzowano hotelowe systemy rezerwacyjne i informacyjne, jak i omówiono
pisma wykorzystywane w korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej.
Na płycie CD-ROM dołączonej do podręcznika znajduje się autorski program do obsługi
informatycznej hotelu – prosty w obsłudze i jednocześnie zawierający wszystkie moduły,
które mają profesjonalne programy stosowane w obiektach hotelarskich.
© Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o.
Warszawa 2013
Wydanie I (2013)
ISBN 978-83-02-13636-8
Autor rozdziału 6. Program Hotel Mały: Marcin Milewski
Opracowanie merytoryczne i redakcyjne: Tomasz Kompanowski (redaktor koordynator)
Redakcja językowa: Bolesław Kozina, Grażyna Maluchnik
Tłumaczenie podstawowych pojęć: Olga Dowgird (język angielski),
Joanna Długokęcka (język niemiecki)
Redakcja techniczna: Elżbieta Walczak
Projekt okładki: Grafos
Projekt graficzny: Dominik Krajewski
Opracowanie graficzne: Dominik Krajewski
Fotoedycja: Agata Bażyńska
Skład i łamanie: Ledor
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
00-807 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 96
Tel.: 22 576 25 00
Infolinia: 801 220 555
www.wsip.pl
Druk i oprawa: DROGOWIEC-PL Sp. z o.o., Kielce
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują.
Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej
w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło.
A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
Strona 3
SPIS TREŚCI 3
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
1. Sprzęt komputerowy w hotelu ......................................... 7
1.1 Organizacja stanowiska pracy przy komputerze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1.2 Elementy zestawu komputerowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
2. Komputerowe programy użytkowe .................................... 19
2.1 Edytory tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
2.2 Arkusz kalkulacyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
2.3 Korespondencja seryjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
2.4 Prezentacje multimedialne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
2.5 Grafika komputerowa. Przygotowywanie prostych materiałów reklamowych . . . . . . . . . . 51
3. Hotelowe sieci komputerowe – intranet, ekstranet,
Internet for Rooms . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
4. Internet w hotelarstwie ................................................. 68
4.1 Portale informacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
4.2 Systemy rezerwacyjne w hotelarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
4.3 Portale rezerwacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
4.4 Strony internetowe obiektu noclegowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
4.5 Portale społecznościowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
4.6 Inne formy reklamy w internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
5. Hotelowe programy specjalistyczne .................................. 98
5.1 Podstawowe funkcje hotelowych programów specjalistycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
5.2 Systemy informatyczne w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
5.2.1. Wybrane programy hotelowe firmy Micros Fidelio Polska Sp. z o.o. . . . . . . . . . . . . . 115
5.2.2. Wybrane programy hotelowe firmy HS Partner Pro-Test S.A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
5.2.3. Wybrane programy hotelowe firmy Gip Sp. z o.o. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
5.2.4. Program hotelowy DM Plaza firmy Triarte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
6. Program Hotel Mały . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
7. Funkcja pracy biurowej w hotelu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
8. Obsługa urządzeń biurowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
8.1 Urządzenia do łączności i komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
8.2 Urządzenia do powielania i reprodukcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
8.3 Niszczarka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
8.4 Urządzenia do ewidencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 71
8.5 Podręczne urządzenia komunikacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
8.6 Urządzenia multimedialne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
8.7 Inne urządzenia niezbędne w biurze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Strona 4
4 O B S Ł U G A I N F O R M AT YC Z N A W H O T E L A R S T W I E
9. Informacja w pracy biurowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
9.1 Obieg i przechowywanie dokumentacji papierowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
9.2 Obieg i przechowywanie dokumentacji elektronicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
9.3 Wysyłka korespondencji i czynności z nią związane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
9.4 Zebranie jako forma przekazywania informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193
10. Dokumenty biurowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
10.1 Podstawowe terminy związane z dokumentacją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
10.2 Rodzaje dokumentów biurowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
10.3 Redagowanie pism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
10.4 Korespondencja handlowa w hotelarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
10.5 Korespondencja wewnętrzna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
10.6 Korespondencja okolicznościowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
10.7 Inna korespondencja w hotelarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229
11. Hotelowa korespondencja elektroniczna – e-maile . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
12. Kultura zachowań w korespondencji elektronicznej
– netetykieta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251
Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim . . . . . . . . . . . . . . . . 256
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
Recenzje
Jest o.k Dla mnie pomocna ponieważ uczę przedmiotu , o którym nie bardzo miałam pojecie. Troche sie podszkoliłam i jest w porzadku