Średnia Ocena:
Obraz rodzimej przyrody dzikiej w kulturze staropolskiej
Dlaczego akurat zwierzątka łowne zostały wybrane w niniejszej pracy jako obiekt analiz i podstawa do wyciągania wniosków o obrazie przyrody? Jedną z głównych motywacji był fakt, że w wielu pracach na temat księdza Krzysztofa Kluka i Jakuba K. Haura pojawiają się wzmianki o opisach tej grupy zwierząt, jednak nikt nie podjął się systematycznej prezentacji i analizy tego zjawiska. Zazwyczaj są to lapidarne wzmianki, na podstawie których ciężko o wyciągnięcie w miarę kompleksowych wniosków. Powstało dużo prac na temat zwierząt gospodarskich, natomiast nie są mi słynne obszerniejsze prace na temat zwierząt dziko żyjących. Następna przyczyna to fakt, że fauna dzika stanowi też odrębny krąg dociekań przyrodniczych i wymaga odrębnego potraktowania i sposoby prezentacji. Ostatnią zaś motywacją była chęć przyjrzenia się, jak kształtowało się podejście do zwierząt samych w sobie, bez uroszczeń i obciążeń czysto ekonomicznych, gospodarskich itp. Podjąłem też próbę wyjaśnienia mechanizmu, jaki legł u podstawy procesu zmiany,która zaszła w obrazie przyrody. Posłużyłem się w tym celu koncepcją samoorganizacji przez fluktuację, którą zmodyfikowałem dla potrzeb własnych badań. Od autora
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Obraz rodzimej przyrody dzikiej w kulturze staropolskiej |
Autor: | Badyna Piotr |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Obraz rodzimej przyrody dzikiej w kulturze staropolskiej PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!