Średnia Ocena:
Niewspółmierność. Perspektywy nowoczesnej komparatystyki. Antologia
Antologia ta jest pierwszym w Polsce, autorskim wyborem prac poświęconych rozwojowi literackich badań porównawczych od lat dziewięćdziesiątych XX wieku do chwili obecnej. Zamieszczone tutaj teksty publikowane są w języku polskim po raz pierwszy albo pojawiają się w świeżym polskim przekładzie; reprezentują różnorakie style myślenia o tradycji, kondycji i przyszłości badań porównawczych. Tom otwiera wybór esejów poświęconych teorii porównania i filozoficznym kontekstom tej kategorii. Kolejne części antologii porządkują panoramę najwieższej refleksji komparatystycznej, odwołując się do historii i instytucjonalnych tradycji dyscypliny: znajdziemy tutaj, pomiędzy innymi, przekłady dwóch najistotniejszych amerykańskich raportów ostatnich dekad przygotowanych przez zespoły Charlesa Bernheimera, 1993, a także Hauna Saussy’ego, 2006. Pozostałe epizody sytuują literaturoznawstwo porównawcze względem wyzwań epoki globalizacji, przedstawiają ich związki z krytyką feministyczną, studiami postkolonialnymi a także najnowszą translatologią. Teksty zamieszczone w tej antologii poprzedzone zostały obszernym wstępem, w którym każdy z nich komentowany jest w kontekście najistotniejszych przemian komparatystyki minionych sześćdziesięciu lat.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Niewspółmierność. Perspektywy nowoczesnej komparatystyki. Antologia |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Niewspółmierność. Perspektywy nowoczesnej komparatystyki. Antologia PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!