Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
W ostatnim okresie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów efektami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania – zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych efektów zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako „zobaczyć”, „jak uczy się mózg”, i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej „przyjazna neuronom”.W książce pdf podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy świeża wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, aby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Neuroedukacja. Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się |
Autor: | Sikorski Wiesław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Dobra Literatura |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Książka ebook jest dość luźnym zestawem 11 epizodów (autorstwa 12 autorów), zebranych pod wspólnym mianownikiem wykorzystania wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w edukacji, czyli “neurodydaktyki”. Twórcy i propagatorzy tego podejscia mają nadzieję, że dzięki dostosowaniu sposobu nauczania do specyfiki układu nerwowego ucznia, możliwe będzie sprawienie, że proces dydaktyczny będzie przebiegał efektywniej. Opracowanie powstało z myślą o dość szerokim gronie potencjalnych odbiorców (nauczycielach, pedagogach, socjologach, psychologach wychowawczych, etc.). W książce pdf opisano tak różnorodne zagadnienia jak “rzeźbienie mózgu” w trakcie rozwoju, rola neuronów lustrzanych w edukacji, kinezjologia edukacyjna, programowanie neurolingwistyczne, czy wspomaganie kształcenia za pomocą materiałów multimedialnych. Według informacji podanej na okładce “w książce pdf podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy świeża wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, aby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole”. W mojej ocenie, w książce pdf nie znajdziemy rzetelnej odpowiedzi na to pytanie. Po przeczytaniu tej pracy, czytelnik może odnieść (niestety mylne) wrażenie, że wiedza na temat mózgu, którą obecnie posiadamy jest wystarczająca do tego, by osiągnięcia neuronauki bezpośrednio stosować w edukacji.
Książka ebook w idealny sposób pokazuje jak wykorzystać siłę własnego mózgu w procesie edukacji. Wiem, że twórca książki prof. Wiesław Sikorski aktywnie realizuje treści naukowe w praktyce w Instytucie Rozwoju Osobistego Neuroedukacja w Opolu. Byłam na szkoleniu dla nauczycieli i poznałam dużo technik przydatnych w pracy z uczniami. Odsyłam do strony: http://www.instytutneuroedukacja.pl/
mam nadzieję, że będzie mi się uczyć lepiej i z większą przyjemnością po tej lekturze