Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak też z każdym zbiorem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce pdf zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki a także głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono też sylabę jako ogniwo pośrednie pomiędzy wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę a także litery wprowadzone wcześniej.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Nauka czytania od A do Z metodą sylabową |
Autor: | Tanajewska Alicja, Kiełpińska Iwona, Naprawa Renata |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Harmonia |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Fantastyczna pomoc dla każdego dzidziusia uczącego się czytać.
Pracuję z uczniami klasy pierwszej na tym Elementarzu.Wiadomo na Elementarzu Rządowym tez. Publikacja ta pomogła opanować moim uczniom technikę poprawnego, płynnego, całościowego czytania z syntezą fonemową. Nauka czytania od A do Z zawiera sylaby, wyrazy, zdania z nową poznaną literą, dwuznakiem, trójznakiem pisane w dwóch kolorach, z podziałem na sylaby, małymi i olbrzymimi literami. Ponadto zawiera litery nowo poznane które uczeń odczytuje w izolacji po kolejnych nowo wprowadzonych literach dzięki czemu nauczyciel ma możliwość sprawdzenia znajomości liter na kolejnych etapach nauki czytania i nie musi odwoływać się do demonstracyjnego alfabetu umieszczonego w klasie. , jak też ćwiczenia dotyczące podkreślania liter, którymi różnią się pary wyrazów np. Lola-Lila, szukania krótkich wyrazów ukrytych w dłuższych np.listek (lis).Ponadto w publikacji znajdują się zdania w których zawarta jest świeża poznana litera.Są też zagadki, obrazki z prawidłowym podziałem na głoski. Publikacja uwzględnia stopień trudności. Uczniowie mogą odczytywać tylko poznane litery, sylaby albo wyrazy,zdania, zagadki. Dzieci podkreślają nowo poznaną literę, porównują i dostrzegają różnice i podobieństwa w literach podobnych ( inwersja statyczna, szybka typu u n, m-n, b-d , l-t,ł M-W ) W elementarzu znajdują się zadania z kwiatkiem dla uczniów zdolnych. Zbiory wyrazów zawarte na kartach pracy można czytać na czas np. w ciągu minuty ile ich przeczyta uczeń w związku z czym poszerza się tempo i pole czytania. Zbiory wyrazów moga być wykorzystane do pisania z pamięci i ze słuchu(szczególnie wyrazy z ortogramami ó-u, ch-h, rz-ż, ci-ć, dzi-dź, sz, cz itd . Można też wykorzystać zbiory wyrazów i zdań do ćwiczeń w pisaniu, zamiany druku na pismo, stosowania poprawnych połączeń z samogłoskami z nową poznaną literą w kontekście sylaby, wyrazu, zdania. Nauka czytania od A do Z stanowi uzupełnienie Elementarza Rządowego i nie tylko. Uczniowie nie uczą się tekstów na pamięć ponieważ jest to niemożliwe. Nie nauczą się sylab, wyrazów, zdań nie powiązanych ze sobą, które nie mają charakter powiastkowy. Elementarz jest bogato ilustrowany.Polecam do nauki czytania. Można go wykorzystać też na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.