Średnia Ocena:
Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te ważne pytania, powstała książka ebook napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować efekty i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu a także interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka ebook udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści pokazywanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania sposoby obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, żeby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W publikacji znajdują się m.in.: Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole, Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy, Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje, Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci, Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej, Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań, Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje, Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo, Sposoby notowania efektów obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci, Arkusze diagnostyczne i rysunki. Zawartość płyty CD:Arkusze diagnostyczne: Czynności samoobsługowe - arkusz zbiorczy badanych dzieci Funkcjonowanie dzieci w zabawie tematycznej – zbiorczy arkusz diagnostyczny Funkcjonowanie dzieci w zadaniach realizowanych indywidualnie i w grupach Sprawność ruchowa - zbiorczy arkusz diagnostyczny Artykuły na temat diagnozy: Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje Informacja o gotowości dzidziusia do podjęcia nauki w szkole O diagnozie nauczycielskiej, jej celach i zakresach Umiejętności społeczne - Wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków Materiały pomocnicze: Normy dotyczące wzrostu i wagi chłopców i dziewcząt Rozety - etapy układania Schemat toru przeszkód
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej |
Autor: | Gruszczyk-Kolczyńska Edyta, Zielińska Ewa |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Bliżej Przedszkola |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!