Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie swoich zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodność tekstów zawartych w niniejszym tomie wiąże się bezpośrednio z rozmaitością perspektyw badawczych ich autorów, co nie przeszkadza im w realizacji wspólnego celu – ukazania roli nauczyciela-wychowawcy w rozwijaniu u wychowanka wrażliwości na świat wartości. Nauczyciel, który stara się uwrażliwić własnych uczniów na wartości moralne, napotyka dziś dużo przeszkód. Największa z nich – jak uważam – wiąże się ze zjawiskiem, które Hannah Arendt określiła jako „przepaść pomiędzy wiedzą (myśleniem) a wiarą, moralnością, sądzeniem (a więc i działaniem)” i które ujawniło się, jej zdaniem, w czasach nowożytnych. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był, według Arendt, upadek autorytetu tradycji, która pokonywała dawniej przepaść pomiędzy myśleniem a działaniem, pomiędzy faktami a wartościami. Chociaż – jak pisze Marcin Król – owo „zerwanie nici tradycji” było postrzegane przez Arendt jako szansa kultury europejskiej, a nie jej kres, dużo wydaje się przemawiać za tym, że głoszona przez nią bezinteresowność myślenia, którego celem jest znaczenie, a także bezinteresowność działania przejawiająca się głównie w zdolności budowania świata społecznego i współżycia z innymi, stale czekają na własny dzień. Andrzej Murzyn Fragment „Wstępu”
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Nauczyciel, wartości, świat. Dialog bez granic. Tom IV |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.