Nauczyciel Języków Obcych i Jego Niepełnosprawni Uczniowie z Zaburzeniami i Dysfunkcjami okładka

Średnia Ocena:


Nauczyciel Języków Obcych i Jego Niepełnosprawni Uczniowie z Zaburzeniami i Dysfunkcjami

Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, ale niedostatecznie uwzględnianej albo wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach a także możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych. Analizie zagadnień teoretycznych i wynikających z niej wnioskom są poświęcone trzy epizody opracowania. W rozdziale pierwszym zostały omówione zagadnienie niepełnosprawności w aspekcie społecznym a także postrzeganie osób niepełnosprawnych i postawy społeczeństwa względem nich. Epizod drugi jest poświęcony kłopotom edukacyjnym. Analizie zostały poddane wiedza i postawy nauczycieli i rówieśników względem uczniów niepełnosprawnych a także został opisany stan obecny i tendencje w kształceniu specjalnym (tj. kształceniu uczniów potrzebujących specjalnej pomocy) w Polsce i w Europie. W rozdziale trzecim są przedstawione zalety, trudności i warunki efektywnej realizacji idei integracji a także sugestie dotyczące kształcenia nauczycieli. Następny epizod jest próbą przybliżenia nauczycielom języków obcych i kandydatom do tego zawodu kłopotów uczniów niepełnosprawnych (z rożnymi deficytami i zaburzeniami) w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Analizie poddane zostały te niepełnosprawności, z którymi najczęściej się może spotkać nauczyciel w szkołach masowych. W każdym z siedmiu podrozdziałów zostały nakreślone zarys niepełnosprawności a także przyczyny, objawy i charakterystyczne zachowanie uczniów, skutki niepełnosprawności i trudności psychologiczne, dydaktyczne i społeczne, a także są sformułowane wskazania dydaktyczne w odniesieniu do nauczania języków obcych. Niepełnosprawność, deficyty rozwojowe, zaburzenia i trudności mają jednak bardzo indywidualny charakter, rożny zakres i głębokość, mogą dotyczyć rożnych aspektów, mogą być sprzężone, dlatego ich opis został ograniczony do najczęściej występujących problemów.

Szczegóły
Tytuł Nauczyciel Języków Obcych i Jego Niepełnosprawni Uczniowie z Zaburzeniami i Dysfunkcjami
Autor: Zawadzka-Bartnik Elżbieta
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2010
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Nauczyciel Języków Obcych i Jego Niepełnosprawni Uczniowie z Zaburzeniami i Dysfunkcjami w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Nauczyciel Języków Obcych i Jego Niepełnosprawni Uczniowie z Zaburzeniami i Dysfunkcjami PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.