Średnia Ocena:
Mowa. Jak język uczynił nas ludźmi
Co czyni nas ludźmi? Dlaczego jesteśmy jedynymi stworzeniami, które noszą ubrania, jeżdżą samochodami, surfują w internecie i posyłają roboty na Marsa? Wszystko dlatego, że nauczyliśmy się mówić – choć, o dziwo, stale nie wiemy, jak do tego doszło. Książka ebook ta wskazuje rozwiązanie tej zagadki, które przez cały czas mieliśmy przed oczami: przejście od wydawania prymitywnych skowytów i pomruków do słów. Wydarzenie na pozór proste, lecz o gigantycznych konsekwencjach, gdyż mowa stał się ewolucyjnym punktem zwrotnym: dał nam zdolność dzielenia się myślami i rozpowszechniania wiedzy. Mowa! omawia nadzwyczajną przygodę ludzkości z mową od czasów łowców-zbieraczy do miejskich hipsterów. To epicka opowiadanie o zmaganiach, by wyrwać się z zasadzek kultury, religii i tożsamości – zmaganiach prowadzących nas ku przeznaczeniu, przed którym możemy się stale opierać, ale które musimy przyjąć, jeżeli tylko pragniemy przetrwać… Simon Prentis pracował w nad pięćdziesięciu państwach w różnorakich środowiskach kulturowych i w styczności z różnorakimi językami. Jest długoletnim tłumaczem języka japońskiego. Do jego klientów należały instytucje państwowe i akademickie a także ikony kultury, pomiędzy innymi Paul McCartney, Stanley Kubrick, Frank Zappa i Yoko Ono. Ma troje dzieci. Mieszka z żoną w Londynie. Mowa! to jego pierwsza autorska książka.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Mowa. Jak język uczynił nas ludźmi |
Autor: | Simon Prentis |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Czarna Owca |
Rok wydania: | 2024 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Mowa. Jak język uczynił nas ludźmi PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!