Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Kino mockumentary stanowi prężnie rozwijającą się gałąź współczesnej kinematografii, która wprowadza zupełnie świeży typ doświadczenia filmowego. Ze względu na ambiwalentny status ontologiczny przedstawionych wydarzeń kino mockumentary zawieszone jest pomiędzy twórczością dokumentalną a fikcjonalną; nie naśladuje wiarygodnie rzeczywistości, jednak za sprawą ambicji realistycznych świadomie wykracza poza fikcyjną fabułę, stając się tym samym źródłem konfliktu poznawczego. Jego treści lawirują pomiędzy prawdą a fałszem, faktem a fikcją, powagą a dowcipem. Nurt przywiązuje olbrzymią wagę do samej formy w kinie. Nie treść bowiem stanowi wyznacznik „fałszywych dokumentów”, lecz użyte w nich znamiona formalne. Kamera „z ręki”, wywiady czy elementy kronik – to wszystko służy uwiarygodnieniu przedstawionej wizji świata, która, jak pokazują najbardziej jaskrawe przypadki, może być efektem zmyślnej manipulacji pozornie wiarygodnymi faktami. Autorzy książki, wskazując na problematyczność binarnego podziału na film fabularny i dokumentalny, podejmują próbę uporządkowania kwestii definicyjnych związanych z kinem mockumentary: przedstawiają zjawisko w perspektywie historycznej, kreślą losy tego nurtu, uwzględniając najistotniejsze z pojawiających się w jego łonie tendencji, dokonują także analizy form podawczych utworów omawianego typu, starając się ustalić status mockumentów względem, pozornie niepodważalnej, fabularno-dokumentalnej dwuwładzy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Mockumentary. Próba określenia istoty zjawiska |
Autor: | Baldziński Tomasz, Dłużniewska-Urban Dorota |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.