Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
"Bez wątpienia mamy tu do czynienia z refleksją pedagogiczną idealnie osadzoną w najwieższych narracjach kulturowych reprezentujących relację między teoretycznym opisem rzeczywistości społecznej (także edukacji) a praktykami społecznymi. W tym sensie przyjęta w książce pdf perspektywa epistemologiczna a także wyniki przeprowadzonych badań ukazują, że to nie nadmiar teorii jest ograniczający, lecz jednoznaczny brak wiedzy w świadomości tych, którzy generują roszczenia redukujące działalność nauczycieli do stosowania jednowymiarowych metod i środków kształcenia poprzez uruchamianie szeregu mechanizmów kontrolujących ich pracę. […] Przychylam się do czytelnie sformułowanej tezy autorek, że edukacja jest ryzykowna, bo wzbudza poczucie możliwości u wychowanków, wyznaczając zarazem oczekiwany przez świadomych pedagogów przełom epistemologiczny, interes poznawczy rozumiany jako samopoznanie a także uzyskiwanie samoświadomości podmiotów realizujących własne zadania rozwojowe też poprzez relacje z innymi. Mamy zatem do czynienia z emancypacyjnym interesem poznawczym, który powinna uruchamiać każda instytucja edukacyjna. […] A to, co wyznacza najistotniejszy aspekt tej książki, to fakt, że upomina się o to sama młodzież, której autorki oddają głos, unikając tym samym marginalizacji tych, którym edukacja służyć powinna." prof. nadzw. dr hab. Klaudia Węc "Na poziomie zarówno kulturowym, jak i cywilizacyjnym doszło w ostatnich dekadach do fundamentalnych zmian życia społecznego. Głównymi beneficjentami i podmiotami potencjalnych zagrożeń tych zmian są młodzi ludzie. Szeroko sprofilowany ogląd zaproponowany przez autorki sugeruje myślenie o szkole z uwzględnieniem kontekstów wynikających ze społecznego funkcjonowania współczesnego człowieka, jego „charakteru społecznego” tracącego zbalansowanie pomiędzy indywidualnością a wspólnotowością. Hermeneutyczna narracja prowadzona przez autorki „obok dyskursu jakości edukacji” jest konsekwentnym dopominaniem się o transcendentalny wymiar edukacji szkolnej, a więc o niezbywalne zobowiązania, jakie mają dorośli względem dzieci i młodzieży. […] Z tej perspektywy zasadne są […] zapytania o to, jak siebie postrzegają, jak sobie w tym świecie radzą, jak interpretują własny świat społeczny (szkoły/klasy szkolnej), w którym są zanurzeni, a odpowiedzi stają się ważne w procesie dostosowania zmian w systemie edukacyjnym do potrzeb artykułowanych przez podmioty szkoły. […] Próba badawcza podjęta i zaprezentowana przez autorki w niniejszej publikacji może przyczynić się do zrozumienia problematyki współczesnej młodzieży, jej potrzeb ulokowanych w samorządności, wraz z poczuciem wpływu na codzienność szkolną. W tym sensie Autorki zmierzają w kierunku poznania kondycji młodzieży a także szkoły wraz z jej deficytami i możliwymi do wydobycia walorami." prof. nadzw. dr hab. Marta Urlińska
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Młodzież o sobie i codzienności szkolnej obok dyskursu jakości |
Autor: | Cierzniewska Ryszarda, Gackowska Małgorzata, Lewicka Monika |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.