Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu okładka

Średnia Ocena:


Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu

Niniejsza książka ebook powstała jako wynik realizacji projektu badawczego finansowanego z grantu Narodowego Centrum Nauki pt. „Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w czasie prosperity i globalnego kryzysu gospodarczego”. Podstawową przesłanką do podjęcia prezentowanego problemu badawczego była chęć uzupełnienia i wzbogacenia dyskusji toczącej się wokół zagadnienia, jakim jest wpływ globalnego kryzysu gospodarczego na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw, w szczególności w odniesieniu do gospodarki polskiej, postrzeganej jako taka, która nieźle radzi sobie z globalnym kryzysem gospodarczym ostatnich lat.Autorzy monografii podjęli próbę zidentyfikowania a także zinterpretowania zależności, jakie wystąpiły między obserwowanym w gospodarce światowej zjawiskiem kryzysowym a zachowaniami polskich firm. W centrum uwagi znalazły się związki między międzynarodową pozycją konkurencyjną polskich przedsiębiorstw a jej endogenicznymi i egzogenicznymi determinantami w czasie globalnego kryzysu gospodarczego i jego konsekwencji – relatywnej prosperity a także późniejszego spowolnienia gospodarczego w Polsce. W przeprowadzonych badaniach wielki nacisk położono na zagadnienie interdyscyplinarności, prowadzenie analizy wielopoziomowej a także na uwzględnienie, w możliwie szerokim zakresie, podejścia dynamicznego. Prace badawcze obejmowały przegląd literatury a także badania empiryczne, które przeprowadzono z wykorzystaniem sposoby CATI w nad 700 polskich przedsiębiorstwach z branż przemysłu przetwórczego, wśród których wydzielono branże najmocniej i najsłabiej dotknięte kryzysem gospodarczym. Niemożność prostego kopiowania strategii radzenia sobie z kryzysem, stosowanych przez inne firmy czy gospodarki, jest motywacją do świadomego tworzenia planu zarządzania kryzysem, a wcześniej nawet formułowania koncepcji uwzględniających możliwe turbulencje makroekonomiczne na poszczególnych rynkach. Refleksji ponad możliwymi scenariuszami rozwoju sytuacji w skali makroekonomicznej powinna towarzyszyć refleksja ponad mechanizmami, przyczynami, przejawami a także wynikami potencjalnych kryzysów w branżach, w których funkcjonuje dane przedsiębiorstwo. Są to wyzwania, przed którymi stoją firmy zamierzające świadomie kształtować swoją wizję konkurowania a także internacjonalizacji.

Szczegóły
Tytuł Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Difin
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.