Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Tom 24. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Komunikowanie międzykulturowe rozumiane jako wzajemne oddziaływanie między kulturami w danym państwie czy regionie odbywa się poprzez kontakty interpersonalne, wymianę informacji a także wzajemne uczenie się i rozumienie pojęć pochodzących z różnorakich środowisk zdefiniowanych według narodowości, języka albo pochodzenia etnicznego. Debaty dotyczące kryzysów kultury narodowej w obliczu różnorodności kulturowej a także opinie, że globalizacja prowadzi do hegemonizacji kultury, coraz częściej zderzają się z poglądem o przenikaniu się wpływów kulturowych, czego wynikiem jest hybrydowość globalnej kultury. Media, stanowiące ważny kanał komunikacji kształtują obrazy różnorakich kultur. Poprzez przekazy medialne odbywa się powielanie albo obalanie stereotypów, dlatego również szczególnego znaczenia nabierają w skali globalnej, regionalnej, krajowej i lokalnej kwestie równego dostępu do kanałów przekazu różnorakich grup społecznych, nierzadko dotychczas niedoreprezentowanych. W książce, dość mocno zróżnicowanej treściowo, czytelnik znajdzie zarówno teksty ogólnie traktujące kwestie wpływu mediów masowych na sferę komunikowania międzykulturowego, jak i studia przypadków dialogu międzykulturowego, przebiegającego za pośrednictwem medialnej sieci, zarówno tradycyjnych, jak i świeżych środków przekazu treści kulturowych.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Międzykulturowe aspekty działalności mediów w epoce globalizacji |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Aspra |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.