Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji pomiędzy namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Pokazywane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji ponad wychowaniem i kształceniem, jak też ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Twórca usiłuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dzisiaj filozoficzny namysł ponad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja ponad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia pomiędzy innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings a także Paul Standish.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji |
Autor: | Godoń Rafał |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.