Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji pomiędzy namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Pokazywane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji ponad wychowaniem i kształceniem, jak też ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Twórca usiłuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dzisiaj filozoficzny namysł ponad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja ponad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia pomiędzy innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings a także Paul Standish.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji |
| Autor: | Godoń Rafał |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
| Rok wydania: | |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.