Meta profesional. Nivel A1-A2. Libro De Ejercicios + CD okładka

Średnia Ocena:


Meta profesional. Nivel A1-A2. Libro De Ejercicios + CD

Práctico: ofrece numerosas actividades de refuerzo de gramática y vocabulario, favorece el desarrollo de la comprensión auditiva y lectora. Seguro: contiene un test de autoevaluación y un test de repaso por lección prepara para los exámenes oficiales DELE A1 y A2 ofrece una actividad de pronunciación por lección. Adecuado: favorece el desarrollo de las estrategias de aprendizaje,  ofrece actividades específicas de correspondencia y conversación telefónica, contiene una práctica tabla de recursos para la comunicación laboral.

Szczegóły
Tytuł Meta profesional. Nivel A1-A2. Libro De Ejercicios + CD
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo LektorKlett
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Meta profesional. Nivel A1-A2. Libro De Ejercicios + CD w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Meta profesional. Nivel A1-A2. Libro De Ejercicios + CD PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: ang_pr_odpowiedzi_2019.pdf - Rozmiar: 966 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Meta profesional. Nivel A1-A2. Libro De Ejercicios + CD PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 KRYTERIA OCENIANIA ODPOWIEDZI POZIOM ROZSZERZONY Rozumienie ze słuchu Zadanie 1. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź II. Rozumienie wypo- 1.1) człowiek 2.1.R. Zdający oddziela fakty wiedzi. 1.1. / 1.12) nauka A od opinii. Zdający rozumie i technika wypowiedzi ustne […] 2.1. Zdający określa główną o różnorodnej formie 1.2. 1.10) sport B myśl tekstu. i długości, w różnych warunkach odbioru 2.3. Zdający znajduje w tekście 1.3. 1.6) żywienie B […]. określone informacje. Zadanie 2. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź II. Rozumienie wypo- 2.1. C wiedzi. Zdający rozumie 2.2. E wypowiedzi ustne […] 2.3. Zdający znajduje w tekście 1.6) żywienie o różnorodnej formie 2.3. określone informacje. D i długości, w różnych warunkach odbioru 2.4. A […]. Zadanie 3. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź II. Rozumienie wypo- 3.1. A wiedzi. Zdający rozumie 3.2. C wypowiedzi ustne […] 2.3. Zdający znajduje w tekście o różnorodnej formie określone informacje. 1.4) praca / 1.10) 3.3. A i długości, w różnych sport warunkach odbioru 3.4. D […]. 2.4. Zdający określa intencje 3.5. A nadawcy/autora tekstu. w w w. o p e r o n . p l 1 Strona 2 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Rozumienie tekstów pisanych Zadanie 4. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź II. Rozumienie wypo- 4.1. C wiedzi. Zdający rozumie wy- 4.2. A powiedzi […] pisemne 3.3. Zdający znajduje w tekście 1.9) kultura / 1.1) o różnorodnej formie określone informacje. człowiek 4.3. C i długości […]. 4.4. B Zadanie 5. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź II. Rozumienie wypo- 5.1. E wiedzi. Zdający rozumie wy- 5.2. 3.6. Zdający rozpoznaje związki C powiedzi […] pisemne pomiędzy poszczególnymi czę- 1.1) człowiek o różnorodnej formie 5.3. ściami tekstu. A i długości […]. 5.4. B Zadanie 6. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź II. Rozumienie wypo- 3.3. Zdający znajduje w tekście 6.1. B wiedzi. określone informacje. Zdający rozumie wy- 3.3. Zdający znajduje w tekście powiedzi […] pisemne 6.2. D określone informacje. o różnorodnej formie 3.2. Zdający określa główną i długości […]. 6.3. myśl poszczególnych części tek- 1.9) kultura B stu. 3.3. Zdający znajduje w tekście 6.4. D określone informacje. 3.4. Zdający określa intencje 6.5. B nadawcy/autora tekstu. w w w. o p e r o n . p l 2 Strona 3 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Znajomość środków językowych Zadanie 7. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź I. Znajomość środ- 7.1. C ków językowych. Zdający posługuje 7.2. 1. Zdający posługuje się boga- A się bogatym zasobem tym zasobem środków języko- 1.12) nauka środków językowych 7.3. wych (leksykalnych, gramatycz- i technika A (leksykalnych, grama- nych, ortograficznych) […] tycznych, ortograficz- 7.4. B nych) […]. Zadanie 8. Poprawna Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka odpowiedź I. Znajomość środ- 8.1. impatience ków językowych. Zdający posługuje 8.2. 1. Zdający posługuje się boga- 1.1) człowiek anonymously się bogatym zasobem tym zasobem środków języko- / 1.8) po- środków językowych 8.3. wych (leksykalnych, gramatycz- dróżowanie bearable (leksykalnych, grama- nych, ortograficznych) […] i turystyka tycznych, ortograficz- 8.4. unnoticed nych) […]. Zadanie 9. Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Poprawna odpowiedź I. Znajomość środ- 9.1. be called off ków językowych. Zdający posługuje rather you didn’t 9.2. 1. Zdający posługuje się boga- się bogatym zasobem rather you did not tym zasobem środków języko- środków językowych wych (leksykalnych, gramatycz- have it painted (leksykalnych, grama- 9.3. nych, ortograficznych) […] have this/that wall painted / tycznych, ortograficz- have somebody paint this wall nych) […]. 9.4. circumstances will I (ever) go Uwagi do zadań 8. i 9. Odpowiedź uznaje się za poprawną tylko wtedy, gdy wpisywane wyrazy lub fragmenty zdań są w pełni poprawne gramatycznie i ortograficznie. Akceptowane są również inne odpowiedzi, jeżeli są merytorycznie poprawne i spełniają wszystkie warunki zadania. Schemat punktowania w zadaniach od 1. do 9. 1 pkt – poprawna odpowiedź 0 pkt – niepoprawna odpowiedź lub brak odpowiedzi w w w. o p e r o n . p l 3 Strona 4 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Wypowiedź pisemna W schemacie oceniania zadań otwartych są prezentowane przykładowe odpowiedzi. W tego typu zadaniach należy również uznać odpowiedzi ucznia, jeśli są inaczej sformułowane, ale ich sens jest zgodny z podanym schematem, oraz inne poprawne odpowiedzi w nim nieprze- widziane. Zadanie 10. W zadaniu oceniana jest: – zgodność z poleceniem (5 punktów), – spójność i logika wypowiedzi (2 punkty), – zakres środków językowych (3 punkty), – poprawność językowa (3 punkty). Za zadanie przyznaje się maksymalnie 13 punktów. Wypowiedź powinna zawierać odniesienie do wszystkich czterech elementów wskazanych w poleceniu oraz mieć od 200 do 250 słów. Sprawdza egzaminator zgodnie z kryteriami podanymi w aneksie do Informatora o egzaminie maturalnym z języka angielskiego od roku szkolnego 2014/2015 (www.cke.edu.pl). Zdający mógł zredagować wypowiedź na jeden z dwóch zaproponowanych w zadaniu tematów. Ocena pod względem kryterium zgodności z poleceniem (elementy treści i formy) jest powią- zana z tematem, pozostałe kryteria (spójność i logika wypowiedzi, zakres środków językowych, poprawność językowa) są identyczne, niezależnie od tematu wybranego przez zdającego. Zgodność z poleceniem W ocenie zgodności z poleceniem bierze się pod uwagę liczbę zrealizowanych w wypowiedzi zdającego elementów treści (Tabela A) oraz elementów formy (Tabela B). Następnie przyznaje się punkty w kryterium zgodności z poleceniem zgodnie z Tabelą C. Tabela A. Zgodność z poleceniem: elementy treści Elementy Forma 2 1 0 treści 1. wstęp: brak tezy; teza niezgod- teza zgodna z tema- teza nie jest w pełni właściwe na z tematem ORAZ i adekwatne tem ORAZ treścią poprawna, np. jest zgodna treścią wypowiedzi; do tematu wypowiedzi (teza z tematem ALBO z treścią R* teza nieczytelna, nieja- rozpoczęcie „zapowiada” zawar- wypowiedzi; odbiegająca sna, trudna do wskaza- wypowiedzi tość treściową oraz od tematu LUB treści nia; wstęp niekomuni- typ rozprawki) wypowiedzi katywny wprowadzenie nie jest brak wprowadzenia; wprowadzenie w pełni poprawne, np. wprowadzenie niezgod- zgodne z tematem wprowadzenie zgodne z te- ne z tematem, niejasne, ORAZ np. ciekawe, matem, ale schematyczne nieczytelne, trudne do A* oryginalne, zachę- ALBO bardziej typowe wskazania; wprowadze- cające do czytania, dla innego typu tekstu nie niekomunikatywne w ciekawej formie (np. rozprawki) ALBO (np. pytanie, cytat) ciekawe, oryginalne, ale odbiegające od tematu w w w. o p e r o n . p l 4 Strona 5 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Elementy Forma 2 1 0 treści wstęp nie jest w pełni brak wstępu; wstęp poprawny, np. nie określa niezgodny z tematem, celu ALBO określa cel/ niejasny, nieczytelny, wstęp zgodny powód pisania listu, ale trudny do wskazania; z tematem i treścią odbiega od tematu ALBO wstęp niekomunika- L* wypowiedzi ORAZ cel nie jest określony jasno tywny wskazujący cel/po- ALBO wstęp nie jest wód pisania listu zgodny z treścią listu (np. zapowiada poparcie, a opi- suje argumenty przeciwne) 2. pierwszy brak wypowiedzi LUB element wypowiedź nie jest tematu komunikatywna LUB powierzchowna realizacja 3. drugi ele- wieloaspektowa wypowiedź nie jest elementu, wypowiedzi ment tematu ORAZ/LUB pogłę- związana z tematem/ R brak głębi, np. zdający biona realizacja ele- nie realizuje elemen- A podaje tylko „listę” argu- mentu (np. wsparta tu; wypowiedź bardzo L mentów/cech/określeń, przykładami, szcze- pobieżnie dotykająca żadnego nie rozwijając/ gółowo omówiona) tematu, np. zdający po- uzasadniając daje tylko jeden argu- ment/cechę/określenie, nie rozwijając go 4. podsu- zakończenie nie jest brak zakończenia mowanie: w pełni poprawne, np. jest LUB zakończenie nie właściwe zgodne z tematem ALBO jest komunikatywne i adekwatne zakończenie zgod- treścią wypowiedzi; odbie- LUB zakończenie jest do tematu ne z tematem oraz R ga trochę od tematu LUB jedynie luźno związane zakończenie treścią wypowiedzi; A treści wypowiedzi; zdający z tematem oraz treścią wypowiedzi jeżeli zdający powta- L stosuje zakończenie sche- wypowiedzi rza wstęp – czyni to matyczne (sztampowe) (też jeśli nie jest zgod- innymi słowami LUB powtarza wstęp ne) praktycznie tymi samymi słowami 5. fragmenty wypowiedź nie wypowiedź zawiera dłuż- wypowiedź nie spełnia odbiegające R zawiera fragmen- szy fragment/nieliczne warunków określonych od tematu A tów odbiegających krótkie fragmenty odbie- dla poziomu 1. i/lub nie na L od tematu i/lub nie gające od tematu i/lub nie temat na temat na temat *R – rozprawka; A – artykuł; L – list formalny w w w. o p e r o n . p l 5 Strona 6 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Tabela B. Zgodność z poleceniem: elementy formy Elementy formy Forma 1 0 1. elementy cha- teza jest poprawnie umiejscowio- wypowiedź nie spełnia warun- R rakterystyczne dla na w wypowiedzi ków określonych dla poziomu 1. formy A wypowiedź jest zatytułowana wypowiedź zawiera odpowiedni L zwrot rozpoczynający i kończący 2. kompozycja wypowiedź cechuje widoczny wypowiedź nie spełnia warun- R zamysł kompozycyjny wyrażający ków określonych dla poziomu 1. A się w funkcjonalnie uzasadnio- L nych proporcjach wstępu, rozwi- nięcia i zakończenia 3. segmentacja R tekst jest uporządkowany; układ wypowiedź nie spełnia warun- A graficzny pracy (podział na aka- ków określonych dla poziomu 1. L pity) jest konsekwentny 4. długość pracy R wypowiedź nie spełnia warun- długość pracy mieści się w grani- A ków określonych dla poziomu 1. cach 180–280 słów L Uwaga: jedna usterka jest wystarczająca, żeby zakwalifikować pracę na 0 w tym podkryterium. Ostateczną liczbę punktów za zgodność z poleceniem ustala się na podstawie oceny elementów treści i elementów formy, zgodnie z Tabelą C. Tabela C Elementy treści Elementy formy 4–3 2–1 0 10–9 5 pkt 4 pkt 3 pkt 8–7 4 pkt 3 pkt 2 pkt 6–5 3 pkt 2 pkt 1 pkt 4–3 2 pkt 1 pkt 0 pkt 2–1 1 pkt 0 pkt 0 pkt 0 0 pkt 0 pkt 0 pkt Na przykład za wypowiedź, w której elementy treści oceniono na 5, a elementy formy oceniono na 2, za zgodność z poleceniem przyznaje się 2 punkty. w w w. o p e r o n . p l 6 Strona 7 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Spójność i logika wypowiedzi 2 pkt wypowiedź zawiera najwyżej 2 usterki w spójności ORAZ/LUB logice na poziomie zdania i/lub akapitu i/lub całego tekstu 1 pkt wypowiedź zawiera od 3 do 5 usterek w spójności ORAZ/LUB logice na poziomie zdania i/lub akapitu i/lub całego tekstu 0 pkt wypowiedź zawiera 6 lub więcej usterek w spójności ORAZ/LUB logice na poziomie zdania i/lub akapitu i/lub całego tekstu Jeśli w pracy występuje dłuższy niekomunikatywny fragment pracy (np. dłuższe zdanie lub 2–3 krótkie zdania), przyznaje się 1 punkt; jeśli takich fragmentów jest więcej, przyznaje się 0 punktów. Zakres środków językowych W ocenie zakresu środków językowych bierze się pod uwagę zróżnicowanie i precyzję środków leksykalno-gramatycznych użytych w wypowiedzi. 3 pkt – szeroki zakres środków językowych – w pracy występują dość liczne fragmenty charakteryzujące się naturalnością i różnorodno- ścią frazeologiczną oraz precyzją użytych środków językowych 2 pkt – zadowalający zakres środków językowych – w pracy występuje kilka fragmentów charakteryzujących się naturalnością i różnorodno- ścią frazeologiczną oraz precyzją użytych środków językowych, jednak w większości użyte są struktury o wysokim stopniu pospolitości 1 pkt – ograniczony zakres środków językowych – w pracy użyte są głównie struktury o wysokim stopniu pospolitości 0 pkt – bardzo ograniczony zakres środków językowych – w pracy użyte są wyłącznie struktury o wysokim stopniu pospolitości Jeżeli w wypowiedzi występują rażące/liczne uchybienia w stosowności i/lub jednolitości stylu, wówczas liczbę punktów przyznanych za zakres środków językowych można obniżyć o 1 pkt (maksymalnie do 0). w w w. o p e r o n . p l 7 Strona 8 Język angielski. Poziom rozszerzony Próbna Matura z OPERONEM i British Council Poprawność środków językowych W ocenie poprawności środków językowych bierze się pod uwagę błędy gramatyczne, leksykal- ne, ortograficzne i interpunkcyjne. Punkty przyznaje się zgodnie z poniższą tabelą. Poprawność językowa Poprawność zapisu (ortograficzna, interpunkcyjna) (leksykalno-gramatyczna) nieliczne błędy zapisu liczne LUB bardzo liczne błędy zapisu nieliczne błędy językowe 3 pkt 2 pkt liczne błędy językowe 2 pkt 1 pkt bardzo liczne błędy językowe 1 pkt 0 pkt Giełda maturalna - serwis do nauki on-line TWÓJ KOD DOSTĘPU 1 Zaloguj się na gieldamaturalna.pl 2 Wpisz swój kod G192EE636 3 Odblokuj czasowy dostęp do bazy dodatkowych zadań i arkuszy (masz dostęp do 31.12.2019 r.) * Kod umożliwia dostęp do wszystkich materiałów zawartych w serwisie gieldamaturalna.pl do 31.12.2019 r. w w w. o p e r o n . p l 8