Średnia Ocena:
Mapa i terytorium. Ryzyko, natura ludzka, przewidywanie
Wydarzenia 2008 roku zmusiły ekonomistów do zakwestionowania podstawowych założeń dotyczących formułowania przewidywań. Jak to możliwe, że nikt nie zorientował się, że nadciąga chyba największy w dziejach kryzys finansowy? Dlaczego makromodelowanie tak strasznie nas zawiodło właśnie wtedy, kiedy było najbardziej potrzebne? Nawet wyrafinowane systemy prognozowania Porady Rezerwy Federalnej ani Międzynarodowego Funduszu Walutowego nie pozwoliły przewidzieć przebiegu zdarzeń. Jeszcze dwadzieścia cztery godziny przed katastrofą powszechna świadomość nie krążyła nawet wokół możliwości zwykłej recesji, nie mówiąc o najgorszym od osiemdziesięciu lat kryzysie. Dlaczego praktycznie każdy znaczący ekonomista i polityk mylił się w tak ważnej kwestii? W własnej najwieższej książce pdf Alan Greenspan zastanawia się ponad tymi zapytaniami i wskazuje swoje błędy, których analiza skłoniła go do zmiany poglądów i zbliżenia do ekonomii behawioralnej i teorii noblisty Daniela Kahnemana. Czy jesteśmy wstanie formułować nasze prognozy bardziej trafnie? Twórca odpowiada twierdząco. Nie możemy jednak opierać przewidywań na samych liczbach. Konieczne jest uwzględnienie natury człowieka, psychologii i irracjonalnych zachowań. „Mapa i terytorium” powinno zdaniem Greenspana stać się przewodnikiem, który pomoże nam uniknąć błędów w przyszłości.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Mapa i terytorium. Ryzyko, natura ludzka, przewidywanie |
Autor: | Greenspan Alan |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Prószyński Media |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Mapa i terytorium. Ryzyko, natura ludzka, przewidywanie PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!