Drogi Czytelniku, odnajdziesz w tej książce pdf dużo przydatnych informacji, jakich nie ma w innych numerologicznych lekturach, pomiędzy innymi:
Poznasz łatwy sposób obliczania Czasu Pustki, krok po kroku, ustalisz również w jakich latach, miesiącach i godzinach masz własną Pustkę i jak najlepiej postępować w tym trudnym okresie.
Zrozumiesz jak wykorzystać na co dzień wiedzę o własnych parach liczb i biorytmach w danym Roku Indywidualnym.
Dowiesz się co podpowiadają Twoje liczby na każdy rok życia.
Zdobędziesz orientację, w jakich latach swego życia możesz liczyć na największą pomoc Wszechświata.
Bożena Aleksandra Dąbrowska
Szczegóły
Tytuł
Liczby jako tło losu
Autor:
Dąbrowska Bożena Aleksandra
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Ars Scripti
Rok wydania:
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Liczby jako tło losu w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Liczby jako tło losu PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: Of_15_WSPOLPRACA_ZE_SRODOWISKIEM_26_06.pdf - Rozmiar: 384 kB
Głosy: 0 Pobierz
Liczby jako tło losu PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
Oferta doskonalenia
1. Charakterystyka Oferta kierowana w szczególności jest do szkół, w których w wyniku
problemu diagnozy, ewaluacji wewnętrznej i/lub ewaluacji zewnętrznej
stwierdzono:
szkoła nie podejmuje działao na rzecz środowiska,
podejmowane przez szkołę inicjatywy na rzecz środowiska
w niewielkim stopniu uwzględniają jego możliwości i potrzeby,
współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi
w środowisku nie wpływa na rozwój edukacyjny uczniów,
współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi
w środowisku wpływa na rozwój edukacyjny uczniów
w stopniu poniżej oczekiwao.
Oferta zainteresuje również szkoły, w których nauczyciele / uczniowie /
rodzice zgłaszają potrzebę optymalizacji wykorzystania lokalnych
zasobów na rzecz wzajemnego rozwoju.
2. Cel realizacji oferty Celem ogólnym realizacji oferty może byd na przykład zbudowanie
świadomości potrzeby współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, ze
wskazaniem korzyści i zasobów mogących zaspokajad potrzeby
rozwoju stron współpracujących.
Cele szczegółowe
(zostaną doprecyzowane lub zmodyfikowane tak, aby uwzględniad
specyfikę szkoły i jej potrzeby):
nabycie przez pracowników szkoły, rodziców i uczniów
umiejętności oraz doświadczenia w identyfikowaniu potrzeb
środowiska i prowadzenie działao mających na celu ich
zaspokojenie z wykorzystaniem na rzecz wzajemnego rozwoju,
nabycie przez pracowników szkoły, rodziców i uczniów
umiejętności oraz doświadczenia w identyfikowaniu potrzeb
i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia
we współpracy ze środowiskiem lokalnym,
nawiązanie/pogłębienie współpracy z różnymi podmiotami
działającymi w środowisku ze szczególnym uwzględnieniem
realizatorów programów rządowych,
korzystanie z zasobów środowiska w procesie nauczania
i wychowania,
planowanie długoterminowej współpracy oraz podejmowanie
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Strona 2
pojedynczych inicjatyw na rzecz środowiska.
3. Grupy docelowe Środowisko szkolne: dyrektor, nauczyciele, uczniowie, rodzice oraz
środowisko lokalne: przedstawiciele faktycznych i potencjalnych
partnerów (organizacji, instytucji, samorządu terytorialnego, również
absolwenci).
4. Efekty realizacji oferty Przykładowe efekty realizacji oferty:
1. Szkoła korzysta z opracowanej mapy zasobów lokalnego
środowiska i w oparciu o nią planuje współpracę.
2. Zwiększa się udział wszystkich grup społeczności szkolnej (uczniów
nauczycieli, rodziców) w organizowaniu współpracy
ze środowiskiem lokalnym oraz w działaniach na rzecz środowiska.
3. Konkretne działania szkoły na rzecz środowiska realizują koncepcję
pracy szkoły i są wpisane w programy nauczania
i/lub wychowania.
4. Zwiększa się dodatkowa oferta edukacyjna szkoły.
5. Zasoby szkoły są udostępniane dla środowiska lokalnego.
5. Sposób realizacji oferty Realizacja oferty rozpoczyna się od diagnozy potrzeb angażującej
wszystkich członków rady pedagogicznej i prowadzącej do
sformułowania szczegółowego zakresu działao, wskazania osób
odpowiedzialnych za ich wykonanie oraz opracowania rocznego planu
wspomagania szkoły (RPW), którego minimalny zakres stanowi
załącznik do każdej z ofert.
Dopasowane do indywidualnych potrzeb szkoły działania mogą
obejmowad w szczególności:
1. Warsztaty w celu wypracowania przez poszczególne grupy map
zasobów środowiska lokalnego. Zintegrowanie powstałych katalogów.
2. Przygotowanie zespołów uczniów, nauczycieli, rodziców do zebrania
i skatalogowania informacji na temat potrzeb środowiska lokalnego,
które mogą zostad zaspokojone we współpracy ze szkołą.
3. Konsultacje dla zespołów, monitorowanie ich pracy.
4. Konsultacje indywidualne i/lub grupowe, w czasie których
wypracowany materiał zostanie skorelowany z zadaniami
edukacyjnymi szkoły.
5. Wypracowanie programu (inicjatyw, form, zasad i obszarów)
współpracy z lokalnym środowiskiem, który stanie się elementem
koncepcji pracy szkoły (w zależności od potrzeb: konsultacje grupowe,
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Strona 3
szkolenie, warsztaty, prezentacja dobrych praktyk).
6. Wspólne opracowanie zasad oraz wskaźników rocznej i odroczonej
oceny (ilościowej i jakościowej) wykorzystywania zasobów środowiska
na rzecz wzajemnego rozwoju.
Dyrektor:
6. Zasady korzystania z Nadzoruje wszystkie działania.
oferty Udostępnia pomieszczenia i sprzęt do realizacji szkoleo, kursów,
warsztatów, konsultacji dla nauczycieli.
Motywuje pracowników.
Uczestniczy w szkoleniu i warsztatach oraz prezentacji dobrych
praktyk.
Pracownicy pedagogiczni szkoły, uczniowie, rodzice, absolwenci :
Uczestniczą w badaniu ankietowym, wywiadach grupowych
oraz prezentacji dobrych praktyk.
Aktywnie współpracują w czasie warsztatów i podczas realizacji
zaplanowanych działań.
Przedstawiciele partnerów (instytucji i organizacji) oraz samorządu:
Czynnie biorą udział w realizacji niniejszej oferty (w wywiadach
grupowych, warsztatach i prezentacji dobrych praktyk)
7. Czas i miejsce realizacji Czas: w zależności od potrzeb, optymalnie 10 miesięcy.
oferty
Miejsce realizacji: siedziba szkoły.
Oferta będzie realizowana zgodnie z przyjętym harmonogramem.
W uzasadnionych przypadkach – miejsca realizacji będą
poza szkołą (np. prezentacja dobrych praktyk; warsztaty u lokalnych
partnerów itp.).
8. Osoby realizujące Imię, nazwisko, biografia zawodowa (specjalista/ekspert wybrany w
szkolenia / warsztaty zależności od działao zaplanowanych w RPW)
9. Osoba udzielająca Szkolny organizator rozwoju edukacji/animator:
dalszych informacji
…………………………………………………………………………………………………….
Imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK