Wydanie „Pajączka na rowerze” kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu odnajdziesz odpowiedzi na zapytania z podręcznika - „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie a także drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę a także szerokie charakterystyki bohaterów.
„Pajączek na rowerze” dotyka problemów, z jakimi nierzadko spotykają się dzieci - rozpad rodziny, brak oparcia w bliskich i zrozumienia ze strony rodziców, lecz również pierwsza miłość, problemy w relacjach z rówieśnikami.
Ola i Łukasz - główni bohaterowie - to para dzieci, które mierzą się ze światem dorosłych, muszą również stawić czoła różnorakim sytuacjom w szkole i na podwórku. Jak sobie poradzą? To ciepła i pouczająca powieść, która pokazuje, co w życiu jest najważniejsze.
Szczegóły
Tytuł
Lektura z opracowaniem. Pajączek na rowerze
Autor:
Nowak Ewa
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Wydawnictwo GREG
Rok wydania:
2017
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Lektura z opracowaniem. Pajączek na rowerze w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Lektura z opracowaniem. Pajączek na rowerze PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: e-nowak-pajaczek-na-rowerze-pdf.pdf - Rozmiar: 287 kB
Głosy: 0 Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Lektura z opracowaniem. Pajączek na rowerze PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Ewa Nowak Pajączek na rowerze
Temat: www.pajączeknarowerze.pl – świat przedstawiony
w powieści Ewy Nowak
Scenariusz lekcji dla klasy 5
(czas realizacji – 1 godzina lekcyjna)
Cele wynikające z podstawy programowej. Uczeń:
azywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst (I.1.14),
n
wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio (I.2.2),
odróżnia zawarte w tekście informacje ważne od drugorzędnych (I.2.5),
omawia elementy świata przedstawionego (I.1.1),
wskazuje w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych (I.1.11),
określa tematykę utworu (I.1.12),
wskazuje i omawia wątek główny oraz wątki poboczne (I.1.13),
dokonuje selekcji informacji (III.1.4),
tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź (III.1.3).
Metody pracy:
metoda projektu
Formy pracy:
grupowa
Materiały:
4 kartki formatu A3 załącznik 1 , kredki, mazaki itp.
Tok lekcji:
1. Uczniowie dzielą się wrażeniami na temat przeczytanej lektury.
2. Przypomnienie, jakie elementy składają się na świat przedstawiony utworu (czas akcji, miejsce akcji, bohatero-
wie, wątki).
3. Nauczyciel zapoznaje uczniów z celem zajęć. Informuje, że wcielą się w role projektantów strony internetowej
i na papierze zaprojektują stronę internetową poświęconą lekturze.
Uwaga. Lekcję można zaplanować w sali komputerowej, jeśli uczniowie poradzą sobie z zadaniem.
4. Podział klasy na 4 grupy, przydzielenie zadań ( załącznik 1 ). Każda grupa otrzymuje arkusz papieru A3
i zajmuje się stworzeniem projektu jednej z zakładek strony internetowej. Należy zwrócić uwagę, żeby uczniowie
polegali na swojej wyobraźni – forma, w jakiej przedstawią wszystkie informacje, jest dowolna. Nauczyciel czuwa
nad poprawnością merytoryczną pracy uczniów.
Uwaga. Poziom trudności poleceń dla każdej grupy jest zróżnicowany, zatem warto podzielić uczniów, biorąc pod
uwagę ich możliwości.
5. Po zakończonej pracy uczniowie prezentują jej efekty, nauczyciel zawiesza wszystkie arkusze na tablicy bądź two-
rzy gazetkę ścienną na czas omawiania powieści.
Uwaga. Lekcję można przeprowadzić w porozumieniu z nauczycielem informatyki – uczniowie mogą wykorzystać
swój papierowy projekt podczas zajęć poświęconych tworzeniu stron internetowych.
1
Strona 2
załącznik 1
Załącznik 23
Grupa I
Zaprojektujcie stronę główną lektury. Powinny się na niej znaleźć następujące
informacje: autor, tytuł, rok wydania, tematyka utworu (ogólne informacje).
Dodajcie rysunek, który będzie odzwierciedleniem głównych wydarzeń powieści.
...................................................................................................
Grupa II
Zaprojektujcie zakładkę Czas i miejsce akcji – umieśćcie informacje o czasie
i miejscach akcji, dodajcie krótki opis miejsc, w których rozgrywały się wydarzenia.
...................................................................................................
Grupa III
Wymyślcie, jak mogłaby wyglądać zakładka Bohaterowie. Dodajcie krótkie informa-
cje na ich temat, pogrupujcie ich według kategorii (np. główni bohaterowie, postaci
pierwszoplanowe, drugoplanowe)
...................................................................................................
Grupa IV
Stwórzcie projekt zakładki Wątki powieści – pamiętajcie o wydzieleniu wątku
głównego i wątków pobocznych, dodajcie do nich krótkie informacje.
...................................................................................................
2
Strona 3
P5Nn s. 102 Ewa Nowak Pajączek na rowerze
Temat: Relacje rodzinne głównych bohaterów powieści
Scenariusz lekcji dla klasy 5
102 PROPOZYCJA OPRACOWANIA LEKTURY
(czas realizacji – 1 godzina lekcyjna)
na swojej wyobraźni – forma, w jakiej przedstawią wszystkie informacje, jest
Cele wynikające z podstawy programowej.
dowolna. Nauczyciel czuwa nadUczeń:
poprawnością merytoryczną pracy uczniów.
Uwaga. Poziom trudności poleceń dla każdej grupy jest zróżnicowany, zatem
wyszukuje w tekście informacje wyrażone
warto podzielić wprost
uczniów, i pośrednio
biorąc (I.2.2),
pod uwagę ich możliwości.
kreśla doświadczenia
o bohaterów
5. Po literackich
zakończonej pracy iuczniowie
porównujeprezentują
je z własnymi (I.1.16),nauczyciel zawiesza
jej efekty,
wszystkie arkusze
określa problematykę utworu (I.1.12), na tablicy bądź tworzy gazetkę ścienną na czas omawiania
powieści.
uczestniczy w rozmowie na zadany
Uwaga. Lekcjętemat
można(III.1.1).
przeprowadzić w porozumieniu z nauczycielem infor-
matyki – uczniowie mogą wykorzystać swój papierowy projekt podczas zajęć
Metody pracy: poświęconych tworzeniu stron internetowych.
yskusja
d
praca z tekstem
Temat: Relacje rodzinne głównych bohaterów powieści.
Formy pracy: (czas realizacji: 1 lekcja)
zbiorowa, jednostkowa, praca
Cele: w parach dosłownego i przenośnego znaczenia wyrazów w wypowiedzi
rozumienie
Materiały: wyciąganie wnioski wynikające z przesłanek zawartych w tekście (w tym
prawda/fałsz)
załącznik 2 , załącznik 3 (karta pracy)
konfrontowanie sytuacji bohaterów z własnymi doświadczeniami
Metody, techniki: dyskusja, praca z tekstem
Tok lekcji:
Formy pracy: zbiorowa, jednostkowa, praca w parach
1. Rozmowa na temat sytuacji rodzinnej bohaterów powieści – Oli i Łukasza.
Materiały: załączniki 24 i 25 (karta pracy)
2. Uczniowie wymieniają członków rodziny bohaterów. Zapisują notatkę w postaci słoneczka skojarzeniowego na
Przebieg lekcji:
tablicy i w zeszycie.
1. Rozmowa na temat sytuacji rodzinnej bohaterów powieści – Oli i Łukasza.
Przykładowa notatka:
2. Uczniowie wymieniają członków rodziny bohaterów. Zapisują notatkę w postaci
słoneczka skojarzeniowego na tablicy i w zeszycie.
Przykładowa notatka:
3. Uczniowie pracują w parach. Zadaniem każdej z nich jest opisanie wylosowanej
relacji Oli
3. Uczniowie pracują w parach. lub Łukasza
Zadaniem z członkami
każdej z nich jestich rodzinywylosowanej
opisanie (załącznik 24).
relacji Oli lub Łukasza z członka-
Uwaga. Jeśli w klasie jest więcej par niż losów, nad każdym zadaniem może
mi ich rodziny ( załącznik 2 ).
pracować więcej niż jedna para uczniów.
Uwaga. Jeśli w klasie jest więcej par niż losów, nad każdym zadaniem może pracować więcej niż jedna para uczniów.
4. Rozdanie kart pracy (załącznik 25). Uczniowie uzupełniają tabelę na podstawie
4. Rozdanie kart pracy ( przedstawionych wyników pracy w parach. Każda para czyta swoje notatki,
załącznik 3 ). Uczniowie uzupełniają tabelę na podstawie przedstawionych wyników
a pozostali zapisują je w tabeli. Nauczyciel czuwa nad poprawnością zadania.
pracy w parach. Każda para czyta swoje notatki, a pozostali zapisują je w tabeli. Nauczyciel czuwa nad poprawnoś-
cią zadania.
5. Wspólnie z nauczycielem uczniowie formułują wnioski, które wpisują do tabeli. Przykładowe rozwiązanie karty
pracy:
3
Strona 4
5. Wspólnie z nauczycielem uczniowie formułują wnioski, które wpisują do tabeli.
Przykładowe rozwiązanie karty pracy:
RELACJE RODZINNE OLI
OLA – MAMA OLA – SIOSTRA OLA – BABCIA OLA – TATA
Częste kłótnie, Duża różnica Ola bardzo kocha Brak kontaktu
sprzeczki. wieku między swoją babcię. – ojciec
Ola jest siostrami utrud- Uczucie to jest założył nową
zbuntowana i nie- nia wzajemne odwzajemnione. rodzinę i nie
posłuszna, ale porozumienie. Ola czerpie interesuje się
w rzeczywistości Ola zazdrości od babci Olą. Dziewczynka
matkę z córką siostrze pozytywną siłę, czuje do niego
łączy silna więź. przywilejów, ma w kontaktach żal.
które ma jako z nią poczucie
najstarsze zrozumienia.
dziecko
w rodzinie.
Siostry często się
kłócą.
Wnioski: Ola czuje się nieco zagubiona w rodzinie. Mama powinna obdarzać
ją większym zaufaniem i okazywać wsparcie w trudnych sytuacjach.
Mama wyraźnie faworyzuje Basię. Rodzice powinni się starać traktować
podobnie wszystkie swoje dzieci, na co, niestety, Ola nie mogła liczyć.
RELACJE RODZINNE ŁUKASZA
ŁUKASZ – MAMA ŁUKASZ – TATA ŁUKASZ – PANI IWONA
Mama Łukasza jest Ojciec jest dla Łukasza Iwona to nowa
nadopiekuńcza wzorem i ideałem, jest partnerka ojca Łukasza.
w stosunku do niego, w niego zapatrzony. Chłopiec długo wierzy,
przez co syn obiera to Tata pozwala mu na że to koleżanka z pracy
jako brak zrozumienia. wszystko to, czego i nawiązuje z nią
Mama chce go chronić, zabrania mama. Łukasz pozytywną relację.
dlatego nie mówi jednak bardzo długo nie Obdarza ją sympatią
Łukaszowi prawdy zdaje sobie sprawy, że zwłaszcza za to, że nie
o jego ojcu. rodzice się rozwiedli. traktuje go jak dziecko.
Kiedy dowiaduje się Dopiero kiedy
o tym od postronnych dowiaduje się, że
osób, traci zaufanie do kobieta związała się
ojca. z jego ojcem, zmienia
swój stosunek do niej.
Wnioski: Rodzice Łukasza, chcąc go chronić, długo go oszukiwali i nie mówili
prawdy o swoim rozstaniu. Gdyby porozmawiali z nim szczerze i sami starali się
rozmawiać ze sobą, na pewno wszystkim byłoby łatwiej znieść trudną sytuację.
Zadanie domowe:
– Podaj i zapisz trzy powody, dla których warto się starać zrozumieć drugą osobę.
– Znajdź w utworze i zaznacz (podkreśl) fragmenty opisujące wygląd, zachowanie i cechy Oli i Łukasza.
4
Strona 5
Załącznik 24
załącznik 2
Opisz krótko relacje łączące Olę z jej mamą.
Opisz krótko relacje łączące Olę z jej siostrą Basią.
Opisz krótko relacje łączące Olę z jej babcią.
Opisz krótko relacje łączące Olę z jej tatą.
Opisz krótko relacje łączące Łukasza z jego mamą.
Opisz krótko relacje łączące Łukasza z jego tatą.
Opisz krótko relacje łączące Łukasza z Panią Iwoną.
5
Strona 6
załącznik 3 Załącznik 25
RELACJE RODZINNE OLI
OLA – MAMA OLA – SIOSTRA OLA – BABCIA OLA – TATA
Wnioski:
RELACJE RODZINNE ŁUKASZA
ŁUKASZ – MAMA ŁUKASZ – TATA ŁUKASZ – PANI IWONA
Wnioski:
6
Strona 7
Ewa Nowak Pajączek na rowerze
Temat: Przyjrzyjmy się bliżej Oli i Łukaszowi – charakteryzujemy bohaterów
Scenariusz lekcji dla klasy 5
(czas realizacji – 2 godziny lekcyjne)
Cele wynikające z podstawy programowej. Uczeń:
yszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio (I.2.2),
w
charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach (I.1.9),
wyraża własny sąd o postaciach (I.1.19),
tworzy plan odtwórczy i twórczy tekstu (III.2.3),
dokonuje selekcji informacji (III.1.4),
tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź, stosując odpowiednią do danej formy gatun-
kowej kompozycję i układ graficzny; rozumie rolę akapitów w tworzeniu całości myślowej wypowiedzi (III.1.3).
Metody pracy:
oszukująca
p
metoda zajęć praktycznych
praca z tekstem
Formy pracy:
grupowa, zbiorowa
Materiały:
arkusz papieru A3, załącznik 4 , załącznik 5 , załącznik 6
Tok lekcji:
1. Nauczyciel informuje o celach zajęć, uczniowie zapisują temat lekcji.
2. Uczniowie pracują w 5 grupach. Każda z nich otrzymuje arkusz papieru A3. Oprócz tego grupy otrzymują kopertę
z wyciętymi punktami planu wypowiedzi ( załącznik 4 ) – zadaniem uczniów jest uporządkowanie ich w odpo-
wiedniej kolejności.
Po wspólnym sprawdzeniu poprawności wykonania zadania uczniowie naklejają na kartkę A3 punkty planu wypo-
wiedzi, zachowując pod każdym z nich odpowiedni odstęp (potrzeby do wykonania kolejnego zadania).
3. Każda grupa otrzymuje w kopercie wycięte i wymieszane pytania ( załącznik 5 ).
Zadaniem uczniów jest wybranie tych pytań, które według nich pasują do odpowiednich punktów planu, i po kon-
sultacji z pozostałymi grupami oraz nauczycielem naklejenie ich na swoją planszę w ustalonej kolejności.
4. Nauczyciel przydziela każdej grupie (losowo lub według uznania) jeden z punktów planu. Uczniowie odpowiadają
na pytania, które zakwalifikowali do danego punktu – gromadzą w ten sposób słownictwo do scharakteryzowania
Oli i Łukasza, następnie zapisują je we właściwym miejscu w tabeli ( załącznik 6 ). Na podstawie zebranych
informacji każda grupa wypełnia odpowiednią rubrykę.
5. Każda grupa prezentuje efekty swojej pracy, a pozostali uczniowie uzupełniają puste miejsca w tabeli
( załącznik 6 ). Końcowym efektem pracy na lekcji jest wypełniona przez każdego ucznia tabela z gotowym
słownictwem do charakterystyki bohaterów.
Zadanie domowe:
Napisz dłuższą wypowiedź, w której przedstawisz Olę lub Łukasza. Wykorzystaj plan i informacje z karty pracy.
7
Strona 8
załącznik 4
Załącznik 26
Przedstawienie postaci
Wygląd zewnętrzny
Cechy charakteru i usposobienie
Zainteresowania
Ocena postaci
8
Strona 9
załącznik 5
Jak się zachowuje
W co najczęściej Czym się
Ile ma lat? Jaką ma sylwetkę? w różnych
się ubiera? interesuje?
sytuacjach?
Kiedy jej/jego
W jakiej powieści Jakiego jest Jakie ma znaki Co myślę
zachowanie
występuje? wzrostu? szczególne? o tej postaci?
zaimponowało mi?
9
Jak reaguje na Czy chciałbym
Jaka/jaki jest
Gdzie mieszka? Jakie ma oczy? innych w sytuacji poznać tego
dla innych?
nerwowej? bohatera?
Czego mógłbym
Jakiego koloru są Za co lubią ją/go Czym się
Z kim mieszka? się od niej/niego
jej/jego włosy? jego bliscy? wyróżnia?
nauczyć?
Jak wygląda Czym denerwuje Co lubi robić Za co cenię ją/go
Gdzie się uczy?
jej/jego twarz? otoczenie? w wolnym czasie? najbardziej?
Załącznik 27
Strona 10
załącznik 6
Załącznik 28
BOHATEROWIE POWIEŚCI
Punkt planu Ola Łukasz
Przedstawienie postaci
Wygląd zewnętrzny
Cechy charakteru
i usposobienie
Zainteresowania
Ocena postaci
10
Strona 11
Ewa Nowak Pajączek na rowerze
Temat: Przeciwieństwa się przyciągają, czyli o uczuciu Oli i Łukasza
Scenariusz lekcji dla klasy 5
(czas realizacji – 1 godzina lekcyjna)
Cele wynikające z podstawy programowej. Uczeń:
yszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio (I.2.2),
w
określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi (I.1.16),
opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność (I.1.7),
omawia funkcje elementów konstrukcyjnych utworu, w tym tytułu, punktu kulminacyjnego (I.1.5),
określa problematykę utworu (I.1.12),
wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohatera (I.1.20),
rozróżnia współczesne formy komunikatów (np. e-mail) i odpowiednio się nimi posługuje, zachowując zasady
etykiety językowej (III.2.6).
Metody pracy:
ogadanka
p
praca z tekstem
burza mózgów
Formy pracy:
zbiorowa, jednostkowa
Materiały:
załącznik 7 , załącznik 8
Tok lekcji:
1. Rozmowa na temat początków znajomości Oli i Łukasza. Uczniowie opowiadają, w jakich okolicznościach bohatero-
wie się poznali. Nauczyciel kieruje rozmową tak, by padło stwierdzenie, że bohaterowie zupełnie się od siebie różnili.
Przykładowe pytania:
– W jakiej sytuacji poznali się bohaterowie?
– Co Ola myślała o Łukaszu po pierwszym spotkaniu?
2. Uczniowie zapisują temat lekcji. Nauczyciel przedstawia cele zajęć.
3. Uczniowie tworzą oś sympatii Oli i Łukasza ( załącznik 7 ). Zapisują na niej wydarzenia i emocje, które towa-
rzyszyły bohaterom od początku znajomości.
Uczniowie powinni wskazywać te wydarzenia, które znacząco wpłynęły na rozwój uczucia bohaterów. Kolorem czer-
wonym uczniowie zaznaczają moment, który można uznać za punkt kulminacyjny tej historii.
Przykładowe wydarzenia, które mogą się znaleźć na osi sympatii:
oddanie zagubionych kluczy, wystawa kotów, spacer nad Wisłą, wspólne popołudnie, dyskoteka szkolna, liścik do
Łukasza, spacer nad Wisłą i wyznanie Łukasza (punkt kulminacyjny), spotkania w domu Oli, podstęp Adama, wyzna-
nie miłości, pocałunek.
4. Rozmowa na temat uczucia, które połączyło Olę i Łukasza.
Przykładowe pytania do uczniów:
• Jak myślicie, dlaczego Ola polubiła Łukasza, mimo początkowej niechęci do niego?
• Jak wyglądała sytuacja rodzinna bohaterów?
11
Strona 12
Naprowadzamy uczniów na wniosek, że być może to wspólne problemy
połączyły bohaterów. Dzięki temu, że narodziło się ich uczucie, poczuli się
komuś potrzebni i ważni, czego nie odczuwali ze strony swoich bliskich.
Naprowadzamy uczniów na wniosek, że być może to wspólne problemy połączyły bohaterów. Dzięki temu, że naro-
dziło się5.ichUczniowie podchodzą
uczucie, poczuli do tablicy
się komuś i zapisują
potrzebni swoje
i ważni, propozycje
czego odpowiedzi
nie odczuwali na swoich bliskich.
ze strony
pytanie: Co bohaterowie zyskali dzięki uczuciu, które ich połączyło? Taka sama
5. notatka powstaje
Uczniowie podchodzą do w zeszycie
tablicy uczniów.
i zapisują swoje propozycje odpowiedzi na pytanie: „Co bohaterowie zyskali
dzięki uczuciu, które ichnotatka:
Przykładowa połączyło?”. Taka sama notatka powstaje w zeszycie uczniów.
Przykładowa notatka:
6. Uczniowie przeglądają
6. Uczniowie karty powieści.
przeglądają ZwracająZwracają
karty powieści. uwagę na jej układ
uwagę – autorka
na jej układ – przeplata
autorka rozdziały, których tytuły
brzmią alboprzeplata
„Ola”, albo „Łukasz”.
rozdziały, Wspólne
których zastanawianie
tytuły brzmią albosię nad tym,
„Ola”, albo co autorkaWspólne
„Łukasz”. miała na celu, stosując taki zabieg.
zastanawianie
Być może padną się że
odpowiedzi, nadchciała
tym, przez
co autorka miała na
to podkreślić, że celu, stosując taki
najważniejsze zabieg. są przeżycia, doświadczenia
w powieści
Być może padną odpowiedzi, że chciała przez to podkreślić, że najważniejsze
głównych bohaterów, ich problemy. Rozdziały się przeplatają, tak jak przeplata się życie naszych bohaterów.
w powieści są przeżycia, doświadczenia głównych bohaterów, ich problemy.
7. Rozdziały
Rozmowa na tematsiętytułu
przeplatają, tak jak przeplata się życie naszych bohaterów.
powieści.
7. Rozmowa na temat tytułu powieści.
Jeśli wystarczy czasu na lekcji, można zaproponować uczniom, by wymyślili inny tytuł powieści. Każdy podaje swo-
Jeśliawystarczy
ją propozycję, czasunajciekawszą.
klasa wybiera na lekcji, można zaproponować uczniom, by wymyślili inny
tytuł powieści. Każdy podaje swoją propozycję, a klasa wybiera najciekawszą.
8. Rozmowa na tematnazakończenia
8. Rozmowa powieści.
temat zakończenia Uczniowie
powieści. dzielą się
Uczniowie swoimi
dzielą wrażeniami
się swoimi wraże-na temat ostatnich wyda-
rzeń. Jest toniami
wstępnado
temat ostatnich
pracy domowej wydarzeń. Jest to załącznik
(rozdanie wstęp do pracy
8 ). domowej (rozdanie
załączników 30).
Zadanie domowe:
Zadanie
W ostatnim domowe:
rozdziale powieści Ola wysłała Łukaszowi e-maila. W imieniu chłopca odpisz na tę wiadomość.
W ostatnim rozdziale powieści Ola wysłała Łukaszowi e-maila. W imieniu chłopca
odpisz na tę wiadomość.
12
Strona 13
P5Nn s. 185
załącznik 7
Załącznik 29
13
Strona 14
Załącznik 30
załącznik 8
W ostatnim rozdziale powieści Ola wysłała Łukaszowi e-maila. W imieniu chłopca
odpisz na tę wiadomość.
14
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK
Recenzje
sybko i zgodne z opisem
Lektura szkolna, córce się podobała.