Średnia Ocena:
Kresy, granice i pogranicza w historii wojskowej
Oddajemy do rąk czytelników pracę zatytułowaną „Kresy, granice i pogranicza w historii wojskowej”. Stanowi ona pierwszą element szkiców, studiów i materiałów powstałych na kanwie refleksji teoretycznej a także dociekań przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych, którzy wzięli udział w XII Ogólnopolskim Forum Historyków Wojskowych. W tej części opracowania własne ustalenia badawcze zaprezentowało 50 twórców reprezentujących środowiska naukowe (uniwersyteckie i akademickie): Poznania, Lublina, Łodzi, Piotrkowa Trybunalskiego, Częstochowy, Gdańska, Gdyni, Krakowa, Torunia, Opola, Olsztyna, Warszawy, Białej Podlaskiej, Siedlec, Wrocławia, Szczecina, Słupska, Kielc i Rzeszowa. Zawarta w artykułach, szkicach i materiałach źródłowych tematyka obejmuje szerokie spectrum poglądów na losy wojskowe i społeczne obszarów kresowych a także pogranicznych, których rozpiętość czasowa datuje się od średniowiecza (X wiek) do lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Zaprezentowane w pracy wywody mają charakter wielowątkowy, co warunkuje jej podział tematyczny pod kątem problemowym. Wychodząc z tego założenia i opierając się na analizie treściowej prac poszczególnych autorów, redaktorzy naukowi opracowania zdecydowali się podzielić jego treść na pięć działów (rozdziałów) tematycznych (problemowych).
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Kresy, granice i pogranicza w historii wojskowej |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Napoleon V |
Rok wydania: | 2014 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Kresy, granice i pogranicza w historii wojskowej PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!