Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej okładka

Średnia Ocena:


Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej

Zestaw jest poświęcony różnorakim sposobom twórczego wykorzystania języka w mediach masowych, reklamie, marketingu i nazewnictwie, w szczególności kreatywności dziennikarskiej (cz. I), internetowi widzianemu jako przestrzeń kreatywna (cz. II), kreatywności w marketingu, reklamie i nazewnictwie (cz. III) a także komizmowi językowemu. Na ciekawą nie tylko dla humanistów publikację składają się teksty dotyczące najwieższych zjawisk językowych, analizowanych przez młodych adeptów językoznawstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, dziennikarstwa i filozofii. Dzielą się oni spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w języku, jak i w jego użytkownikach. Znajdziemy tu m.in.: omówienie języka współczesnych reporterów w sieci analizę wykorzystania nazw swoich do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej a także języka relacji sportowych i kreatywnego stosowania modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych opis mody językowej na Facebooku (nadużywane wyrazy i tematy) ukazanie relacji pomiędzy słowem a obrazem językowych i pozajęzykowych aspektów komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook memów traktowanych jak współczesne plotki językowe i analizowanych pod kątem kreatywności ujęcie demotywatorów i memów jako połączenia słowa i obrazu próbę rozstrzygnięcia, czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową analizę nazwa polskich niedrogich win owocowych albo mechanizmów tworzenia nazw programów publicystycznych ujęcie argumentacji jako środka perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych pokazanie stylizacji jako sposobu budowania komizmu językowego, zamierzonej niepoprawność językowej jako źródła komizmu, a także przegląd sposobów budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.

Szczegóły
Tytuł Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej
Autor: Burska Katarzyna, Cieśla Bartłomiej
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2014
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.