Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Zestaw jest poświęcony różnorakim sposobom twórczego wykorzystania języka w mediach masowych, reklamie, marketingu i nazewnictwie, w szczególności kreatywności dziennikarskiej (cz. I), internetowi widzianemu jako przestrzeń kreatywna (cz. II), kreatywności w marketingu, reklamie i nazewnictwie (cz. III) a także komizmowi językowemu. Na ciekawą nie tylko dla humanistów publikację składają się teksty dotyczące najwieższych zjawisk językowych, analizowanych przez młodych adeptów językoznawstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, dziennikarstwa i filozofii. Dzielą się oni spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w języku, jak i w jego użytkownikach. Znajdziemy tu m.in.: omówienie języka współczesnych reporterów w sieci analizę wykorzystania nazw swoich do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej a także języka relacji sportowych i kreatywnego stosowania modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych opis mody językowej na Facebooku (nadużywane wyrazy i tematy) ukazanie relacji pomiędzy słowem a obrazem językowych i pozajęzykowych aspektów komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook memów traktowanych jak współczesne plotki językowe i analizowanych pod kątem kreatywności ujęcie demotywatorów i memów jako połączenia słowa i obrazu próbę rozstrzygnięcia, czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową analizę nazwa polskich niedrogich win owocowych albo mechanizmów tworzenia nazw programów publicystycznych ujęcie argumentacji jako środka perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych pokazanie stylizacji jako sposobu budowania komizmu językowego, zamierzonej niepoprawność językowej jako źródła komizmu, a także przegląd sposobów budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej |
Autor: | Burska Katarzyna, Cieśla Bartłomiej |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2014 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.