Średnia Ocena:
Konstruowanie Wiedzy Na Zajęciach w Przedszkolu
Niniejsza praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. Element pierwsza zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy funkcji przedszkola i zmian, jakim ulegały od czasów powojennych do współczesnych. Rozważania ponad funkcjami prowadzone są z dwóch diametralnie różniących się perspektyw: funkcjonalistycznej i krytycznej. Epizod drugi kieruje naszą uwagę na wiedzę i rozwój poznawczy dzidziusia we wczesnych latach życia. Jego zawartość została ustrukturyzowana na osi zidentyfikowanych przeze mnie zmian, jakie zachodziły w poglądach psychologów i pedagogów na temat czynników rozwoju poznawczego. Epizod trzeci jest poświęcony konstruktywizmowi i osobistym teoriom nauczycieli, analizowanym w kontekście ich potencjalnej otwartości/zamkniętości na idee konstruktywizmu. Element druga niniejszej dysertacji przedstawia analizy materiału badawczego. Otwiera ją epizod czwarty, poświęcony metodologii badań własnych. Znajdujemy w nim argumentację przemawiającą za wyborem jakościowej strategii badawczej, a także prezentację przedmiotu i celu badań, metod i technik badawczych a także info na temat organizacji i przebiegu badań własnych. Cztery kolejne epizody zawierają analizy materiału badawczego. Epizod piąty pokazuje efekty badań ponad uruchamianą w przedszkolu wiedzą nazewniczą, epizod szósty – ponad wiedzą wyjaśniającą, zaś epizod siódmy – ponad wiedzą interpretacyjną. Epizod ósmy dotyczy nauczycielskiego rozumienia sytuacji dydaktycznych w przedszkolu; przedstawia refleksje ponad udziałem wiedzy nazewniczej, wyjaśniającej i interpretacyjnej w przewodnikach metodycznych a także analizy nauczycielskich narracji z punktu widzenia znaczeń, jakie nadają tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu. W podsumowaniu przedstawione są wnioski z przeprowadzonych analiz materiału empirycznego. Całość zamyka bibliografia wykorzystana w niniejszej pracy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Konstruowanie Wiedzy Na Zajęciach w Przedszkolu |
Autor: | Sławińska Małgorzata |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Konstruowanie Wiedzy Na Zajęciach w Przedszkolu PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!