Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Stosunek do swojej historii i roli dziejowej nierzadko różni się od sposobu jej postrzegania przez innych. Zjawisko kreowania wizji i interpretacji historycznych stanowi nieodłączny fragment procesu edukacyjnego. Percepcja a także metody prezentacji polskiej historii i kultury w amerykańskich podręcznikach szkolnych i akademickich w zakresie przedmiotów historii powszechnej, historii europejskiej a także historii cywilizacji zachodniej były w XX i na początku XXI wieku kształtowane pod wpływem zmieniającej się sytuacji społecznej i politycznej a także dominujących tendencji naukowych. W koncepcjach filozoficznych i intelektualnych, rozwijanych w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych od czasów oświecenia do końca okresu zimnej wojny, najczęściej wykluczono narody a także państwa Europy Środkowej i Wschodniej z kręgu dominującej w świecie cywilizacji zachodniej. W konsekwencji Polska, jej historia i kultura były traktowane marginalnie. Autorka analizuje nie tylko zawartość podręczników, ale także przyczyny, dla których ciągle jeszcze ciężko znaleźć info m.in. na temat udziału Polaków w drugiej wojnie światowej, Katynia czy powstania warszawskiego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Konstruowanie Historii Prezentacja i Percepcja Polski w Amerykańskich Podręcznikach Akademickich i Szkolnych |
Autor: | Peck Anna |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wydania: | 2010 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.