Średnia Ocena:
Kategorie Pojęciowe Edukacji w Przestrzeni Interdyscyplinarnych Interpretacji
Autorzy tekstów zawartych w książce pdf koncentrują uwagę na wybranych kategoriach pojęciowych współczesnej edukacji. Barbara Skarga sądziła, że kategoria wyznacza pole teoretyczne badań, a jednocześnie sama może być przedmiotem analiz. Wynika stąd zarówno zmienny, historyczny charakter ujęcia kategorii, jak i możliwość interdyscyplinarnego rozpatrywania jej istoty. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że - jak stwierdzają we wstępie - analiza kategorii pozwoli wyjść poza modernistyczną, zamkniętą strukturę pojęć, gdyż kategorie mogą mieć charakter polisemantyczny i teoriotwórczy, otwierają "przestrzeń dyskursu o procesach i podmiotach edukacji w kulturowych warunkach tekstualizacji i metaforyzacji postrzegania świata", pozwalają omówić nie tylko to, "co powszechne i standardowe", lecz także to, "co ambiwalentne, peryferyjne, marginalne i jednostkowe". Te deklaracje zwiększają zainteresowanie podjętą problematyką.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Kategorie Pojęciowe Edukacji w Przestrzeni Interdyscyplinarnych Interpretacji |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Kategorie Pojęciowe Edukacji w Przestrzeni Interdyscyplinarnych Interpretacji PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!