Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Auto z nadwoziem trzybryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się również przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym mostem o przełożeniu 4,55:1, a z silnikiem M-20 był kompletowany most napędowy z przekładnią 5,125:1. W sierpniu 1964 r., po przerwie urlopowej, FSO podjęła produkcję zmodernizowanej Warszawy z nadwoziem typu sedan. Nareszcie, po 13 latach produkcji, zmieniono wygląd pojazdu na nowocześniejszy w porównaniu z pojazdem dotychczas wytwarzanym. Był to znaczący moment w produkcji samochodów Warszawa, w FSO określany jako „modernizacja progowa” początkująca też powstanie nowocześniejszych odmian podstawowego modelu pojazdu. Wzrosło również zainteresowanie zmodernizowanymi Warszawami odzwierciedlone wzrostem produkcji. Pojawienie się zmodernizowanej Warszawy 203/204 pozwoliło na bardziej dojrzałe konstrukcyjnie i technologicznie opracowanie odmian pochodnych tego samochodu. W 1964 r., a więc równolegle z modelem podstawowym pojawiła się odmiana 203P/204P (Pick-up), rok potem 203K/204K (Kombi) i 203T/204T (Taxi), a w 1967 r. sanitarka Warszawa 203A będąca pochodną samochodu 203K (Kombi).
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Katalog części zamiennych FSO Warszawa 204/204P. Powstanie i rozwój konstrukcji samochodu Warszawa |
Autor: | Podbielski Zdzisław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo ZP |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.