Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Oddawana obecnie do rąk Czytelników książka ebook jest drugą częścią raportu z pierwszego pomiaru (a zarazem drugim tomem serii). Tak jak pierwsza, jest poświęcona szkole, tylko w innym aspekcie. Mianowicie – korzystając z odpowiedzi studentów dotyczących ich doświadczeń szkolnych wykorzystanych w pierwszym tomie – dokonujemy teraz próby analizy i oceny roli szkół niższego szczebla w procesie kształtowania i rozwoju kapitału społecznego. Trzecia (ostatnia) element raportu z pierwszego pomiaru odnosi się do materiału zgromadzonego w odpowiedzi na zapytanie otwarte: Jak to jest być uczniem z perspektywy studenta I roku? Z satysfakcją zatem oddajemy do rąk Czytelników drugi tom cyklu „Maturzyści 2005’ – Studenci UAM w Poznaniu”. Jego struktura jest przejrzysta. Tom otwiera esej opublikowany w 2008 r. pt. Erozja kapitału społecznego w szkolonej kulturze nieufności. Autorka tomu zdecydowała się na zamieszczenie go w tym miejscu, bo podjęła w nim u progu badań próbę odpowiedzi na pytanie: Na ile szkoła jest – mówiąc słowami Janusza Czapińskiego (2006) – „przestrzenią, w której i poprzez którą [...] tworzony jest kapitał społeczny”, i jakie można stawiać prognozy pod tym względem? Odpowiedź nie jest optymistyczna, na co wskazuje tytuł eseju, jak też większość innych tekstów zamieszczonych w tomie, w którym pierwotnie został wydrukowany. Zapytanie to stawiamy teraz ponownie, by odpowiedzieć na nie jeszcze raz, lecz na podstawie badań empirycznych przeprowadzonych przez nasz Zespół, o których traktuje niniejsza książka.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla. Tom 2. Diagnoza i uwarunkowania |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.