Poruszająca historia córki jednego z najbogatszych szejków.Córki szejków od młodszych lat otoczone są niewyobrażalnym luksusem i liczną służbą. Wiodą bajkowe życie, nie martwiąc się o sprawy dnia codziennego. Noszą najdroższe ubrania, buty, torebki i biżuterię, podróżują do najbardziej ekskluzywnych miejsc świata, a jako upominki otrzymują okazy egzotycznych zwierząt, które stają się ich domowymi pupilami a także warte miliony dolarów supersamochody, produkowane w kolekcjonerskich, limitowanych do kilkunastu sztuk seriach.Laila Shukri opowiada historię najlepszej przyjaciółki własnej córki. Jak wygląda życie córek szejków? Czy są one szczęśliwe? Jakie tajemnice skrywają? I jaką cenę przychodzi im płacić za życie w luksusie?Amira jest jedną z tych pochodzących z wpływowych arabskich rodów dziewczyn. Niestety, z biegiem lat coraz bardziej zdaje sobie sprawę z tego, że żyje w złotej klatce, która atrakcyjnie wygląda tylko z zewnątrz… Kiedy spotyka miłość własnego życia, wie, że bogactwo może stać się jej przekleństwem.Barwny świat Wschodu, ociekający przepychem, a zarazem pełen zatrważających tajemnic, w najwieższej książce pdf Laili Shukri, która zdradza sekrety córek szejków i stawia podstawowe pytanie: Czy duże pieniądze potrafią dać prawdziwe szczęście?
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Szczegóły
Tytuł
Jestem córką szejka
Autor:
Shukri Laila
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Prószyński Media
Rok wydania:
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Zobacz podgląd Jestem córką szejka pdf poniżej lub w przypadku gdy jesteś jej autorem, wgraj własną skróconą wersję książki w celach promocyjnych, aby zachęcić do zakupu online w sklepie empik.com. Jestem córką szejka Ebook
podgląd online w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki nie posiadają jeszcze opcji podglądu, a inne są ściśle chronione prawem autorskim
i rozpowszechnianie ich jakiejkolwiek treści jest zakazane, więc w takich wypadkach zamiast przeczytania wstępu możesz jedynie zobaczyć opis książki, szczegóły,
sprawdzić zdjęcie okładki oraz recenzje.
Jestem córką szejka PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: 4125_Technik_ortopeda.pdf - Rozmiar: 104 kB
Głosy: 0 Pobierz
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stron
swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Jestem córką szejka pdf pobierz
Jestem córką szejka doc
Jestem córką szejka ebook za darmo
Jestem córką szejka pdf ebook do pobrania
Jestem córką szejka mobi
Jestem córką szejka epub
Jestem córką szejka PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
TECHNIK ORTOPEDA
1. Informacje ogólne
Zadaniem technika ortopedy jest projektowanie i wykonanie oraz dobór
odpowiedniego sprzętu ortopedycznego i rehabilitacyjnego, np.:
obuwia, wkładek ortopedycznych
protez – sztucznych elementów ciała
ortez, np. kołnierzy, gorsetów, aparatów do stabilizacji kończyn.
Do obowiązków technika ortopedy należy:
znajomość anatomii człowieka, zasad biomechaniki ortopedycznej
współpraca z lekarzami
sporządzenie opisu lekarsko-technicznego
sporządzanie dokumentacji ewidencyjnej, materiałowej, eksploatacyjnej,
technicznej
umiejętność dostosowania przedmiotów codziennego użytku do
indywidualnych potrzeb klientów
wykonywanie sprzętów ortopedycznych na indywidualne zamówienie
pobieranie miary, dobieranie elementów, wykonywanie odlewów
gipsowych
szkolenie z zakresu użytkowania danego sprzętu rehabilitacyjnego i
ortopedycznego
montowanie, rozkładanie przedmiotów ortopedycznych
umiejętność doboru i zastosowania odpowiedniej metody obróbki
używanych surowców
Strona 2
naprawa oraz okresowe przeglądy sprzętu ortopedycznego i
rehabilitacyjnego
organizacja procesu produkcji sprzętu ortopedycznego i rehabilitacyjnego
organizacja stanowisk pracy
kontrola procesu eksploatacji i legalizacji urządzeń, sprzętu i maszyn
obsługa urządzeń mechanicznych (np. miar krawieckich, kątomierzy,
suwmiarek, narzędzi ślusarsko-montażowych, maszyn szewskich, maszyn
rymarskich, maszyn do obróbki drewna, metali, tworzyw sztucznych,
maszyn do formowania tworzyw sztucznych i gipsu, twardościomierzy,
mikrometrów itp.).
Technik ortopeda pracuje w pomieszczeniach (gabinetach lekarskich, halach
produkcyjnych, warsztatach ortopedycznych). Pomieszczenia te mogą się znajdować
na terenie szpitali, przychodni lub zakładów produkcyjnych.
W pracy ma ciągły kontakt z ludźmi (pacjentami, kadrą medyczną). Jest
narażony na działanie szkodliwych czynników, takich jak hałas, wibracje, zapylenie,
szkodliwe opary itp.
Zazwyczaj ma stałe dni i godziny pracy, wynikające z kodeksu pracy. Będąc
jednocześnie właścicielem zakładu produkcyjnego, sam ustala swój czas
wykonywania zadań zawodowych.
Praca technika ortopedy ma charakter produkcyjno-usługowy. Jest to praca
średnio ciężka/lekka.
Strona 3
2. Wymagania
Praca technika ortopedy wymaga dużej dokładności i precyzji. Wskazane są
zdolności plastyczne, spostrzegawczość. Ze względu na charakter tego zawodu
konieczna jest umiejętność koncentracji i podzielności uwagi, cierpliwość i
wytrwałość. Ważna jest łatwość przechodzenia z jednej czynności do drugiej,
samodzielność, lecz także umiejętność współdziałania w zespole. Pożądane są też
uzdolnienia techniczne.
Ponieważ technik ortopeda kontaktuje się z pacjentami, wskazane jest, aby
był osobą otwartą, cierpliwą i empatyczną.
W tym zawodzie nieodzowny jest dobry wzrok, w tym ostrość widzenia,
widzenie stereoskopowe, percepcja kształtów oraz rozróżnianie barw.
Dość istotna jest również sprawność rąk i palców oraz dobrze rozwinięty zmysł
dotyku. Technik ortopeda powinien mieć dobrą kondycję fizyczną, umożliwiającą
pomoc pacjentom.
Niezbędne jest widzenie stereoskopowe, dostrzeganie małych szczegółów pracy
wzrokowej oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa. Przydatne jest prawidłowe rozróżnianie
barw oraz pole widzenia mieszczące się w prawidłowym zakresie.
3. Czynniki utrudniające zatrudnienie w zawodzie
Trudności w zawodzie mogą mieć osoby z dysfunkcjami narządu wzroku,
takimi jak znacznie ograniczone pole widzenia czy brak widzenia stereoskopowego,
a także osoby z wszelkimi innymi dysfunkcjami wzroku, które nie mogą być
skorygowane szkłami optycznymi lub soczewkami kontaktowymi.
Strona 4
Czynnikiem utrudniającym pracę są również zaburzenia niewielkiego i
znacznego stopnia sprawności kończyn górnych, w szczególności w zakresie
zręczności palców i rąk, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także
niepełnosprawność narządu słuchu, która nie może być skorygowana aparatem
słuchowym w przypadku co najmniej jednego ucha, tak aby możliwa była
komunikacja werbalna z pacjentami lub zespołem. Praca ta nie może być również
wykonywana przez osoby, które nie posługują się językiem polskim w piśmie (osoby
głuchonieme).
Przeciwwskazaniem bezwzględnym jest nosicielstwo chorób zakaźnych,
choroby pasożytnicze i choroby skóry rąk. W zawodzie nie mogą też pracować osoby
z alergią kontaktową i wziewną na wykorzystywane materiały – żywicę epoksydową i
różne rodzaje klejów, oraz z chorobami skóry rąk.
Zgodnie z zasadami profilaktyki medycznej nie zaleca się, aby osoby z
odbiorczym trwałym podwyższeniem progu słyszenia (również, gdy dotyczy tylko
jednego ucha), pracowały na stanowiskach, na których pracę wykonuje się w hałasie
(parametry hałasu osiągają wartości NDN − najwyższego dopuszczalnego
natężenia), np. przy obsłudze urządzeń do obróbki drewna, metali, tworzyw
sztucznych, maszyn do formowania tworzyw sztucznych i gipsu.
4. Możliwość zatrudnienia w zawodzie osób z niepełnosprawnością
4.1. Osoby z dysfunkcją układu ruchu
W zawodzie technika ortopedy niezbędna jest sprawność kończyn górnych,
a w szczególności zręczność dłoni i palców. Możliwe jest zatrudnienie osób z
nieznaczną dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia, a
także osób ze znaczną dysfunkcją kończyn dolnych, w tym poruszających się na
Strona 5
wózkach inwalidzkich, po identyfikacji indywidualnych barier i racjonalnym
dostosowaniu technicznych i organizacyjnych warunków środowiska pracy oraz
stanowiska pracy. Wymagane jest wówczas takie ograniczenie lub zmodyfikowanie
zakresu pracy, aby osoba na wózku większość zadań mogła wykonywać w pozycji
siedzącej.
4.2. Osoby z dysfunkcją narządu wzroku
Możliwość wykonywania zawodu mają osoby widzące obuocznie z
nieznacznym ograniczeniem zakresu pola widzenia, z zaburzeniami widzenia o
zmroku lub nadwrażliwe na światło oraz osoby z ograniczoną ostrością widzenia, jeśli
oprócz korekcji wzroku okularami zapewnione im będą inne, odpowiednie pomoce
optyczne zapewniające dobre rozróżnianie szczegółów. Warunkiem zatrudnienia jest
właściwe przygotowanie stanowiska pracy, a także właściwa organizacja pracy.
Osoby te mogą podejmować pracę na stanowiskach, na których nie występują
wirujące elementy maszyn.
Osoby niewidome lub pozbawione zdolności widzenia stereoskopowego nie
mają możliwości wykonywania pracy na tym stanowisku.
4.3. Osoby z dysfunkcją narządu słuchu
Zawód mogą wykonywać osoby słabosłyszące (z wyłączeniem czynności,
podczas których pracę wykonuje się w hałasie), jeśli zapewni się im odpowiednie
pomoce techniczne oraz właściwie przygotuje środowisko i stanowisko pracy, np.
pod kątem możliwości percepcji sygnałów alarmowych.
Strona 6
W przypadku osób słabosłyszących, od których wymagana będzie
komunikacja werbalna, konieczna jest odpowiednia korekcja słyszenia za pomocą
aparatu słuchowego.
Możliwości zatrudnienia osób głuchych i głuchoniemych (dotyczy tylko osób
posługujących się językiem polskim w piśmie) są ograniczone. Osoby te mogą
wykonywać zawód na wybranych stanowiskach pracy warunkowo, po racjonalnym
dostosowaniu zakresu zadań, identyfikacji indywidualnych barier oraz technicznym i
organizacyjnym przystosowaniu środowiska i stanowiska pracy.
4.4. Osoby z dysfunkcją sfery psychicznej
Osoby z chorobami psychicznymi mogą pracować w zawodzie pod
warunkiem, że praca − poza wyjątkowymi sytuacjami (wyjazdy, sytuacje kryzysowe
w firmie) − nie zaburza ich rytmu dnia i nocy oraz jest zachowana zasada równego
traktowania pracowników.
4.6. Osoby z epilepsją
Osoby cierpiące na epilepsję mogą wykonywać zawód na wybranych
stanowiskach pracy pod warunkiem akceptacji lekarza specjalisty, napady
padaczkowe występują u nich sporadycznie, są sygnalizowane przez aurę,
występują głównie wieczorem lub w nocy, nie powodują zbytniego zmęczenia i
stosunkowo szybko następuje regeneracja sił po ich wystąpieniu, a przebieg choroby
nie prowadzi do charakteropatii padaczkowej.
Takie osoby mogą być zatrudnione warunkowo, po racjonalnym ograniczeniu
zakresu zadań do sytuacji, w których jest możliwy stały nadzór i ewentualna szybka
pomoc, a praca wykonywana na stanowisku pracy nie stwarza potencjalnych
zagrożeń w razie emisji choroby.
Strona 7
Osoby te nie mogą obsługiwać maszyn będących w ruchu lub z wirującymi
elementami i pracować przy nich. Polecana jest praca przy ręcznym montażu lub
składaniu aparatów/protez, naprawie lub przeglądzie sprzętu.
5. Potrzeba przystosowania stanowiska pracy do potrzeb i możliwości osób
z niepełnosprawnością
5.1. Osoby z dysfunkcją układu ruchu
Osoby z dysfunkcją kończyn dolnych
Osobom z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, jeżeli jest to możliwe, należy
tak zorganizować pracę oraz ograniczyć zakres zadań, aby część z nich można było
wykonywać w pozycji siedzącej lub w pozycji stojącej z podparciem bioder i pleców.
Dla osób poruszających się o kulach może być potrzebne zainstalowanie uchwytów i
poręczy ułatwiających wstawanie i podpieranie się podczas stania. Kolejna możliwa
adaptacja to dostosowanie przestrzeni stanowiska pracy i wysokości położenia
blatów do indywidualnych potrzeb pracownika oraz umieszczenie wykorzystywanych
materiałów, narzędzi i urządzeń w zasięgu jego rąk. Siedzisko należy przystosować
do indywidualnych potrzeb pracownika z niepełnosprawnością, w tym zapewnić
regulację wysokości, uchylne siedzisko, regulowany podnóżek, blokadę kół,
regulowane lub indywidualnie profilowane oparcie, regulowane i odchylane
podłokietniki.
Ze względu na osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, zatrudnione
na wybranych stanowiskach pracy, wymagana jest likwidacja barier
architektonicznych w miejscu pracy i w drodze do zakładu pracy. Ciągi
komunikacyjne powinny być wystarczająco szerokie, bez elementów wolno stojących
Strona 8
i pozbawione progów, drzwi do pomieszczeń i wind odpowiednio szerokie. Trzeba
powiększyć przestrzeń manewrową wokół stanowiska pracy oraz dostosować
wysokość blatu biurka i przestrzeń pod blatem do indywidualnych potrzeb
pracownika, a także zapewnić swobodny dostęp do użytkowanych urządzeń,
umieścić materiały w zasięgu jego rąk, na odpowiedniej wysokości, żeby były
dostępne bez konieczności manewrowania wózkiem. Należy częściowo lub
całkowicie wyeliminować zadania i czynności wymagające bardzo dobrej koordynacji
wzrokowo-ruchowej.
Ograniczenie niektórych obowiązków zawodowych jest możliwe w sytuacji
pracy zespołowej.
5.2. Osoby z dysfunkcją narządu wzroku
Zatrudnione osoby z niewielką dysfunkcją narządu wzroku, którą można
skorygować szkłami optycznymi, powinny stosować szkła korekcyjne lub soczewki
kontaktowe w celu korekcji ostrości widzenia, mogą także wykorzystywać
oprzyrządowanie powiększające (np. lupę powiększającą, lunetę, monookulary).
Osoby z zaburzeniami widzenia po zmroku powinny mieć pomieszczenie i
stanowisko pracy odpowiednio doświetlone światłem elektrycznym.
Osoby nadwrażliwe na światło powinny mieć stanowisko pracy odpowiednio
oświetlone, tak aby ograniczyć olśnienie bezpośrednie i odbiciowe, a jaskrawość
stosowanych opraw powinna być możliwie najmniejsza.
Na stanowisku technika ortopedy można również zatrudnić osoby z
dysfunkcjami narządu wzroku, takimi jak nieprawidłowości w rozróżnianiu barw i
nieznacznie ograniczonym polem widzenia, pod warunkiem odpowiedniego
dostosowania zakresu obowiązków do rodzaju upośledzenia widzenia oraz
odpowiedniej organizacji pracy.
Strona 9
Pomocne jest częściowe lub całkowite wyeliminowanie zadań i czynności
roboczych wymagających bardzo dobrej koordynacji wzrokowo-uchowej. Wymagane
jest też dobre doświetlenie miejsca i stanowiska pracy, wprowadzenie kontrastowej
kolorystyki narzędzi, urządzeń i maszyn, ścian pomieszczeń, stosowanie
kontrastowego tła blatu roboczego, powiększonych wskaźników kontrolnych oraz
wyeliminowanie potencjalnych źródeł olśnienia.
Pomocna w usprawnianiu pracy jest stała lokalizacja przedmiotów i urządzeń.
5.3. Osoby z dysfunkcją narządu słuchu
Osoby słabosłyszące
Osoby z taką dysfunkcją powinny korygować słuch aparatem słuchowym
(zwłaszcza w częstotliwościach pasma mowy) w stopniu umożliwiającym im
swobodne, werbalne komunikowanie się (słuch wydolny socjalnie), co jest
szczególnie ważne w przypadku osób pracujących w zespole, kontaktujących się z
klientami lub pacjentami.
Zaleca się ograniczenie hałasu tła oraz pogłosu w pomieszczeniu pracy w celu
poprawy warunków percepcji dźwięku oraz warunków komunikacji werbalnej.
Wskazane jest również rozszerzenie sygnalizacji ostrzegawczej o sygnalizację
świetlną lub wizyjną uzupełniającą dźwiękowe sygnały bezpieczeństwa w miejscach
potencjalnego przebywania pracownika (w pomieszczeniu pracy, toalecie, pokoju
socjalnym itp.), sygnalizację wibracyjną lub z wykorzystaniem przewodnictwa
kostnego, informującą o ewentualnym niebezpieczeństwie.
Zaleca się, aby urządzenia teleinformatyczne, takie jak telefon, komputer itp.,
były − w miarę możliwości − dostosowane do aparatów słuchowych (np. mogą być
wyposażone w systemy pętli indukcyjnej lub FM). Urządzenia komunikacyjne mogą
Strona 10
być również wyposażone w sygnalizację wizyjną, drganiową lub z wykorzystaniem
przewodnictwa kostnego.
Zgodnie z zasadami profilaktyki medycznej osoby m.in. z odbiorczym trwałym
podwyższeniem progu słyszenia (również, gdy dotyczy tylko jednego ucha) nie mogą
wykonywać czynności, które są związane z pracą w hałasie.
Pomocny w pracy jest wewnętrzny system komunikacji z osobami słyszącymi.
Osoby głuche i głuchonieme
Istnieje możliwość zatrudnienia osób z tego rodzaju niepełnosprawnością.
Wymaga to właściwej organizacji pracy, ewentualnie współpracy tłumacza języka
migowego oraz wprowadzenia wewnętrznego systemu komunikacji z osobami
słyszącymi w zespole pracowniczym. Osoby głuche, zwłaszcza głuchonieme,
powinny pracować na wybranych stanowiskach (włącznie z eliminacją warunków
pracy w hałasie), w zespołach, tam gdzie nie ma konieczności kontaktowania się z
osobami z zewnątrz.
W komunikowaniu się z zespołem współpracowników pomagają również znaki
bądź symbole ułatwiające szybkie porozumiewanie w trakcie pracy. Dodatkowo
niezbędne jest zapewnienie bezpieczeństwa pracy przez zainstalowanie np.
sygnalizacji świetlnej, wizyjnej lub wibracyjnej informującej o ewentualnym
niebezpieczeństwie w miejscach potencjalnego przebywania pracownika (drogi
komunikacyjne, pomieszczenie pracy, toaleta, pokój socjalny itp.) lub o stanie
wykorzystywanych urządzeń.
Zaleca się, aby osobie z tego rodzaju dysfunkcją był przydzielony opiekun na
wypadek ewakuacji.
Polecane jest zatrudnienie takich osób przy wykonywaniu prac
samodzielnych, we współpracy z małym zespołem współpracowników.
Strona 11
5.4. Osoby z dysfunkcją sfery psychicznej
Pracownik podejmujący pracę w tym zawodzie powinien być w przyjazny sposób
zapoznawany ze strukturą i kulturą organizacyjną firmy. Powinien także otrzymać jasne i
niedwuznaczne informacje oraz instrukcje odnośnie do podejmowanych zadań.
W firmie zatrudniającej pracownika z tą niepełnosprawnością należy wprowadzić
przyjazny tryb informowania o jego problemach zdrowotnych czy społecznych. Najlepiej,
gdy wie o nich „osoba zaufania”. Można także wypracować obyczaj, że członkowie
zespołu pracowniczego interesują się sytuacją społeczną oraz zdrowotną pracownika i
biorą ją pod uwagę we współpracy. Mogą się przy tym uczyć podmiotowego traktowania
pracownika z niepełnosprawnością − pozyskiwać wiedzę o jego sytuacji przede wszystkim
od niego samego lub – za jego wiedzą i aprobatą − z innych źródeł.
W sytuacji kłopotów z psychiczną i społeczną stroną swojej pracy pracownik
mógłby korzystać ze wsparcia asystenta zawodowego/trenera pracy. Trener pracy może
wywodzić się spośród współpracowników lub być specjalnie w tej roli zatrudniony w firmie.
Może też wspierać pracownika z ramienia upoważnionej do tego organizacji. Możliwości
wsparcia przez trenera pracy byłyby jednak ograniczone tylko do sfery emocji i relacji z
innymi, nie zaś do kompetencji zawodowych, i powinny obejmować tylko pewien niedługi
odcinek/odcinki czasu pracy. Na co dzień pracownik powinien jednak pracować
samodzielnie – zgodnie z samodzielnym charakterem stanowiska pracy.
Ponadto zatrudniona osoba powinna mieć możliwość elastycznego czasu pracy i
zakresu obowiązków, co oznacza, że w wyjątkowej sytuacji (związanej z jej chorobą czy
niepełnosprawnością) zakres obowiązków na tym stanowisku zostanie zmodyfikowany w
sposób możliwy do zaakceptowania przez pracodawcę. Powinna także istnieć możliwość
okresowego zastąpienia pracownika przez inną osobę.
Strona 12
5.5. Osoby z epilepsją
Osoby chore na padaczkę, które uzyskały akceptację lekarza specjalisty,
powinny pracować na wybranych stanowiskach pracy, w zespole, pod nadzorem.
Praca powinna być spokojna, niewywołująca stresów i napięć, które mogłyby
prowokować napady. Osoby te nie mogą obsługiwać maszyn będących w ruchu lub z
elementami wirującymi i pracować przy nich, należy również ograniczyć pracę z
urządzeniami i maszynami elektrycznymi.
Osoba z epilepsją wykonująca ten zawód powinna dobrze znać swoją chorobę
i umieć szybko rozpoznawać aurę poprzedzającą napad.
Współpracownicy powinni być poinformowani, w jaki sposób w razie
wystąpienia napadu mogą prawidłowo udzielić pomocy.
Uwaga. Każdy przypadek zatrudnienia osoby z niepełnosprawnością oraz
przystosowania stanowiska pracy do potrzeb i możliwości tej osoby należy
rozpatrywać indywidualnie.
O nas
PDF-X.PL to narzędzie, które pozwala Ci na darmowy upload plików PDF bez limitów i bez rejestracji a także na podgląd online kilku pierwszych stron niektórych książek przed zakupem, wyszukiwanie, czytanie online
i pobieranie dokumentów w formacie pdf dodanych przez użytkowników. Jeśli jesteś autorem lub wydawcą książki, możesz pod jej opisem pobranym z empiku dodać podgląd paru pierwszych kartek swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu.
Powyższe działania dotyczą stron tzw. promocyjnych, pozostałe strony w tej domenie to dokumenty w formacie PDF dodane przez odwiedzających.
Znajdziesz tu różne dokumenty, zapiski, opracowania, powieści, lektury, podręczniki, notesy, treny, baśnie, bajki, rękopisy i wiele więcej.
Część z nich jest dostępna do pobrania bez opłat. Poematy, wiersze, rozwiązania zadań, fraszki, treny, eseje i instrukcje.
Sprawdź opisy, detale książek, recenzje oraz okładkę. Dowiedz się więcej na oficjalnej stronie sklepu, do której zaprowadzi Cię link pod przyciskiem "empik". Czytaj opracowania, streszczenia, słowniki, encyklopedie i inne książki do nauki za free. Podziel się swoimi plikami w formacie "pdf", odkryj olbrzymią bazę ebooków w formacie
pdf, uzupełnij ją swoimi wrzutkami i dołącz do grona czytelników książek elektronicznych. Zachęcamy do skorzystania
z wyszukiwarki i przetestowania wszystkich funkcji serwisu. Na www.pdf-x.pl znajdziesz ukryte dokumenty, sprawdzisz opisy ebooków, galerie, recenzje użytkowników
oraz podgląd wstępu niektórych książek w celu promocji. Oceniaj ebooki, pisz komentarze, głosuj na ulubione tytuły i wrzucaj pliki doc/pdf
na hosting. Zapraszamy!
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK
Recenzje
Rewelacja ! Książka ebook idealna