Średnia Ocena:
Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych
Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków słynnych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy słynne gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych własnych książkowych albo ekranowych źródeł, czy również może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka opisuje zagadnienie gatunku w grach cyfrowych w relacji do innych mediów na przykładzie współzależności fantasy, komputerowych gier fabularnych (computer Role-Playing Games) i gier angażujących (hardcore games). Interesuje ją nie tylko wymiar reguł i związana z interaktywnością mechanika, lecz także rama semantyczna świata gry a także - łączące dwa poprzednie aspekty - doświadczenie rozgrywki. Jednocześnie Autorka zwraca szczególną uwagę na kontekst historyczny kultury gier cyfrowych i za pomocą licznych przykładów umieszcza prowadzoną argumentację w szerokiej perspektywie kulturoznawczej. Wprowadza do języka polskiego tłumaczenia ważnych terminów, które konsekwentnie stosuje i wyjaśnia, na potrzeby analizy wykorzystuje także swoje pojęcia (m. in. model fuzji gatunkowej). Dzięki temu osadza groznawstwo w dyscyplinarnym kontekście akademickim.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych |
Autor: | Garda Maria B. |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!