Idea dobra w dyskusji między Platonem i Arystotelesem okładka

Średnia Ocena:


Idea dobra w dyskusji między Platonem i Arystotelesem

Gadamer, najwybitniejszy żyjący filozof niemiecki, autor hermeneutyki filozoficznej, znaczną element własnych wysiłków badawczych poświęcił tradycji filozoficznej, w tym przede wszystkim greckiej filozofii antycznej. Do tego nurtu należy też Idea niezła u Arystotelesa i Platona. Gadamer analizuje w tej książce pdf zasadnicze pojęcie etyki - dobro, śledzi w jaki sposób platońskie metafizyczne pojęcie niezła jako miary które pełniło funkcję zasady bytu (w Kraju a także w akademickiej działalności Platona), zostało przez Arystotelesa zaadaptowane na gruncie filozofii praktycznej, dzięki zabiegowi połączenia dwóch aspektów pojęcia dobra, platońskiego metafizycznego a także arystotelejskiego niezła jako najwyższej normy ludzkich działań. Książka ebook Gadamera ukazuje aktualność kwestii relacji pomiędzy metafizyką a etyką, przez co nie jest wyłącznie pracą historyczną.

Szczegóły
Tytuł Idea dobra w dyskusji między Platonem i Arystotelesem
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Antyk
Rok wydania: 2002
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Idea dobra w dyskusji między Platonem i Arystotelesem w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Idea dobra w dyskusji między Platonem i Arystotelesem PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.