Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum info
Czytaj więcej:
Średnia Ocena:
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum
Historia i teraźniejszość 2. Liceum i technikum. Podręcznik Element 2
Podręcznik do przedmiotu Historia i teraźniejszość obejmuje 4 działy dotyczące dziejów świata i Polski od 1970 roku do dwóch pierwszych dekad XXI wieku.
Struktura podręcznika
* Działy oznaczone cyframi rzymskimi a także epizody (tematy) oznaczone numeracją arabską.
* Nauczyciel może realizować temat na jednej godzinie lekcyjnej. Na końcu każdego działu znajduje się blok powtórzeniowo-ćwiczeniowy.
Struktura rozdziału (tematu)
* Kalendarium porządkujące najistotniejsze wydarzenia.
* Zestawienie najistotniejszych pojęć.
* Tekst główny podzielony na podrozdziały.
* Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia ważnych pojęć i terminów historycznych.
* Ramki Warto wiedzieć zawierające dodatkowe info o charakterze ciekawostek albo uzupełnień tekstu głównego.
* Ramki Biogram wprowadzające dodatkowe info dotyczące wybranych postaci.
* Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) wraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację danego rodzaju materiału.
* Teksty (źródłowe, popularno-naukowe, publicystyczne itp.) wraz z poleceniami kształcącymi umiejętność analizy.
* Infografiki (rozkładówki) przybliżające wybrane zagadnienia albo kształcące umiejętność analizy dłuższych tekstów.
* Podsumowania – syntetyczne, ujęte w paru punktach podsumowanie najistotniejszych informacji z lekcji.
* Zbiór poleceń otwartych na zakończenie rozdziału, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.
Struktura materiału powtórzeniowo-ćwiczeniowego po dziale
* Syntetyczne podsumowanie najistotniejszych zagadnień omawianych w danym dziale.
* Warto przeczytać – propozycje publikacji popularnonaukowych albo naukowych odnoszących się do treści danego działu.
* Polecenia otwarte odnoszące się do treści działu, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Szczegóły
Tytuł
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum
Autor:
Grochowski Tomasz, Izabella Modzelewska-Rysak, Rysak Leszek, Wilczyński Karol, Adam Cisek
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania:
2023
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Zobacz podgląd Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum pdf poniżej lub w przypadku gdy jesteś jej autorem, wgraj własną skróconą wersję książki w celach promocyjnych, aby zachęcić do zakupu online w sklepie empik.com. Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum Ebook
podgląd online w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki nie posiadają jeszcze opcji podglądu, a inne są ściśle chronione prawem autorskim
i rozpowszechnianie ich jakiejkolwiek treści jest zakazane, więc w takich wypadkach zamiast przeczytania wstępu możesz jedynie zobaczyć opis książki, szczegóły,
sprawdzić zdjęcie okładki oraz recenzje.
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: wiad-126298-2b pytania Test (z widoczną punktacją).pdf - Rozmiar: 362 kB
Głosy: -1 Pobierz
Nazwa pliku: podanie-egzamin-poprawkowy.pdf - Rozmiar: 85.4 kB
Głosy: -1 Pobierz
Nazwa pliku: Podstawy Przedsiębiorczości _Krok w przedsiębiorczość_.pdf - Rozmiar: 19.1 MB
Głosy: -3 Pobierz
Nazwa pliku: romeo-i-julia.pdf - Rozmiar: 588 kB
Głosy: -5 Pobierz
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stron
swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Recenzje
Emilia
Fatalna książka ebook nie zalecam i jeszcze ta cena
Monika Kowalik
Nikomu niepotrzebna książka ebook :( No lecz trzeba było kupić ponieważ groziła 1 z tego przedmiotu :(
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum pdf pobierz
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum doc
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum ebook za darmo
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum pdf ebook do pobrania
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum mobi
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum epub
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Grupa A Klasa .................... Liczba punktów ...... / 41 p.
Imię ..................................................................................
1 Zaznacz właściwe dokończenie każdego zdania. ( ... / 3 p.)
1. Hugenotami byli nazywani kalwiniści
A. w Niderlandach. B. w Anglii. C. we Francji.
2. Noc św. Bartłomieja była skutkiem konfliktu pomiędzy
A. katolikami i hugenotami. B. anglikanami i katolikami. C. luteranami i hugenotami.
3. Edykt nantejski został wydany w roku
A. 1542. B. 1572. C. 1598.
2 Wśród podanych poniżej pojęć zaznacz te, które charakteryzowały gospodarkę Europy Zachodniej ( ... / 1 p.)
w XVI w.
A. gospodarka folwarczno-pańszczyźniana D. manufaktury
B. trójpolówka E. rozwój miast
C. płodozmian F. rolnictwo ekstensywne
3 Zaznacz zdanie zawierające prawdziwą informację. ( ... / 1 p.)
A. Z powodu napływu złota i srebra do Europy doszło do inflacji, która spowodowała wzrost płac
rzemieślników.
B. Z powodu napływu złota i srebra do Europy doszło do inflacji, która spowodowała wzrost cen na towary
rolne.
4 Wyjaśnij, na czym polegał przewrót kopernikański. ( ... / 1 p.)
5 Wymień cztery zasady spośród zasad luteranizmu. ( ... / 4 p.)
6 Wyjaśnij, na czym polegała teoria predestynacji w kalwinizmie. ( ... / 1 p.)
7 Zaznacz zdania zawierające prawdziwą informację.
( ... / 3 p.)
Skutki reformacji to
A. trwały rozłam w chrześcijaństwie i powstanie nowych wyznań.
B. załamanie się gospodarki kapitalistycznej.
C. wojny i konflikty religijne.
D. rozwój literatury i kultury narodowej.
8 Zaznacz zdania zawierające fałszywą informację.
( ... / 3 p.)
Skutki reformacji to
A. wewnętrzne podziały w państwach europejskich.
B. powstanie prawosławia.
C. rozprzestrzenianie się nowych wyznań bez wojen i konfliktów religijnych.
D. zahamowanie rozwoju literatury narodowej.
9 Wymień trzy postanowienia soboru trydenckiego dotyczące organizacji Kościoła. ( ... / 3 p.)
10 Oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe. Zaznacz literę „P” przy zdaniach prawdziwych, a „F” – przy ( ... / 2 p.)
fałszywych.
1. Morską drogę do Indii odkrył Vasco da Gama. P F
2. Zasada predestynacji była jednym z założeń luteranizmu. P F
W 1494 r. Hiszpania i Portugalia zawarły układ w Tordesillas, w którym
3. P F
dokonano podziału stref wpływów na świecie.
11 Dopisz właściwe pojęcia do podanych definicji.
( ... / 3 p.)
A. Podboje w Ameryce organizowane przez osoby prywatne działające na zlecenie władcy Hiszpanii.
B. Pogląd wyrażany sformułowaniem „cel uświęca środki”.
C. Idea, w której uwagę skupiono na człowieku, jego rozwoju i potrzebach.
KKLOQLIDILNHPPLP Grupa A | strona
1 z 3
Strona 2
12 Przeczytaj tekst źródłowy. Następnie wykonaj polecenia.
( ... / 2 p.)
Alvaro Velho o kontaktach handlowych Kalikatu.
Z okolicy Kalikatu [...] pochodzą przyprawy korzenne, używane na wschodzie, na zachodzie, w Portugalii
oraz we wszystkich innych krajach świata. Z Kalikatu pochodzi także wiele różnych kamieni szlachetnych.
W mieście tym są następujące korzenie z miejscowych zbiorów: imbir, pieprz i cynamon, choć ten ostatni nie
jest tak dobry jak z wyspy Cejlon, oddalonej stąd o osiem dni drogi, skąd również trafia do Kalikatu. Goździki
natomiast przychodzą do Kalikatu z wyspy zwanej Malakka.
1Alvaro Velho – portugalski marynarz i żołnierz.
Źródło: Wiek XVI–XVIII w źródłach, oprac. M. Sobańska-Bondaruk, S.B. Lenard, Warszawa 1999, s. 32.
a) Na podstawie tekstu i wiedzy własnej oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe. Zaznacz literę „P”
przy zdaniach prawdziwych, a „F” – przy fałszywych.
A. Relacja została napisana po odkryciu Przylądka Dobrej Nadziei. P/F
B. Celem poszukiwań, których dotyczy relacja, było również nawiązanie kontaktów z Chinami. P/F
C. Relacja Alvaro Velho przyczyniła się do kolejnych wypraw odkrywczych. P/F
b) Podaj odkrywcę, którego wyprawa została opisana w źródle. Odpowiedź uzasadnij.
13 Uporządkuj wydarzenia w kolejności chronologicznej od najwcześniejszego do najpóźniejszego. W tym ( ... / 1 p.)
celu wpisz w wolne miejsca cyfry od 1 do 4.
___pierwsza podróż dookoła świata
___odkrycie nowej drogi do Indii
___opłynięcie Przylądka Dobrej Nadziei
___odkrycie Ameryki
14 Jak wielkie odkrycia geograficzne wpłynęły na rozwój wiedzy o świecie w czasach nowożytnych? ( ... / 2 p.)
Uzasadnij odpowiedź dwoma argumentami.
15 Zaznacz trzy przyczyny wielkich odkryć geograficznych. ( ... / 1 p.)
A. poszukiwanie nowej drogi na Wschód
B. niedobór metali szlachetnych w Europie
C. chęć prowadzenia wymiany handlowej ze Wschodem poprzez pośrednictwo tureckie
D. poszukiwanie utrzymania dla młodszych synów chłopskich
E. niedobór ziemi w Europie
16 Zaznacz trzy skutki wielkich odkryć geograficznych. ( ... / 1 p.)
A. poszerzenie wiedzy geograficznej D. potwierdzenie hipotezy o kulistości Ziemi
Europejczyków
B. spadek dochodów państw organizujących E. zniechęcenie Europejczyków do poznawania
coraz bardziej kosztowne wyprawy nowych lądów z powodu niebezpieczeństw
C. powstanie pierwszych imperiów światowych
17 Oceń, czy poniższe zdania dotyczące konkwisty w Ameryce są prawdziwe. Zaznacz literę „P” przy ( ... / 2 p.)
zdaniach prawdziwych, a „F” – przy fałszywych.
Hiszpanom podbój Ameryki ułatwiała przewaga w uzbrojeniu, w tym broń
1. P F
palna, i budzące strach rdzennej ludności konie.
Hiszpanie wykorzystywali podziały pomiędzy plemionami
2. P F
zamieszkującymi Amerykę.
3. Hiszpanie zajęli obszary u ujścia Amazonii. P F
18 Zaznacz trzy skutki ekspansji kolonialnej. ( ... / 1 p.)
A. gwałtowny wzrost liczby ludności rdzennej w Ameryce
B. rozwój handlu niewolniczego
C. wzrost znaczenia miast portowych w państwach posiadających kolonie
D. pojawienie się na wschodzie Europy elementów gospodarki wczesnokapitalistycznej
E. wprowadzenie w Ameryce europejskich wzorców kulturowych i jej chrystianizacja
19 Zaznacz właściwe dokończenie zdania. ( ... / 1 p.)
Epoka renesansu rozpoczęła się na Półwyspie
A. Skandynawskim. B. Bałkańskim. C. Apenińskim. D. Iberyjskim.
KKLOQLIDILNHPPLP Grupa A | strona
2 z 3
Strona 3
20 Zaznacz właściwe dokończenie zdania. ( ... / 1 p.)
Teorię heliocentryczną przedstawił w okresie renesansu
A. Mikołaj Kopernik. B. Miguel Servet. C. Andreas Vesalius. D. Leonardo da Vinci.
21 Zaznacz właściwe dokończenie zdania. ( ... / 1 p.)
Za początek reformacji uznaje się
A. wybuch wojny chłopskiej. C. ogłoszenie 95 tez przez Marcina Lutra.
B. Akt supremacji Henryka VIII. D. pokój augsburski.
22 Oceń, czy poniższe zdania dotyczące powstania anglikanizmu są prawdziwe. Zaznacz literę „P” przy ( ... / 2 p.)
zdaniach prawdziwych, a „F” – przy fałszywych.
1. Akt supremacji został ogłoszony w 1517 r. P F
Henryk VIII przeprowadził zmiany w Kościele angielskim z powodów
2. P F
religijnych.
Purytanie w Kościele anglikańskim domagali się zerwania z
3. P F
pozostałościami katolicyzmu.
23 Zaznacz trzy zmiany, do jakich doszło w Kościele katolickim w XVI w. ( ... / 1 p.)
A. Zainteresowanie kultem maryjnym zmalało.
B. Spadła liczba pielgrzymów, a pielgrzymki straciły na popularności.
C. Powrócono do rygorystycznego przestrzegania postów.
D. Jezuici otwierali kolegia o wysokim poziomie kształcenia.
E. Działalność misyjną zdominowali jezuici.
KKLOQLIDILNHPPLP Grupa A | strona
3 z 3
Strona 4
Grupa B Klasa .................... Liczba punktów ...... / 41 p.
Imię ..................................................................................
1 Zaznacz właściwe dokończenie każdego zdania. ( ... / 3 p.)
1. Hugenotami byli nazywani kalwiniści
A. w Niderlandach. B. we Francji. C. w Anglii.
2. Noc św. Bartłomieja była skutkiem konfliktu pomiędzy
A. anglikanami i katolikami. B. luteranami i hugenotami. C. katolikami i hugenotami.
3. Edykt nantejski został wydany w roku
A. 1559. B. 1572. C. 1598.
2 Wśród podanych poniżej pojęć zaznacz te, które charakteryzowały gospodarkę Europy Zachodniej ( ... / 1 p.)
w XVI w.
A. folwarki D. płodozmian
B. rozwój giełdy E. pańszczyzna
C. słabość miast F. rolnictwo intensywne
3 Zaznacz zdanie zawierające prawdziwą informację. ( ... / 1 p.)
A. Gospodarka ekstensywna polegała na zmniejszaniu areału ziemi uprawnej i potanieniu pracy chłopa
pańszczyźnianego.
B. Gospodarka intensywna opierała się na pracy wolnych chłopów, którzy użytkowali ziemię w zamian za
płacenie czynszu i nowe narzędzia oraz łączyli uprawę roli z hodowlą zwierząt..
4 Wyjaśnij znaczenie terminu „przewrót kopernikański”. ( ... / 1 p.)
5 Wymień cztery zasady spośród zasad kalwinizmu. ( ... / 4 p.)
6 Wyjaśnij, dlaczego anabaptyści byli uważani za najbardziej radykalny nurt reformacji. ( ... / 1 p.)
7 Zaznacz zdania zawierające prawdziwą informację.
( ... / 3 p.)
Skutki reformacji to
A. symonia i nepotyzm w Kościele.
B. łamanie celibatu wśród duchownych.
C. życie zgodnie z ewangelicznymi cnotami pokory i ubóstwa.
D. utrzymywanie się dzięki dobrom parafialnym, ale nie przebywanie w swoich parafiach.
8 Zaznacz zdania zawierające fałszywą informację.
( ... / 3 p.)
Skutki reformacji to
A. umożliwianie publikowania pism protestanckich w każdym kraju europejskim.
B. wojny i konflikty religijne.
C. zwiększenie zamówień na obrazy i rzeźby do ozdabiania świątyń protestanckich.
D. upowszechnienie łaciny jako języka liturgicznego podczas nabożeństw.
9 Wymień trzy postanowienia soboru trydenckiego dotyczące doktryny katolickiej. ( ... / 3 p.)
10 Oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe. Zaznacz literę „P” przy zdaniach prawdziwych, a „F” – przy ( ... / 2 p.)
fałszywych.
1. Zasada predestynacji była jednym z założeń luteranizmu. P F
2. Morską drogę do Indii odkrył Vasco da Gama. P F
W 1494 r. Hiszpania i Portugalia zawarły układ w Tordesillas, w którym
3. P F
dokonano podziału stref wpływów na świecie.
11 Dopisz właściwe pojęcia do podanych definicji.
( ... / 3 p.)
A. Jeden z odłamów reformacji, postulujący świadomy chrzest dorosłych osób oraz radykalne hasła
społeczne.
B. Zakład, w którym wielu rzemieślników wspólnie wytwarzało produkty.
C. Założony przez Ignacego Loyolę zakon, który stał się jednym z symboli kontrreformacji.
KKLOQLIDILNHPPLP Grupa B | strona
1 z 3
Strona 5
12 Przeczytaj tekst źródłowy. Następnie wykonaj polecenia.
( ... / 2 p.)
Relacja z podróży z końca XV w .
Na trzydziesty drugi dzień po wyjeździe z Kadyksu przybyłem na Morze Indyjskie i odkryłem tam bardzo
liczne i gęsto zaludnione wyspy, które bez czyjegokolwiek protestu objąłem w posiadanie naszego
najmiłościwszego króla przez uroczystą proklamację i zawieszenie flagi hiszpańskiej. Pierwszą z owych wysp,
którą Indowie mianowali Guanahani, nazwałem San Salwador z wdzięczności dla Zbawiciela [...]. Także
wszystkie inne wyspy nazwałem nowym imieniem, jedną Wyspą Matki Boskiej Niepokalanego Poczęcia, drugą
Wyspą Ferdynanda, inną Izabeli, inną Joanny i tak samo pozostałe rozkazałem ponazywać. Gdy więc
zbliżyliśmy się do wyspy, którą tylko co nazwałem Wyspą Joanny, jechaliśmy wzdłuż jej wybrzeży w kierunku
zachodnim, ale nie znalazłszy jej końca, byłem skłonny uważać ją nie za wyspę, jeno za część lądu stałego,
Chataj [Chiny].
Źródło: Wiek XVI–XVIII w źródłach, oprac. M. Sobańska-Bondaruk, S.B. Lenard, Warszawa 1999, s. 33–34.
a) Na podstawie tekstu i wiedzy własnej oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe. Zaznacz literę „P”
przy zdaniach prawdziwych, a „F” – przy fałszywych.
A. Autorem listu jest Amerigo Vespucci. P/F
B. Autor listu wspomina o królu Henryku Żeglarzu. P/F
C. Celem podróży było odnalezienie morskiej drogi do Indii. P/F
b) Podaj odkrywcę, którego wyprawa została opisana w źródle. Odpowiedź uzasadnij.
13 Uporządkuj wydarzenia w kolejności chronologicznej od najwcześniejszego do najpóźniejszego. W tym ( ... / 1 p.)
celu wpisz w wolne miejsca cyfry od 1 do 4.
___odkrycie nowej drogi do Indii
___odkrycie Ameryki
___zawarcie traktatu w Tordesillas
___odkrycie Oceanu Spokojnego
14 Jakie zmiany zachodzące w Europie pod koniec średniowiecza wpłynęły na podejmowanie wypraw ( ... / 2 p.)
oceanicznych? Uzasadnij odpowiedź dwoma argumentami.
15 Zaznacz trzy przyczyny wielkich odkryć geograficznych. ( ... / 1 p.)
A. chęć prowadzenia wymiany handlowej ze Wschodem poprzez pośrednictwo tureckie
B. poszukiwanie utrzymania dla młodszych synów chłopskich
C. niedobór metali szlachetnych w Europie
D. poszukiwanie nowej drogi na Wschód
E. niedobór ziemi w Europie
16 Zaznacz trzy skutki wielkich odkryć geograficznych. ( ... / 1 p.)
A. powstanie pierwszych imperiów światowych D. potwierdzenie hipotezy o kulistości Ziemi
B. zniechęcenie Europejczyków do poznawania E. spadek dochodów państw organizujących
nowych lądów z powodu niebezpieczeństw coraz bardziej kosztowne wyprawy
C. poszerzenie wiedzy geograficznej
Europejczyków
17 Oceń, czy poniższe zdania dotyczące konkwisty w Ameryce są prawdziwe. Zaznacz literę „P” przy ( ... / 2 p.)
zdaniach prawdziwych, a „F” – przy fałszywych.
1. Hiszpanie zajęli obszar dzisiejszego Meksyku. P F
Przewaga w uzbrojeniu rdzennej ludności Ameryki utrudniała Hiszpanom
2. P F
konkwistę.
Hiszpanie wykorzystywali podziały pomiędzy plemionami
3. P F
zamieszkującymi Amerykę.
18 Zaznacz trzy skutki ekspansji kolonialnej. ( ... / 1 p.)
A. rozwój handlu niewolniczego
B. wzrost znaczenia miast portowych w państwach posiadających kolonie
C. wprowadzenie w Ameryce europejskich wzorców kulturowych i jej chrystianizacja
D. pojawienie się na wschodzie Europy elementów gospodarki wczesnokapitalistycznej
E. gwałtowny wzrost liczby ludności rdzennej w Ameryce
KKLOQLIDILNHPPLP Grupa B | strona
2 z 3
Strona 6
19 Zaznacz właściwe dokończenie zdania. ( ... / 1 p.)
Epoka renesansu rozpoczęła się na Półwyspie
A. Iberyjskim. B. Apenińskim. C. Bałkańskim. D. Skandynawskim.
20 Zaznacz właściwe dokończenie zdania. ( ... / 1 p.)
Teorię heliocentryczną przedstawił w okresie renesansu
A. Miguel Servet. B. Leonardo da Vinci. C. Andreas Vesalius. D. Mikołaj Kopernik.
21 Zaznacz właściwe dokończenie zdania. ( ... / 1 p.)
Za początek reformacji uznaje się
A. ogłoszenie 95 tez przez Marcina Lutra. C. Akt supremacji Henryka VIII.
B. wybuch wojny chłopskiej. D. pokój augsburski.
22 Oceń, czy poniższe zdania dotyczące powstania anglikanizmu są prawdziwe. Zaznacz literę „P” przy ( ... / 2 p.)
zdaniach prawdziwych, a „F” – przy fałszywych.
Purytanie w Kościele anglikańskim domagali się wzmocnienia elementów
1. P F
pochodzących z katolicyzmu.
2. Akt supremacji został ogłoszony w 1534 r. P F
Henryk VIII przeprowadził zmiany w Kościele angielskim z powodów
3. P F
osobistych i chęci wzmocnienia swojej władzy.
23 Zaznacz trzy zmiany, do jakich doszło w Kościele katolickim w XVI w. ( ... / 1 p.)
A. Jezuici otwierali kolegia o wysokim poziomie kształcenia.
B. Spadła liczba pielgrzymów, a pielgrzymki straciły na popularności.
C. Zainteresowanie kultem maryjnym zmalało.
D. Powrócono do rygorystycznego przestrzegania postów.
E. Działalność misyjną zdominowali jezuici.
KKLOQLIDILNHPPLP Grupa B | strona
3 z 3
O nas
PDF-X.PL to narzędzie, które pozwala Ci na darmowy upload plików PDF bez limitów i bez rejestracji a także na podgląd online kilku pierwszych stron niektórych książek przed zakupem, wyszukiwanie, czytanie online
i pobieranie dokumentów w formacie pdf dodanych przez użytkowników. Jeśli jesteś autorem lub wydawcą książki, możesz pod jej opisem pobranym z empiku dodać podgląd paru pierwszych kartek swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu.
Powyższe działania dotyczą stron tzw. promocyjnych, pozostałe strony w tej domenie to dokumenty w formacie PDF dodane przez odwiedzających.
Znajdziesz tu różne dokumenty, zapiski, opracowania, powieści, lektury, podręczniki, notesy, treny, baśnie, bajki, rękopisy i wiele więcej.
Część z nich jest dostępna do pobrania bez opłat. Poematy, wiersze, rozwiązania zadań, fraszki, treny, eseje i instrukcje.
Sprawdź opisy, detale książek, recenzje oraz okładkę. Dowiedz się więcej na oficjalnej stronie sklepu, do której zaprowadzi Cię link pod przyciskiem "empik". Czytaj opracowania, streszczenia, słowniki, encyklopedie i inne książki do nauki za free. Podziel się swoimi plikami w formacie "pdf", odkryj olbrzymią bazę ebooków w formacie
pdf, uzupełnij ją swoimi wrzutkami i dołącz do grona czytelników książek elektronicznych. Zachęcamy do skorzystania
z wyszukiwarki i przetestowania wszystkich funkcji serwisu. Na www.pdf-x.pl znajdziesz ukryte dokumenty, sprawdzisz opisy ebooków, galerie, recenzje użytkowników
oraz podgląd wstępu niektórych książek w celu promocji. Oceniaj ebooki, pisz komentarze, głosuj na ulubione tytuły i wrzucaj pliki doc/pdf
na hosting. Zapraszamy!
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK
Recenzje
Fatalna książka ebook nie zalecam i jeszcze ta cena
Nikomu niepotrzebna książka ebook :( No lecz trzeba było kupić ponieważ groziła 1 z tego przedmiotu :(
Super dynamiczna wysyłka zalecam
Polecam, jak to podręcznik.
Dynamiczna dostawa.
Wszystko oki
nie zalecam
zalecam
Ok