Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum
Średnia Ocena:
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum
Historia i teraźniejszość 2. Liceum i technikum. Podręcznik Element 2
Podręcznik do przedmiotu Historia i teraźniejszość obejmuje 4 działy dotyczące dziejów świata i Polski od 1970 roku do dwóch pierwszych dekad XXI wieku.
Struktura podręcznika
* Działy oznaczone cyframi rzymskimi a także epizody (tematy) oznaczone numeracją arabską.
* Nauczyciel może realizować temat na jednej godzinie lekcyjnej. Na końcu każdego działu znajduje się blok powtórzeniowo-ćwiczeniowy.
Struktura rozdziału (tematu)
* Kalendarium porządkujące najistotniejsze wydarzenia.
* Zestawienie najistotniejszych pojęć.
* Tekst główny podzielony na podrozdziały.
* Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia ważnych pojęć i terminów historycznych.
* Ramki Warto wiedzieć zawierające dodatkowe info o charakterze ciekawostek albo uzupełnień tekstu głównego.
* Ramki Biogram wprowadzające dodatkowe info dotyczące wybranych postaci.
* Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) wraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację danego rodzaju materiału.
* Teksty (źródłowe, popularno-naukowe, publicystyczne itp.) wraz z poleceniami kształcącymi umiejętność analizy.
* Infografiki (rozkładówki) przybliżające wybrane zagadnienia albo kształcące umiejętność analizy dłuższych tekstów.
* Podsumowania – syntetyczne, ujęte w paru punktach podsumowanie najistotniejszych informacji z lekcji.
* Zbiór poleceń otwartych na zakończenie rozdziału, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.
Struktura materiału powtórzeniowo-ćwiczeniowego po dziale
* Syntetyczne podsumowanie najistotniejszych zagadnień omawianych w danym dziale.
* Warto przeczytać – propozycje publikacji popularnonaukowych albo naukowych odnoszących się do treści danego działu.
* Polecenia otwarte odnoszące się do treści działu, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Szczegóły
Tytuł
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum
Autor:
Grochowski Tomasz, Izabella Modzelewska-Rysak, Rysak Leszek, Wilczyński Karol, Adam Cisek
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania:
2023
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: Wymagania edu 1TO.pdf - Rozmiar: 2.32 MB
Głosy: 0 Pobierz
Nazwa pliku: wiad-126298-2b pytania Test (z widoczną punktacją).pdf - Rozmiar: 362 kB
Głosy: -1 Pobierz
Nazwa pliku: podanie-egzamin-poprawkowy.pdf - Rozmiar: 85.4 kB
Głosy: -1 Pobierz
Nazwa pliku: Podstawy Przedsiębiorczości _Krok w przedsiębiorczość_.pdf - Rozmiar: 19.1 MB
Głosy: -3 Pobierz
Nazwa pliku: romeo-i-julia.pdf - Rozmiar: 588 kB
Głosy: -5 Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Recenzje
Emilia
Fatalna książka ebook nie zalecam i jeszcze ta cena
Monika Kowalik
Nikomu niepotrzebna książka ebook :( No lecz trzeba było kupić ponieważ groziła 1 z tego przedmiotu :(
Historia i teraźniejszość 2. Podręcznik. Część 2. Liceum i technikum PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
TABELA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Przedmiot: Chemia Klasa: 1 TO
Nauczyciel: Katarzyna Hardel-Jabłońska Poziom: podstawowy
Tygodniowy wymiar godzin wg planu: 2 godziny Półrocze I i II
Program nauczania:
Program nauczania chemii dla liceum ogólnokształcącego i technikum, dla absolwentów szkoły podstawowej. Zakres podstawowy” To jest chemia cz 1”.
Zakres materiału wraz z przybliżonym rozkładem terminów prac klasowych, sprawdzianów uzgodnionych:
1. Budowa materii oraz budowa atomu. Układ okresowy pierwiastków chemicznych, rodzaje wiązań chemicznych- 1 sprawdzian
2. Systematyka związków nieorganicznych- 1 sprawdzian
3. Stechiometria (masa cząsteczkowa, masa molowa, prawo stałości składu). -1 sprawdzian
4. Reakcje utleniania i redukcji- 1 sprawdzian
5. Roztwory, stężenie procentowe oraz stężenie molowe- 1 sprawdzian
6. Reakcje chemiczne w roztworach wodnych- 1 sprawdzian
7. Efekty energetyczne i szybkość reakcji chemicznych- 1 sprawdzian
Podręczniki obowiązkowe:
To jest chemia cz 1” zakres podstawowy
Wydawnictwo; Nowa Era; Autorzy: Romuald Hassa, Aleksandra Mrzigod, Janusz Mrzigod
Zalecane dodatkowe pomoce dydaktyczne:
tablice z wzorami, zbiór zadań, zasoby interaktywne, kalkulator, układ okresowy pierwiastków,
Wymagania formalne:
Podręcznik, zeszyt, przybory: linijka, ekierka,
Formy sprawdzania wiadomości: Inne źródła oceny do wyboru przez nauczyciela:
− praca klasowa poprzedzona lekcją powtórzeniową, zapowiadana − praca na lekcji,
z tygodniowym wyprzedzeniem, − udział w konkursach przedmiotowych,
− sprawdzian pisemny z zamkniętej partii materiału, zapowiadany − udział w olimpiadach,
z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, może mieć formę te- − referaty,
stu, − wykonywanie pomocy szkolnych,
− sprawdzian z trzech ostatnich lekcji, zapowiadany lub nie, może − inne prace dodatkowe – do wyboru przez nauczyciela.
mieć formę testu,
− kartkówka może odbyć się bez zapowiadania i obejmuje ostatnią
poprzedzającą jednostkę lekcyjną, może mieć formę testu, czas jej
trwania jest nie dłuższy niż 15 minut,
− odpowiedź ustna,
− praca przy komputerze,
− praca domowa,
− aktywność i postawa na lekcji (zależnie od sytuacji stworzonych
na lekcji, nie musi dotyczyć wszystkich uczniów).
Uwagi o ocenianiu:
− uczeń raz w semestrze może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji ( nie dotyczy to zapowiedzianych sprawdzianów),
− jeżeli z przyczyn usprawiedliwionych uczeń nie może przystąpić do sprawdzianu z całą klasą, to powinien uczynić w terminie wyznaczonym przez nau-
czyciela (w przeciwnym razie otrzyma ocenę niedostateczną),
− w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na sprawdzianie uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną,
− kartkówki nie podlegają poprawie.
Strona 2
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Wymagania na poszczególne oceny:
Ocenę celująca otrzymuje uczeń, który: posiada wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania, potrafi stosować wiadomości w
sytuacjach nietypowych (problemowych), umie dokonywać analizy i syntezy nowych zjawisk, proponuje rozwiązania nietypowe, osiąga sukcesy w konkursach
chemicznych na szczeblu wyższym niż szkolny.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który: opanował w pełnym zakresie wiadomości i umiejętności określone w programie, potrafi stosować zdobytą wiedzę
do rozwiązywania problemów i zadań w nowych sytuacjach, wykazuje samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł wiedzy, np.
układu okresowego pierwiastków, wykresów, tablic, zestawień, encyklopedii, potrafi biegle pisać i uzgadniać równania reakcji chemicznych oraz samodzielnie
rozwiązywać zadania obliczeniowe o dużym stopniu trudności.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: opanował w dużym zakresie wiadomości i umiejętności określone w programie, poprawnie stosuje wiadomości i umiejęt-
ności do samodzielnego rozwiązywania typowych zadań, potrafi korzystać z układu okresowego pierwiastków, wykresów, tablic i innych źródeł wiedzy che-
micznej; potrafi pisać i uzgadniać równania reakcji chemicznych, samodzielnie rozwiązywać zadania obliczeniowe o średnim stopniu trudności.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który: opanował w podstawowym zakresie te wiadomości i umiejętności określone w programie, które są konieczne do
dalszego kształcenia, z pomocą nauczyciela poprawnie stosuje wiadomości i umiejętności przy rozwiązywaniu takich typowych zadań i problemów, z pomocą
nauczyciela potrafi korzystać ze źródeł wiedzy, jak: układ okresowy pierwiastków, wykresy, tablice, z pomocą nauczyciela potrafi pisać i uzgadniać równania
reakcji chemicznych oraz rozwiązywać zadania obliczeniowe o niewielkim stopniu trudności.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który: ma pewne braki w wiadomościach i umiejętnościach określonych w programie, ale braki te nie przekreślają
możliwości dalszego kształcenia, z pomocą nauczyciela rozwiązuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności, z pomocą nauczy-
ciela potrafi pisać proste wzory chemiczne i proste równania chemiczne.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który: nie opanował tych wiadomości i umiejętności określonych w programie, które są konieczne do dalszego kształ-
cenia, nie potrafi, nawet z pomocą nauczyciela napisać prostych wzorów chemicznych i prostych równań chemicznych,
Strona 3
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
TABELA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Przedmiot: Historia Klasa: 1 TO
Nauczyciel: Marek Karmowski Poziom: podstawowy
Tygodniowy wymiar godzin wg planu: 2 Półrocze I i II
Program nauczania:
Historia - Program nauczania Liceum ogólnokształcące i technikum zakres podstawowy
Zakres materiału wraz z przybliżonym rozkładem terminów prac klasowych, sprawdzianów uzgodnionych:
I semestr:
1. Pradzieje i historia starożytnego Wschodu
2. Świat starożytnych Greków – sprawdzian: październik 2023 r.
3. Imperium Rzymskie
4. Europa wczesnego średniowiecza – sprawdzian: grudzień 2023 r.
II semestr:
1. Europa rozkwitu i schyłku średniowiecza
2. Polska w X–XIII w. – sprawdzian: marzec 2024 r.
3. Polska w XIV–XV w.
4. Kultura średniowiecza – sprawdzian: maj 2024 r.
Podręczniki obowiązkowe:
Historia, cz. 1, Michał Norbert Faszcza, Radosław Lolo, Krzysztof Wiśniewski, WSiP
Zalecane dodatkowe pomoce dydaktyczne:
Mapy, projektor multimedialny, programy multimedialne, teksty źródłowe
Wymagania formalne:
Podręcznik, zeszyt.
Formy sprawdzania wiadomości: Inne źródła oceny do wyboru przez nauczyciela:
− praca klasowa poprzedzona lekcją powtórzeniową, zapowiadana − praca na lekcji,
z tygodniowym wyprzedzeniem, − udział w konkursach przedmiotowych,
− sprawdzian pisemny z zamkniętej partii materiału, zapowiadany − udział w olimpiadach,
z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, może mieć formę te- − referaty,
stu, − wykonywanie pomocy szkolnych,
− sprawdzian z trzech ostatnich lekcji, zapowiadany lub nie, może − inne prace dodatkowe – do wyboru przez nauczyciela.
mieć formę testu,
− kartkówka może odbyć się bez zapowiadania i obejmuje ostatnią
poprzedzającą jednostkę lekcyjną, może mieć formę testu, czas jej
trwania jest nie dłuższy niż 15 minut,
− odpowiedź ustna,
− praca przy komputerze,
− praca domowa,
− aktywność i postawa na lekcji (zależnie od sytuacji stworzonych
na lekcji, nie musi dotyczyć wszystkich uczniów).
Uwagi o ocenianiu:
− uczeń raz/dwa razy w semestrze może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji ( nie dotyczy to zapowiedzianych sprawdzianów),
− jeżeli z przyczyn usprawiedliwionych uczeń nie może przystąpić do sprawdzianu z całą klasą, to powinien uczynić w terminie wyznaczonym przez nau-
czyciela ( w przeciwnym razie otrzyma ocenę niedostateczną),
− w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na sprawdzianie uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną,
− kartkówki nie podlegają poprawie.
Strona 4
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Wymagania na poszczególne oceny:
Ocena dopuszczająca:
pokazuje na mapie odpowiednie obszary historyczne państw, krajów, ludów,
wyjaśnia, na czym polega proces przekształcania się i postępu określonych ludów, cywilizacji,
rozumie i poprawnie posługuje się terminami z danego tematu lekcji,
potrafi wymienić podstawowe postacie i bohaterów z określonych wydarzeń historycznych,
wymienia najważniejsze bitwy,
Ocena dostateczna:
wymienia rodzaje źródeł historycznych i podaje przykłady źródeł każdego rodzaju,
poprawnie umiejscawia w czasie i przestrzeni określone fakty historyczne,
wymienia różne cywilizacje,
charakteryzuje religię określonej cywilizacji, ludu, kraju w określonej historii,
przedstawia strukturę społeczną danej społeczności, kraju, cywilizacji,
wymienia przykładowe osiągnięcia danej społeczności, kraju, cywilizacji,
posługuje się odpowiednimi terminami,
Ocena dobra:
charakteryzuje pozycję poszczególnych grup społecznych w określonym państwie, cywilizacji,
przedstawia osiągnięcia kultury danego ludu, cywilizacji,
charakteryzuje religię omawianych ludów i cywilizacji, a także potrafi opisać atrybuty określonych
bogów i bóstw,
potrafi opisywać dzieje określonych ludów i cywilizacji,
posługuje się odpowiednimi terminami,
umie porównywać określone aspekty omawianych faktów historycznych,
przedstawia skutki i przyczyny omawianej historii,
orientuje się poprawnie na mapie historycznej,
Ocena bardzo dobra:
przedstawia związki między religią, sztuką a władzą w określonych narodach, państwach, impe-
riach, cywilizacjach,
wyjaśnia specyfikę i symbolikę charakterystyczną dla omawianej religii cywilizacji, kraju, państwa,
narodu, imperium,
umie przedstawiać fakty historyczne w związku przyczynowo – skutkowym,
posługuje się bezbłędnie wszystkimi terminami dotyczącymi danego tematu,
potrafi omawiać sytuacje polityczną, społeczną i kulturową omawianego podmiotu historycznego,
umiejętnie potrafi wyciągać samodzielne wnioski ze znanych faktów historycznych,
bezbłędnie posługuje się chronologią historyczną i umiejscawianiem faktów w czasie,
orientuje się poprawnie na mapie historycznej,
Ocena celująca:
przedstawia związki między religią, sztuką a władzą w określonych narodach, państwach, impe-
riach, cywilizacjach,
wyjaśnia specyfikę i symbolikę charakterystyczną dla omawianej religii cywilizacji, kraju, państwa,
narodu, imperium,
umie przedstawiać fakty historyczne w związku przyczynowo – skutkowym,
posługuje się bezbłędnie wszystkimi terminami dotyczącymi danego tematu,
potrafi omawiać sytuacje polityczną, społeczną i kulturową omawianego podmiotu historycznego,
umiejętnie potrafi wyciągać samodzielne wnioski ze znanych faktów historycznych,
bezbłędnie posługuje się chronologią historyczną i umiejscawianiem faktów w czasie,
orientuje się poprawnie na mapie historycznej,
odczytuje i poprawnie analizuje źródła historyczne,
potrafi udzielać konstruktywnych i bezbłędnych odpowiedzi wraz z własną analizą znanych faktów i
źródeł,
posiada wiedzę pozaźródłową,
udziela obszernych odpowiedzi pisemnych i ustnych.
Strona 5
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Strona 6
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
TABELA WYMAGAŃ DYDAKTYCZNYCH
Przedmiot: Język niemiecki Klasa: 1 TO
Nauczyciel: Karolina Kosmowska Poziom: podstawowy
Tygodniowy wymiar godzin wg planu: 2h Okres I i II
Program nauczania:
Program nauczania języka niemieckiego w liceum ogólnokształcącym i technikum na podbudowie nauki
w ośmioletniej szkole podstawowej. Zakres podstawowy. Wariant III.2
Zakres materiału wraz z przybliżonym rozkładem terminów prac klasowych,
sprawdzianów uzgodnionych:
Kapitel 1 Formy powitań i pożegnań. Pytania o samopoczucie. Hobby i upodobania.
Odmiana czasownika. Pytania szczegółowe. Pytania ogólne.
Przeczenie nicht. Powtórzenie wiadomości. Sprawdzenie wiadomości wrzesień
Kapitel 2 Szkoła i jej otoczenie. Pomieszczenia szkolne i wyrażenia określające położenie.
Przedmioty szkolne. Określenia czasu (godziny i dni tygodnia).
Rodzajnik nieokreślony i przeczenie kein w mianowniku i w bierniku.
Rodzajnik określony i nieokreślony w mianowniku i bierniku. Po-
wtórzenie wiadomości. Sprawdzenie wiadomości październik
Kapitel 3 Pory roku, miesiące oraz dni wolne od zajęć szkolnych. Hobby i zainteresowania.
Czasowniki nieregularne. Czasowniki rozdzielnie
złożone. Powtórzenie wiadomości. Sprawdzenie wiadomości listopad /grudzień
Kapitel 4 Członkowie rodziny, stopnie pokrewieństwa. Obowiązki domowe.
Zaimek osobowy i dzierżawczy w bierniku. Czas przeszły Prӓteritum
(war i hatte). Powtórzenie wiadomości. Sprawdzenie wiadomości styczeń/luty
Kapitel 5 Odzież i akcesoria w sklepie sportowym. Jedzenie w mieście: proste potrawy, desery, napoje.
Umawianie się na wyjście do kina, kupowanie biletu online.
Czasowniki modalne können i müssen. Powtórzenie wiadomości.
Sprawdzenie wiadomości marzec
Kapitel 6 Podawanie adresu. Zalety i wady miejsca zamieszkania. Nazwy mebli i sprzętów domowych.
Określanie położenia. Przyimki określają-
ce położenie. Odmiana rzeczownika i zaimka dzierżawczego w celowniku. Powtórzenie wiadomości.
Sprawdzenie wiadomości kwiecień
Kapitel 7 Części ciała, określanie samopoczucia. Dyscypliny sportu. Czas przeszły Perfekt
(czasowniki regularne). Czas przeszły Perfekt (czasowniki regularne i nieregularne). Powtórzenie wia-
domości. Sprawdzenie wiadomości maj
Kapitel 8 Planowanie podróży, środki lokomocji, baza noclegowa. Atrakcje turystyczne.
Czas przeszły Perfekt z sein Partizip II czasowników roz-
dzielnie i nierozdzielnie złożonych. Czas przeszły Perfekt Partizip II czasowników z ver-.
Powtórzenie wiadomości. Sprawdzenie wiadomości czerwiec
Strona 7
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Podręczniki obowiązkowe:
PERFEKT 1 (podręcznik i ćwiczenie)
Zalecane dodatkowe pomoce dydaktyczne:
Płyta CD
Wymagania formalne:
Podręcznik, ćwiczenie, zeszyt, płyta CD
Formy sprawdzania wiadomości: Inne źródła oceny do wyboru przez nauczyciela:
− praca klasowa poprzedzona lekcją powtó- − praca na lekcji,
rzeniową, zapowiadana − udział w konkursach przedmiotowych,
z tygodniowym wyprzedzeniem, − udział w olimpiadach,
− sprawdzian pisemny z zamkniętej partii − referaty,
materiału, zapowiadany − wykonywanie pomocy szkolnych,
z co najmniej tygodniowym wyprzedze- − inne prace dodatkowe – do wyboru przez nauczycie-
niem, może mieć formę testu, la.
− sprawdzian z trzech ostatnich lekcji, zapo-
wiadany lub nie, może mieć formę testu,
− kartkówka może odbyć się bez zapowiada-
nia i obejmuje ostatnią poprzedzającą jed-
nostkę lekcyjną, może mieć formę testu,
czas jej trwania jest nie dłuższy niż 15 mi-
nut,
− odpowiedź ustna,
− praca przy komputerze,
− praca domowa,
− aktywność i postawa na lekcji (zależnie od
sytuacji stworzonych
na lekcji, nie musi dotyczyć wszystkich
uczniów).
Uwagi o ocenianiu:
− uczeń raz/dwa razy w semestrze może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji ( nie dotyczy to zapowie-
dzianych sprawdzianów),
− jeżeli z przyczyn usprawiedliwionych uczeń nie może przystąpić do sprawdzianu z całą klasą, to po-
winien uczynić w terminie wyznaczonym przez nauczyciela ( w przeciwnym razie otrzyma ocenę nie-
dostateczną),
− w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na sprawdzianie uczeń otrzymuje ocenę niedosta-
teczną,
− kartkówki nie podlegają poprawie.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM PONADPODSTAWOWY
WYMAGAŃ
OBSZAR
NIEDOSTATEC DOPUSZCZAJA DOSTATECZNY DOBRY BARDZO CELUJĄCY
ZNY CY DOBRY
NISKI STOPIEŃ PODSTAWOWY ŚREDNI STOPIEŃ WYSOKI
SPEŁNIENIA STOPIEŃ SPEŁNIENIA STOPIEŃ
WYMAGAŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ SPEŁNIANIA
EDUKACYJNYCH WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH WYMAGAŃ
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
Strona 8
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń nie Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń spełnia
spełnia • zna • zna część • zna większość • zna wszystkie kryteria na
większości ograniczoną wprowadzonych wprowadzonych wprowadzone ocenę bardzo
kryteriów, by liczbę bardzo słów i wyrażeń; słów i wyrażeń, słowa i dobrą oraz
otrzymać ocenę podstawowych • popełnia sporo • zwykle wyrażenia; wykazuje się
WIADOMOŚCI: gramatyka i leksyka, fonetyka
dopuszczającą, słów i wyrażeń błędów w ich poprawnie je • poprawnie je wiedzą i
tj. nie opanował wprowadzonych zapisie i zapisuje i zapisuje i umiejętnościami
podstawowej przez wymowie; wymawia; wymawia; wykraczającymi
wiedzy i nie nauczyciela; • zna większość • zna wszystkie • zna i stosuje ponad te
potrafi wykonać • popełnia liczne wprowadzonych wprowadzone wszystkie kryteria.
zadań o błędy w ich struktur struktury wprowadzone
elementarnym zapisie i gramatycznych; gramatyczne; struktury
stopniu wymowie; • popełnia sporo • popełnia gramatyczne;
trudności nawet • zna proste, błędów nieliczne błędy • popełnia
i ortografia
z pomocą elementarne leksykalno- leksykalno- sporadyczne
nauczyciela. struktury -gramatycznych -gramatyczne. błędy
Braki w gramatyczne w trudniejszych leksykalno-
wiadomościach i wprowadzone zadaniach. -gramatyczne,
umiejętnościach przez które zwykle
są na tyle nauczyciela; potrafi
rozległe, że • popełnia liczne samodzielnie
uniemożliwiają błędy poprawić.
mu naukę na leksykalno-
kolejnych -gramatyczne
etapach. we wszystkich
typach zadań.
Strona 9
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
• rozumie • częściowo • rozumie • rozumie
niektóre dłuższe rozumie dłuższe większość dłuższe
wypowiedzi wypowiedzi dłuższych wypowiedzi
w standardowej w standardowej wypowiedzi w standardowej
odmianie odmianie w standardowej odmianie
języka; języka; odmianie języka;
• z trudem • raczej nadąża języka; • nadąża nawet
nadąża za za bardziej • nadąża za za skompliko-
bardziej złożonymi skomplikowany- wanymi
złożonymi wywodami w mi wywodami w wywodami w
wywodami w zakresie zakresie zakresie
zakresie tematów większości tematów
tematów zawartych w tematów zawartych w
zawartych w programie zawartych w programie
programie nauczania; programie nauczania;
nauczania; • rozumie nauczania; • rozumie
• rozumie większość • rozumie większość
niektóre wiadomości większość wiadomości
wiadomości telewizyjnych; wiadomości telewizyjnych i
telewizyjne; • częściowo telewizyjnych i programów o
• rozumie rozumie filmy w niektóre sprawach
ogólny sens standardowej programy o bieżących;
filmów w odmianie sprawach • rozumie
standardowej języka; bieżących; większość
odmianie • rozumie w • rozumie filmów w
RECEPCJA
języka; części niektóre większość standardowej
• rozumie dłuższe artykuły filmów w odmianie
krótkie wpisy na i reportaże standardowej języka;
blogach; dotyczące odmianie • czyta ze
• ma problemy problemów języka; zrozumieniem
ze współczesnego • na ogół czyta artykuły i
zrozumieniem świata; ze reportaże
artykułów i • częściowo zrozumieniem dotyczące
reportaży poprawnie artykuły i problemów
dotyczących rozwiązuje reportaże współczesnego
problemów zadania na dotyczące świata, w
współczesnego czytanie i problemów których piszący
świata; słuchanie. współczesnego prezentują
• rozwiązuje świata, w określone
niektóre zadania których piszący stanowiska i
na słuchanie; prezentują poglądy;
•w określone • rozumie
ograniczonym stanowiska i współczesną
stopniu poglądy; prozę literacką;
rozwiązuje • rozwiązuje • rozwiązuje
zadania na poprawnie poprawnie
czytanie. zadania na zadania na
czytanie i czytanie i
słuchanie, na słuchanie,
ogół potrafi potrafi
krótko uzasadnić swoje
uzasadnić swoje odpowiedzi.
odpowiedzi.
Strona 10
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
• łączy • potrafi łączyć • potrafi łączyć • potrafi łączyć
wyrażenia w wyrażenia w wyrażenia w wyrażenia w
bardzo prosty i dość prosty i nie prosty i na ogół prosty, spójny i
niezbyt spójny i zawsze spójny i spójny i logiczny sposób,
logiczny sposób, logiczny sposób, logiczny sposób, by opisywać
by opisywać by opisywać by opisywać przeżycia i
przeżycia i przeżycia i przeżycia i zdarzenia, a
zdarzenia, a zdarzenia, a zdarzenia, a także swoje
także swoje także swoje także swoje marzenia,
marzenia, marzenia, marzenia, nadzieje i
nadzieje i nadzieje i nadzieje i ambicje;
ambicje; ambicje; ambicje; • potrafi krótko
• potrafi bardzo • potrafi bardzo • potrafi krótko uzasadniać i
krótko objaśniać krótko uzasadniać i objaśniać
własne plany; uzasadniać i objaśniać własne poglądy i
• potrafi bardzo objaśniać własne poglądy i plany;
prostymi własne poglądy i plany; • potrafi
zdaniami plany; • potrafi krótko relacjonować
przekazać • potrafi bardzo relacjonować wydarzenia i
ogólny sens krótko wydarzenia i opowiadać
książek czy relacjonować opowiadać przebieg akcji
filmów; wydarzenia i przebieg akcji książek czy
• potrafi pisać opowiadać książek czy filmów, opisując
bardzo proste i przebieg akcji filmów, opisując własne reakcje i
krótkie teksty na książek czy własne wrażenia;
znane tematy filmów, opisując wrażenia; • potrafi pisać
np. SMS, własne • potrafi pisać proste teksty na
PRODUKCJA
życzenia, kartkę wrażenia; proste teksty na tematy znane
pocztową, • potrafi pisać znane tematy lub związane ze
e-mail i wpis na proste i krótkie np. notatkę, swoimi
blogu; teksty na znane ogłoszenie, zainteresowania-
• dłuższe tematy, np. zaproszenie, mi, np. notatkę,
wypowiedzi notatkę, życzenia, ogłoszenie,
pisemne są w ogłoszenie, wiadomość, zaproszenie,
dużym stopniu zaproszenie, SMS, kartkę życzenia,
nielogiczne i życzenia, pocztową, wiadomość,
niespójne; wiadomość, e-mail, SMS, kartkę
• stosuje SMS, kartkę historyjkę, list pocztową,
niewielki zakres pocztową, prywatny, e-mail,
słownictwa e-mail, życiorys, CV, historyjkę, list
i struktur; historyjkę, list list prywatny,
• popełnia liczne prywatny, motywacyjny, życiorys, CV,
błędy życiorys, CV, wpis na blogu; list
leksykalno- list • popełnia motywacyjny,
-gramatyczne, motywacyjny, nieliczne błędy wpis na blogu;
które mogą wpis na blogu; leksykalno- • popełnia
zakłócać • popełnia sporo -gramatyczne, sporadyczne
komunikację. błędów które nie błędy
leksykalno- zakłócają jednak leksykalno-
-gramatycznych, komunikacji; -gramatyczne;
które nie • najczęściej • stosuje
zakłócają jednak stosuje formalny formalny lub
komunikacji; lub nieformalny nieformalny styl
• nie zawsze styl wypowiedzi wypowiedzi
stosuje styl adekwatnie do adekwatnie do
wypowiedzi sytuacji. sytuacji.
adekwatny do
sytuacji.
Strona 11
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
• z trudem radzi • potrafi sobie • potrafi sobie • potrafi sobie
sobie w radzić w części radzić w radzić w
niektórych sytuacji, w większości większości
sytuacjach, w których można sytuacji, w sytuacji, w
jakich można się się znaleźć w których można których można
znaleźć w czasie czasie podróży się znaleźć w się znaleźć w
podróży po po kraju lub czasie podróży czasie podróży
kraju lub regionie, gdzie po kraju lub po kraju lub
regionie, gdzie mówi się danym regionie, gdzie regionie, gdzie
mówi się danym językiem; mówi się danym mówi się danym
językiem; • bez językiem; językiem;
• bez uprzedniego • potrafi – bez • potrafi – bez
uprzedniego przygotowania uprzedniego uprzedniego
przygotowania potrafi włączać przygotowania – przygotowania –
potrafi włączać się do rozmów włączać się do włączać się do
się do rozmów na znane tematy rozmów na rozmów na
na nieliczne prywatne lub większość znane tematy
znane tematy dotyczące życia znanych prywatne lub
prywatne lub codziennego tematów dotyczące życia
dotyczące życia (np. rodziny, prywatnych lub codziennego
codziennego zainteresowań, dotyczących (np. rodziny,
(np. rodziny, pracy, życia zainteresowań,
zainteresowań, podróżowania i codziennego pracy,
pracy); wydarzeń (np. rodziny, podróżowania i
• wypowiedź bieżących); zainteresowań, wydarzeń
jest bardzo • wypowiedź pracy, bieżących);
krótka – wyrazy jest krótka – podróżowania i • spontanicznie
lub równoważniki wydarzeń reaguje w
równoważniki zdań lub zdania bieżących); formie prostego
INTERAKCJA
zdań; pojedyncze; • reaguje w tekstu pisanego
• sporadycznie • potrafi formie prostego (np. wiadomość,
reaguje w zareagować w tekstu pisanego SMS, list
formie bardzo formie bardzo (np. wiadomość, prywatny,
krótkiego, krótkiego SMS, list formularz,
prostego tekstu prostego tekstu prywatny, e-mail,
pisanego (np. pisanego (np. formularz, komentarz, wpis
wiadomość, wiadomość, e-mail, na czacie /
SMS, SMS, komentarz, wpis forum), a
formularz, formularz, na czacie / wypowiedzi są
komentarz, wpis e-mail, forum); spójne i
na czacie / komentarz, wpis • wypowiedź logiczne;
forum); na czacie / jest w miarę • popełnia
• dłuższe reakcje forum); spójna i sporadyczne
pisemne są w • dłuższe reakcje logiczna; błędy, które jest
znacznym pisemne nie • popełnia w stanie
stopniu zawsze są nieliczne błędy, samodzielnie
nielogiczne i logiczne i które jednak nie skorygować;
niespójne; spójne; zakłócają • dostosowuje
• popełnia liczne • popełnia sporo komunikacji; styl wypowiedzi
błędy błędów, ale nie • na ogół do sytuacji oraz
fonetyczne, zakłócają one dostosowuje styl odbiorcy.
leksykalne i komunikacji; wypowiedzi do
gramatyczne, • podejmuje sytuacji oraz
które zakłócają próby odbiorcy.
komunikację; dostosowania
• nie stylu
dostosowuje wypowiedzi do
stylu sytuacji oraz
wypowiedzi do odbiorcy.
sytuacji oraz
odbiorcy.
Strona 12
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
•w • częściowo • poprawnie • potrafi
ograniczonym poprawnie przekazuje w przeprowadzić
stopniu potrafi przekazuje w języku analizę
przekazać w języku niemieckim materiałów
języku niemieckim informacje wizualnych (np.
niemieckim informacje zawarte w wykresów, map,
informacje zawarte w materiałach symboli,
zawarte w materiałach wizualnych (np. piktogramów)
materiałach wizualnych (np. wykresach, lub
wizualnych (np. wykresach, mapach, audiowizualnych
wykresach, mapach, symbolach, (np. filmów,
mapach, symbolach, piktogramach) reklam) i
symbolach, piktogramach) lub przekazać w
piktogramach) lub audiowizualnych języku
lub audiowizualnych (np. filmach, niemieckim
audiowizualnych (np. filmach, reklamach); informacje w
(np. filmach, reklamach); • potrafi nich zawarte;
reklamach); • potrafi przekazać w • potrafi streścić
• potrafi przekazać w języku i przekazać w
przekazać w języku niemieckim języku
języku niemieckim większość niemieckim
niemieckim część informacji informacji informacje
nieliczne proste sformułowanych sformułowanych sformułowane w
informacje w tym języku; w tym języku; tym języku;
sformułowane w • potrafi krótko • potrafi • potrafi streścić
tym języku; przekazać w przekazać w i przekazać w
• potrafi języku języku języku
przekazać w niemieckim niemieckim niemieckim
MEDIACJA
języku część informacji większość informacje
niemieckim sformułowanych informacji sformułowane w
treść nielicznych w języku sformułowanych języku polskim;
bardzo prostych polskim; w języku • potrafi
informacji • potrafi polskim; przekazać w
sformułowanych przekazać w • potrafi języku polskim
w języku języku polskim przekazać w informacje
polskim; dość liczne języku polskim sformułowane w
• potrafi informacje większość języku
przekazać w sformułowane w informacji niemieckim;
języku polskim języku sformułowanych • potrafi
niektóre niemieckim; w języku przedstawić
informacje • potrafi niemieckim; publicznie w
sformułowane w przedstawić • potrafi języku
języku publicznie w przedstawić niemieckim
niemieckim; języku publicznie w wcześniej
•w niemieckim języku przygotowany
ograniczonym wcześniej niemieckim materiał, np.
stopniu przygotowany wcześniej prezentację,
rozwiązuje krótki, prosty przygotowany film;
zadania na materiał, np. dłuższy • rozwiązuje
transformacje i prezentację - materiał, np. poprawnie
tłumaczenie popełnia dość prezentację, film zadania na
fragmentów liczne błędy; • popełnia transformacje i
zdań. • częściowo nieliczne błędy; tłumaczenie
poprawnie • rozwiązuje fragmentów
rozwiązuje poprawnie zdań.
zadania na większość zadań
transformacje i na transformacje
tłumaczenie i tłumaczenie
fragmentów fragmentów
zdań. zdań.
Strona 13
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM PONADPODSTAWOWY
WYMAGAŃ
OBSZAR
NIEDOSTATEC DOPUSZCZAJA DOSTATECZNY DOBRY BARDZO CELUJĄCY
ZNY CY DOBRY
NISKI STOPIEŃ PODSTAWOWY ŚREDNI STOPIEŃ WYSOKI
SPEŁNIENIA STOPIEŃ SPEŁNIENIA STOPIEŃ
WYMAGAŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ SPEŁNIANIA
EDUKACYJNYCH WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH WYMAGAŃ
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
Strona 14
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń nie Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń spełnia
spełnia • zna • zna część • zna większość • zna wszystkie kryteria na
większości ograniczoną wprowadzonych wprowadzonych wprowadzone ocenę bardzo
kryteriów, by liczbę bardzo słów i wyrażeń; słów i wyrażeń, słowa i dobrą oraz
otrzymać ocenę podstawowych • popełnia sporo • zwykle wyrażenia; wykazuje się
WIADOMOŚCI: gramatyka i leksyka, fonetyka
dopuszczającą, słów i wyrażeń błędów w ich poprawnie je • poprawnie je wiedzą i
tj. nie opanował wprowadzonych zapisie i zapisuje i zapisuje i umiejętnościami
podstawowej przez wymowie; wymawia; wymawia; wykraczającymi
wiedzy i nie nauczyciela; • zna większość • zna wszystkie • zna i stosuje ponad te
potrafi wykonać • popełnia liczne wprowadzonych wprowadzone wszystkie kryteria.
zadań o błędy w ich struktur struktury wprowadzone
elementarnym zapisie i gramatycznych; gramatyczne; struktury
stopniu wymowie; • popełnia sporo • popełnia gramatyczne;
trudności nawet • zna proste, błędów nieliczne błędy • popełnia
i ortografia
z pomocą elementarne leksykalno- leksykalno- sporadyczne
nauczyciela. struktury -gramatycznych -gramatyczne. błędy
Braki w gramatyczne w trudniejszych leksykalno-
wiadomościach i wprowadzone zadaniach. -gramatyczne,
umiejętnościach przez które zwykle
są na tyle nauczyciela; potrafi
rozległe, że • popełnia liczne samodzielnie
uniemożliwiają błędy poprawić.
mu naukę na leksykalno-
kolejnych -gramatyczne
etapach. we wszystkich
typach zadań.
Strona 15
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
• rozumie • częściowo • rozumie • rozumie
niektóre dłuższe rozumie dłuższe większość dłuższe
wypowiedzi wypowiedzi dłuższych wypowiedzi
w standardowej w standardowej wypowiedzi w standardowej
odmianie odmianie w standardowej odmianie
języka; języka; odmianie języka;
• z trudem • raczej nadąża języka; • nadąża nawet
nadąża za za bardziej • nadąża za za skompliko-
bardziej złożonymi skomplikowany- wanymi
złożonymi wywodami w mi wywodami w wywodami w
wywodami w zakresie zakresie zakresie
zakresie tematów większości tematów
tematów zawartych w tematów zawartych w
zawartych w programie zawartych w programie
programie nauczania; programie nauczania;
nauczania; • rozumie nauczania; • rozumie
• rozumie większość • rozumie większość
niektóre wiadomości większość wiadomości
wiadomości telewizyjnych; wiadomości telewizyjnych i
telewizyjne; • częściowo telewizyjnych i programów o
• rozumie rozumie filmy w niektóre sprawach
ogólny sens standardowej programy o bieżących;
filmów w odmianie sprawach • rozumie
standardowej języka; bieżących; większość
odmianie • rozumie w • rozumie filmów w
RECEPCJA
języka; części niektóre większość standardowej
• rozumie dłuższe artykuły filmów w odmianie
krótkie wpisy na i reportaże standardowej języka;
blogach; dotyczące odmianie • czyta ze
• ma problemy problemów języka; zrozumieniem
ze współczesnego • na ogół czyta artykuły i
zrozumieniem świata; ze reportaże
artykułów i • częściowo zrozumieniem dotyczące
reportaży poprawnie artykuły i problemów
dotyczących rozwiązuje reportaże współczesnego
problemów zadania na dotyczące świata, w
współczesnego czytanie i problemów których piszący
świata; słuchanie. współczesnego prezentują
• rozwiązuje świata, w określone
niektóre zadania których piszący stanowiska i
na słuchanie; prezentują poglądy;
•w określone • rozumie
ograniczonym stanowiska i współczesną
stopniu poglądy; prozę literacką;
rozwiązuje • rozwiązuje • rozwiązuje
zadania na poprawnie poprawnie
czytanie. zadania na zadania na
czytanie i czytanie i
słuchanie, na słuchanie,
ogół potrafi potrafi
krótko uzasadnić swoje
uzasadnić swoje odpowiedzi.
odpowiedzi.
Strona 16
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
• łączy • potrafi łączyć • potrafi łączyć • potrafi łączyć
wyrażenia w wyrażenia w wyrażenia w wyrażenia w
bardzo prosty i dość prosty i nie prosty i na ogół prosty, spójny i
niezbyt spójny i zawsze spójny i spójny i logiczny sposób,
logiczny sposób, logiczny sposób, logiczny sposób, by opisywać
by opisywać by opisywać by opisywać przeżycia i
przeżycia i przeżycia i przeżycia i zdarzenia, a
zdarzenia, a zdarzenia, a zdarzenia, a także swoje
także swoje także swoje także swoje marzenia,
marzenia, marzenia, marzenia, nadzieje i
nadzieje i nadzieje i nadzieje i ambicje;
ambicje; ambicje; ambicje; • potrafi krótko
• potrafi bardzo • potrafi bardzo • potrafi krótko uzasadniać i
krótko objaśniać krótko uzasadniać i objaśniać
własne plany; uzasadniać i objaśniać własne poglądy i
• potrafi bardzo objaśniać własne poglądy i plany;
prostymi własne poglądy i plany; • potrafi
zdaniami plany; • potrafi krótko relacjonować
przekazać • potrafi bardzo relacjonować wydarzenia i
ogólny sens krótko wydarzenia i opowiadać
książek czy relacjonować opowiadać przebieg akcji
filmów; wydarzenia i przebieg akcji książek czy
• potrafi pisać opowiadać książek czy filmów, opisując
bardzo proste i przebieg akcji filmów, opisując własne reakcje i
krótkie teksty na książek czy własne wrażenia;
znane tematy filmów, opisując wrażenia; • potrafi pisać
np. SMS, własne • potrafi pisać proste teksty na
PRODUKCJA
życzenia, kartkę wrażenia; proste teksty na tematy znane
pocztową, • potrafi pisać znane tematy lub związane ze
e-mail i wpis na proste i krótkie np. notatkę, swoimi
blogu; teksty na znane ogłoszenie, zainteresowania-
• dłuższe tematy, np. zaproszenie, mi, np. notatkę,
wypowiedzi notatkę, życzenia, ogłoszenie,
pisemne są w ogłoszenie, wiadomość, zaproszenie,
dużym stopniu zaproszenie, SMS, kartkę życzenia,
nielogiczne i życzenia, pocztową, wiadomość,
niespójne; wiadomość, e-mail, SMS, kartkę
• stosuje SMS, kartkę historyjkę, list pocztową,
niewielki zakres pocztową, prywatny, e-mail,
słownictwa e-mail, życiorys, CV, historyjkę, list
i struktur; historyjkę, list list prywatny,
• popełnia liczne prywatny, motywacyjny, życiorys, CV,
błędy życiorys, CV, wpis na blogu; list
leksykalno- list • popełnia motywacyjny,
-gramatyczne, motywacyjny, nieliczne błędy wpis na blogu;
które mogą wpis na blogu; leksykalno- • popełnia
zakłócać • popełnia sporo -gramatyczne, sporadyczne
komunikację. błędów które nie błędy
leksykalno- zakłócają jednak leksykalno-
-gramatycznych, komunikacji; -gramatyczne;
które nie • najczęściej • stosuje
zakłócają jednak stosuje formalny formalny lub
komunikacji; lub nieformalny nieformalny styl
• nie zawsze styl wypowiedzi wypowiedzi
stosuje styl adekwatnie do adekwatnie do
wypowiedzi sytuacji. sytuacji.
adekwatny do
sytuacji.
Strona 17
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
• z trudem radzi • potrafi sobie • potrafi sobie • potrafi sobie
sobie w radzić w części radzić w radzić w
niektórych sytuacji, w większości większości
sytuacjach, w których można sytuacji, w sytuacji, w
jakich można się się znaleźć w których można których można
znaleźć w czasie czasie podróży się znaleźć w się znaleźć w
podróży po po kraju lub czasie podróży czasie podróży
kraju lub regionie, gdzie po kraju lub po kraju lub
regionie, gdzie mówi się danym regionie, gdzie regionie, gdzie
mówi się danym językiem; mówi się danym mówi się danym
językiem; • bez językiem; językiem;
• bez uprzedniego • potrafi – bez • potrafi – bez
uprzedniego przygotowania uprzedniego uprzedniego
przygotowania potrafi włączać przygotowania – przygotowania –
potrafi włączać się do rozmów włączać się do włączać się do
się do rozmów na znane tematy rozmów na rozmów na
na nieliczne prywatne lub większość znane tematy
znane tematy dotyczące życia znanych prywatne lub
prywatne lub codziennego tematów dotyczące życia
dotyczące życia (np. rodziny, prywatnych lub codziennego
codziennego zainteresowań, dotyczących (np. rodziny,
(np. rodziny, pracy, życia zainteresowań,
zainteresowań, podróżowania i codziennego pracy,
pracy); wydarzeń (np. rodziny, podróżowania i
• wypowiedź bieżących); zainteresowań, wydarzeń
jest bardzo • wypowiedź pracy, bieżących);
krótka – wyrazy jest krótka – podróżowania i • spontanicznie
lub równoważniki wydarzeń reaguje w
równoważniki zdań lub zdania bieżących); formie prostego
INTERAKCJA
zdań; pojedyncze; • reaguje w tekstu pisanego
• sporadycznie • potrafi formie prostego (np. wiadomość,
reaguje w zareagować w tekstu pisanego SMS, list
formie bardzo formie bardzo (np. wiadomość, prywatny,
krótkiego, krótkiego SMS, list formularz,
prostego tekstu prostego tekstu prywatny, e-mail,
pisanego (np. pisanego (np. formularz, komentarz, wpis
wiadomość, wiadomość, e-mail, na czacie /
SMS, SMS, komentarz, wpis forum), a
formularz, formularz, na czacie / wypowiedzi są
komentarz, wpis e-mail, forum); spójne i
na czacie / komentarz, wpis • wypowiedź logiczne;
forum); na czacie / jest w miarę • popełnia
• dłuższe reakcje forum); spójna i sporadyczne
pisemne są w • dłuższe reakcje logiczna; błędy, które jest
znacznym pisemne nie • popełnia w stanie
stopniu zawsze są nieliczne błędy, samodzielnie
nielogiczne i logiczne i które jednak nie skorygować;
niespójne; spójne; zakłócają • dostosowuje
• popełnia liczne • popełnia sporo komunikacji; styl wypowiedzi
błędy błędów, ale nie • na ogół do sytuacji oraz
fonetyczne, zakłócają one dostosowuje styl odbiorcy.
leksykalne i komunikacji; wypowiedzi do
gramatyczne, • podejmuje sytuacji oraz
które zakłócają próby odbiorcy.
komunikację; dostosowania
• nie stylu
dostosowuje wypowiedzi do
stylu sytuacji oraz
wypowiedzi do odbiorcy.
sytuacji oraz
odbiorcy.
Strona 18
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Uczeń: Uczeń: Uczeń: Uczeń:
•w • częściowo • poprawnie • potrafi
ograniczonym poprawnie przekazuje w przeprowadzić
stopniu potrafi przekazuje w języku analizę
przekazać w języku niemieckim materiałów
języku niemieckim informacje wizualnych (np.
niemieckim informacje zawarte w wykresów, map,
informacje zawarte w materiałach symboli,
zawarte w materiałach wizualnych (np. piktogramów)
materiałach wizualnych (np. wykresach, lub
wizualnych (np. wykresach, mapach, audiowizualnych
wykresach, mapach, symbolach, (np. filmów,
mapach, symbolach, piktogramach) reklam) i
symbolach, piktogramach) lub przekazać w
piktogramach) lub audiowizualnych języku
lub audiowizualnych (np. filmach, niemieckim
audiowizualnych (np. filmach, reklamach); informacje w
(np. filmach, reklamach); • potrafi nich zawarte;
reklamach); • potrafi przekazać w • potrafi streścić
• potrafi przekazać w języku i przekazać w
przekazać w języku niemieckim języku
języku niemieckim większość niemieckim
niemieckim część informacji informacji informacje
nieliczne proste sformułowanych sformułowanych sformułowane w
informacje w tym języku; w tym języku; tym języku;
sformułowane w • potrafi krótko • potrafi • potrafi streścić
tym języku; przekazać w przekazać w i przekazać w
• potrafi języku języku języku
przekazać w niemieckim niemieckim niemieckim
MEDIACJA
języku część informacji większość informacje
niemieckim sformułowanych informacji sformułowane w
treść nielicznych w języku sformułowanych języku polskim;
bardzo prostych polskim; w języku • potrafi
informacji • potrafi polskim; przekazać w
sformułowanych przekazać w • potrafi języku polskim
w języku języku polskim przekazać w informacje
polskim; dość liczne języku polskim sformułowane w
• potrafi informacje większość języku
przekazać w sformułowane w informacji niemieckim;
języku polskim języku sformułowanych • potrafi
niektóre niemieckim; w języku przedstawić
informacje • potrafi niemieckim; publicznie w
sformułowane w przedstawić • potrafi języku
języku publicznie w przedstawić niemieckim
niemieckim; języku publicznie w wcześniej
•w niemieckim języku przygotowany
ograniczonym wcześniej niemieckim materiał, np.
stopniu przygotowany wcześniej prezentację,
rozwiązuje krótki, prosty przygotowany film;
zadania na materiał, np. dłuższy • rozwiązuje
transformacje i prezentację - materiał, np. poprawnie
tłumaczenie popełnia dość prezentację, film zadania na
fragmentów liczne błędy; • popełnia transformacje i
zdań. • częściowo nieliczne błędy; tłumaczenie
poprawnie • rozwiązuje fragmentów
rozwiązuje poprawnie zdań.
zadania na większość zadań
transformacje i na transformacje
tłumaczenie i tłumaczenie
fragmentów fragmentów
zdań. zdań.
Strona 19
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
Strona 20
Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. S. Staszica w Koninie
rok szkolny 2023/24
TABELA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Przedmiot: muzyka Klasa: 1 TO
Nauczyciel: Kamila Pacześna Poziom: podstawowy
Tygodniowy wymiar godzin wg planu: 1 Półrocze I i II
Program nauczania:
Małgorzata Rykowska „ Program nauczania dla szkół ponadpodstawowych (liceum i technikum)”
Zakres materiału wraz z przybliżonym rozkładem terminów prac klasowych, sprawdzianów uzgodnionych:
I. Na wielkiej scenie
1. Wokół koncertu
2. Opera
3. Musical
4. Gra na instrumentach szkolnych
II. Śpiewać każdy może
1. Ludzki narząd głosu jako instrument.
2. W drodze do niepodległości
3. Nauka pieśni patriotycznych
4. Recital .
5. Muzyka na Boże Narodzenie (śpiew i gra na instrumentach szkolnych)
III. Upowszechnianie kultury muzycznej
1. Filharmonia i instrumenty orkiestry symfonicznej (2 godziny lekcyjne)
2. Rodzaje zespołów muzycznych.
IV. Multimedia i ich zasięg.
Podręczniki obowiązkowe:
Małgorzata Rykowska, Zbigniew Nikodem Szałko „Muzyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych”.
Zalecane dodatkowe pomoce dydaktyczne:
Wymagania formalne:
Podręcznik, zeszyt lekcyjny w pięciolinie
Formy sprawdzania wiadomości: Inne źródła oceny do wyboru przez nauczyciela:
− praca klasowa poprzedzona lekcją powtórzeniową, zapowiadana − praca na lekcji,
z tygodniowym wyprzedzeniem, − udział w konkursach przedmiotowych,
− sprawdzian pisemny z zamkniętej partii materiału, zapowiadany − udział w olimpiadach,
z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, może mieć formę te- − referaty,
stu, − wykonywanie pomocy szkolnych,
− sprawdzian z trzech ostatnich lekcji, zapowiadany lub nie, może − inne prace dodatkowe – do wyboru przez nauczyciela
mieć formę testu, − praca w szkolnych zespołach muzycznych (Chór ZSGE, Młodzieżowa Orkiestra
− kartkówka może odbyć się bez zapowiadania i obejmuje ostatnią Dęta ZSGE)
poprzedzającą jednostkę lekcyjną, może mieć formę testu, czas jej
trwania jest nie dłuższy niż 15 minut,
− odpowiedź ustna,
− praca domowa,
− aktywność i postawa na lekcji (zależnie od sytuacji stworzonych
na lekcji, nie musi dotyczyć wszystkich uczniów).
Uwagi o ocenianiu:
− uczeń raz w semestrze może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji ( nie dotyczy to zapowiedzianych sprawdzianów),
− jeżeli z przyczyn usprawiedliwionych uczeń nie może przystąpić do sprawdzianu z całą klasą, to powinien uczynić w terminie wyznaczonym przez nau-
czyciela ( w przeciwnym razie otrzyma ocenę niedostateczną),
− w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na sprawdzianie uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną,
− kartkówki nie podlegają poprawie.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK
Recenzje
Fatalna książka ebook nie zalecam i jeszcze ta cena
Nikomu niepotrzebna książka ebook :( No lecz trzeba było kupić ponieważ groziła 1 z tego przedmiotu :(
Super dynamiczna wysyłka zalecam
Polecam, jak to podręcznik.
Dynamiczna dostawa.
Wszystko oki
nie zalecam
zalecam
Ok