Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie.W podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej albo Polski lub zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki opisywanej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, z których każdy odpowiada jednej jednostce lekcyjnej. Każdy dział kończy lekcja powtórzeniowa. Liczne polecenia towarzyszące różnorakim elementom podręcznika służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.Układ treści (działy) podręcznika: Początki nowożytnego świata wiek XVI Rzeczpospolita w XVI stuleciu Od absolutyzmu do rewolucji wiek XVII Rzeczpospolita w dobie dużych wojen XVII wieku Europa i świat w XVIII wieku Rzeczpospolita w XVIII wieku Epoka napoleońska Struktura tematu (jednostki lekcyjnej): Wypunktowane najistotniejsze zagadnienia lekcji. Oś czasu porządkująca ważne wydarzenia omawiane na lekcji. Tekst główny podzielony na podrozdziały – wprowadza podstawowe treści nauczania wyszczególnione w podstawie programowej zakresu podstawowego. Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia ważnych pojęć i terminów historycznych. Ramki "Warto wiedzieć" zawierające dodatkowe info o charakterze ciekawostek, uzupełnień – ubarwiają i rozszerzają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem. Ramki "Ślady przeszłości" zawierają info o śladach historii czy konsekwencjach zdarzeń historycznych, z którymi uczeń styka się w codziennym życiu. Ramki "Biogram" wprowadzają dodatkowe info dotyczące kluczowych postaci historycznych. Ramki "Spory, dyskusje, oceny" rozszerzają wiadomości i pokazują różnorakie oceny pokazywanych zdarzeń i postaci. Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) – towarzyszą im polecenia ukierunkowujące interpretację danego rodzaju źródła (ikonograficznego, kartograficznego, statystycznego).? "Kalendarium" – zestawienia najistotniejszych zdarzeń omawianych na danej lekcji, ułatwiające powtarzanie i systematyzację materiału nauczania. Podsumowanie (tematu) – krótki tekst syntetyzujący najistotniejsze wiadomości i formułujący wnioski. Polecenia (na zakończenie tematu) – polecenia otwarte sprawdzające opanowanie materiału nauczania. Praca z tekstem źródłowym – tekst źródłowy (lub historiograficzny) z poleceniami ukierunkowującymi analizę. Infografiki (całostronicowe albo na rozkładówkach) – w atrakcyjny graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia historyczne. Struktura materiału powtórzeniowego po dziale: Powtórzenie (działu) – podsumowanie najistotniejszych zagadnień w formie krótkich tekstów wraz z taśmą chronologiczną synchronizująca wydarzenia z różnorakich dziedzin (np. polityka gospodarka, wojskowość, kultura itp.). "Warto przeczytać" – propozycje wartościowych publikacji popularnonaukowych odnoszących się do treści danego działu. "Źródła – konteksty" – materiał ćwiczeniowy zawierający teksty źródłowe i historiograficzne a także źródła ikonograficzne wraz z zbiorami poleceń. Polecenia (otwarte) odnoszące się do treści działu. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Historia. Podręcznik. Klasa 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.