![Hegemonia i trauma. Literatura wobec dominujących fikcji męskości okładka](/image/Hegemonia-i-trauma-Literatura-wobec-dominujacych-fikcji-meskosci-okladka.jpg)
Średnia Ocena:
![](/images/demo/legimi.png)
Hegemonia i trauma. Literatura wobec dominujących fikcji męskości
"Wojciech Śmieja wpisuje się własną książką mocno w nurt badań ponad – rozumianą tu jako fantazmat, mit, fikcja – męskością w jej relacji z kulturą dominującą. Oczywiście, fikcjonalność nie osłabia ani symbolicznego potencjału, ani materialnego oddziaływania, w tym możliwości zadawania ran. Nieprzerobiona historyczna trauma, a nade wszystko zdolność do autoodtwarzania się fikcji podtrzymują przy życiu narrację hegemonicznej męskości. Rezerwuarem – a może i kliniką – tego "wiecznego Grunwaldu" jest literatura. »Hegemonia i trauma« może być umieszczona w przynajmniej trzech porządkach lekturowych: jako rozwinięcie prowadzonych dotychczas dość skąpo "studies"; jako następna rewindykacja kanonu literatury polskiej XX wieku; jako przyczynek do dyskusji na temat gwałtownej restytucji kategorii polskości w polityce i kulturze ostatnich lat. Każdy z tych sposobów czytania przyniesie czytającym pożytki i przyjemności." z recenzji wydawniczej prof. Ingi Iwasiów
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Hegemonia i trauma. Literatura wobec dominujących fikcji męskości |
Autor: | Śmieja Wojciech |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Instytut Badań Literackich PAN |
Rok wydania: |
![](/images/demo/legimi2.png)
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
![Ceneo.pl](http://app.ceneostatic.pl/common/image/logo/ap-logo-transparent-small.png)
Hegemonia i trauma. Literatura wobec dominujących fikcji męskości PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!