Handel międzynarodowy. Analizy dla biznesu okładka

Średnia Ocena:


Handel międzynarodowy. Analizy dla biznesu

Globalizacja procesów biznesowych doprowadziła do sytuacji,w której możliwe stało się podjęcie współpracy w każdym zakątku świata. Nie ma barier, które kiedyś ograniczały podejmowanie tego typu działań. Samoloty, dynamiczna kolej, sieci komórkowe i satelitarne a także Internet przełamały ograniczenia i umożliwiły współpracę na niespotykaną do tej pory skalę. Nie ma dzisiaj na świecie firmy, która nie sprzedawałaby własnych produktów w innych państwach, na innych kontynentach albo również nie pozyskiwała innowacyjnych, niedostępnych na krajowym rynku produktów, żeby móc osiągnąć przewagę ponad lokalną konkurencją. Nie jest możliwe podjęcie efektywnej współpracy na rynkach międzynarodowych bez szczegółowego poznania „klimatu” biznesowego panującego w tych państwach. W tym celu przygotowywane są analizy biznesowe, których głównym celem jest ukazanie złożoności procesów, struktur organizacyjnych i przepisów prawnych. Opracowywane są szczegółowe analizy społeczno – kulturowych, politycznych, ekonomicznych, prawnych i finansowych uwarunkowań prowadzenia współpracy w wybranym kraju, regionie i jednostce samorządu terytorialnego. Opracowywane są też dokładne profile firm, z którymi podejmowana jest współpraca, obejmująca ich wiarygodność finansową, profile psychologiczne uczestników negocjacji a także historię, warunki pracy i perspektywy rozwoju. Dane te mają wielkie znaczenie dla powodzenia biznesu. Poznając społeczno – kulturowe uwarunkowania prowadzenia biznesu nie popełnimy błędów podczas negocjacji na obcym terytorium a także prowadzenia rekrutacji pracowników. Zwracając uwagę na czynnik polityczny możemy ustrzec się przed podjęciem ryzykownej współpracy z firmami z państwie niestabilnego politycznie, rozchwianego kryzysami (militarnymi, finansowymi)oraz nieprzewidywalnego pod wobec społecznym (możliwość organizacji strajków i protestów lokalnych i ogólnonarodowych). Znajomość ekonomii i przepisów prawa obowiązujących w wybranym państwie ułatwia i przyśpiesza ekspansję przedsiębiorstwu a także zwraca uwagę na panujące w systemie nieścisłości i zagrożenia. Z kolei analizy finansowe umożliwią zaznajomienie z kosztami wprowadzenia produktu na zagraniczny rynek a także potencjalnymi wynikami. Opracowanie profili psychologicznych, zaznajomienie się z warunkami i kulturą pracy a także perspektywami rozwoju i wiarygodnością partnera umożliwią nam podjęcie decyzji o tym, czy warto podejmować współpracę z takim przedsiębiorstwem, w jaki sposób dostosować nasze taktyki negocjacyjne, tak żeby osiągnąć sukces a także na jakich warunkach zatrudniać pracowników z takiego państwa. Publikacja ta ma na celu udzielenie odpowiedzi na wybrane zapytania Czytelnikom zainteresowanym podjęciem współpracy z przedsiębiorstwami z Izraela, państw arabskich Bliskiego Wschodu, Azji Południowo – Wschodniej (Malezja) a także Europy (Polska, Wielka Brytania). Mam nadzieję, że stanie się źródłem sukcesów biznesowych polskich przedsiębiorstw.

Szczegóły
Tytuł Handel międzynarodowy. Analizy dla biznesu
Autor: Pieńkowski Gniewomir
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: E-bookowo
Rok wydania: 2013
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Handel międzynarodowy. Analizy dla biznesu w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Handel międzynarodowy. Analizy dla biznesu PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.