Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Niniejsza książka ebook to kompendium wiedzy o gamifikacji w edukacji. To poradnik, który pomaga samodzielnie projektować i wdrażać systemy motywacyjne do procesów edukacyjnych. Gamifikacja jest potężnym narzędziem, ma moc zmieniania „muszę” na „chcę” dzięki zastosowaniu fragmentów słynnych z gier i dodaniu frajdy do czynności, które postrzegane są jako nudne, trudne lub męczące. Służy budowaniu zaangażowania i wpływa na zmianę sposobu myślenia. Potencjał drzemiący w graczach jest olbrzymi – zupełnie dobrowolnie inwestują niezliczone godziny w rozwijanie własnych umiejętności, które pomagają im przechodzić kolejne poziomy w grze. Wchodzą w stan pełnego zanurzenia (imersji) w środowisko gry. To psychologiczny stan, w którym praca łączy się z zabawą. Podróż, przygoda, odczuwanie emocji, budowanie relacji, odkrywanie tajemnicy i możliwość rozwoju to zbiór fundamentów, na których powinien opierać się proces projektowania ekosystemów uczenia się. W procesie dydaktycznym nie chodzi o przekazywanie wiedzy, lecz o sprawienie, żeby osoba ucząca się chciała i mogła się uczyć. By za każdym razem, gdy włoży wysiłek, była z siebie dumna. By czuła, że się rozwija i buduje poczucie swojej wartości. By trudności postrzegała jako wyzwania, a nie przeszkody nie do pokonania. I wreszcie, by ten proces zachodził w bezpiecznym i przyjaznym środowisku, w partnerskiej relacji, gdzie nikt nie funkcjonuje z pozycji władzy. W środowisku, w którym można się dzielić z innymi, wzrastać we swóim tempie i zgodnie z swoimi zainteresowaniami, by móc wyrażać siebie. Gamifikacja to zestaw fragmentów growych działających motywująco. Zadaniem nauczyciela jest zbudowanie unikatowego systemu, który będzie odpowiedzią na brak motywacji osób uczących się, na ich potrzeby edukacyjne i który pomoże zrealizować cel dydaktyczny. Refleksyjne powiązanie wybranych mechanizmów może dać wynik motywujący, ponieważ określone fragmenty gier wywołują określone skutki psychologiczne. To za każdym razem jest system „uszyty na miarę”. Dlatego gamifikacja jest narzędziem uniwersalnym i pozwala uwzględnić każdą potrzebę każdego ucznia albo studenta w kontekście procesu uczenia się.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Gamifikacja w edukacji |
Autor: | Joanna Mytnik |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Motyle Książkowe |
Rok wydania: | 2025 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.