Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Antologia tekstów z socjologii wizualnej!Współczesny człowiek w codziennych, zwyczajnych, rutynowych działaniach styka się z wyjątkowo bogata ikonosferą. Obraz staje się istotnym nośnikiem znaczeń, metodą ekspresji, środkiem komunikacji międzyludzkiej. Analiza i interpretacja obrazów spotykanych w przestrzeni społecznej otwiera nowe możliwości poznania mechanizmów życia społecznego. Nic dziwnego, że wielu teoretyków wprowadza pojęcie „zwrotu ikonicznego”, a nową i zarazem jedną z najbardziej szybko rozwijających się dyscyplin nauk społecznych jest „socjologia wizualna”.Redaktorzy tomu - wybitny teoretyk socjologii Piotr Sztompka a także specjalizująca się w socjologii wizualnej Małgorzata Bogunia-Borowska, którzy wspólnie prowadzą jedno z pierwszych w Polsce seminariów z tego zakresu - przygotowali własny autorski wybór tekstów z klasyki a także najwieższej zagranicznej literatury socjologicznej, dotyczącej wizualnych aspektów współczesnego społeczeństwa. Teksty poprzedzone zostały wyjątkowo oryginalnymi autorskimi esejami obojga badaczy.Fotospołeczeństwo to jednak nie tylko antologia naukowych tekstów. To wspaniały, różnorodny punkt wyjścia dla wszystkich, dla których kluczowe jest uczestnictwo we współczesnej społecznej ikonosferze. Od designerów i grafików, po fanów mody, odbiorców reklam czy fotografów-amatorów. Po lekturze tych Fotospołeczeństwa świat będzie wyglądał inaczej!
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Fotospołeczeństwo. Teksty z socjologii wizualnej |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Społeczny Instytut Wydawniczy Znak |
Rok wydania: | 2012 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Bardzo interesujący wybór tekstów dotyczących obrazów w różnorakiej postaci i ich wpływu na nasze odbieranie świata. Autorzy podeszli bardzo skrupulatnie do tematu, porządkując pewne pojęcia i przytaczając teksty największych światowych osobistości w świecie nauki, filozofii i mediów. Teksty Susan Sontag, Barthesa czy Umberto Eco, zawierają różnorakie spojrzenia na dany temat i rozszerzają znacznie horyzonty współczesnego człowieka, pomagając zrozumieć przeobrażenia świata pod kontem napływu tekstów wizualnych, obrazów, zdjęć, reklam. Zalecam studentom, naukowcom, pasjonatom sztuki i marketingu.