Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych – począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane sposoby i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze epizody mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu a także możliwości wykorzystania go w turystyce. Epizod trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej pomiędzy podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego a także tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Epizod piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie epizody mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych – zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej a także gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie. Twórca książki poruszył ważne kwestie teoretyczne, które następnie zweryfikował swoimi badaniami. Wstępnie przedstawił pojęcie foresightu i wybrane metodyki a także objaśnił rolę foresightu w branży turystycznej. Zwrócił uwagę na rosnące znaczenie planowania strategicznego w przedsiębiorstwie turystycznym, innowacji w produktach turystycznych a także współpracy w sieciach turystycznych. (...) poruszone przez niego tematy dają Czytelnikowi kompleksowy obraz o potencjale zastosowania foresightu w tej branży. Przez to książka ebook jest inspirującym źródłem informacji dla tych, którzy inicjują procesy kreacji innowacyjnych ofert turystycznych. Luk Palmen, Prezes InnoCo Praca stanowi bardzo klarowną analizę niezbędności myślenia o przyszłości w sferze usług, koncentrując się szczegółowo na sektorze turystyki. (...) Wychodząc od oceny znaczenia usług w gospodarce opartej na wiedzy, poprzez zwiększające się ciągle znaczenie sektora turystyki, wprowadza umiejętnie pojęcia i metodologię foresightu, rysując od razu gotowy niemalże schemat przeprowadzenia procesu foresightu dla określonego regionu czy innego podmiotu zainteresowanego tą problematyką. W tym sensie książka ebook stanowi zarówno bardzo wnikliwą teoretyczną analizę problematyki foresightu w turystyce, jak i bardzo praktyczny opis rekomendowanego do przeprowadzenia przez autora procesu. (...) Twórca świadomy najistotniejszych ograniczeń, jakie niesie realizacja foresightów w Polsce, czyli kłopotów z włączeniem do udziału w procesie zainteresowanych, wiarygodnych i kompetentnych przedstawicieli wszystkich najistotniejszych interesariuszy, empirycznie sprawdzał siłę tych ograniczeń w przypadku ewentualnej realizacji foresightu w turystyce w województwie małopolskim. Jerzy Głuszyński, Prezes TNS Pentor Książka ebook kierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych i studentów szkół wyższych na kierunkach turystycznych, zarządzania i ekonomicznych. Zawartość merytoryczna może być cenna też dla organizatorów i uczestników projektów foresightowych: przedsiębiorców, menedżerów, przedstawicieli administracji i samorządów terytorialnych – zajmujących się kreowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, w tym szczególnie branży turystycznej.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Foresight w turystyce. Bariery wykorzystania i rozwoju |
Autor: | Borodako Krzysztof |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo C.H. Beck |
Rok wydania: | 2011 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.