Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Od paru lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Dużo dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami lekarstw rodzi pytania, czy decyzje o tym jaki preparat przepisać pacjentowi są przez lekarzy podejmowane zupełnie niezależnie. W książce pdf zaprezentowane metody, jakich firmy farmaceutyczne używają by skutecznie wpłynąć na recepty wypisywane przez lekarzy. Opisywane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, których rekonstrukcji dokonano na podstawie analizy uregulowań prawnych a także obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta z lekarzami. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest w tej chwili restrykcyjne i dlatego jest nierzadko łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji „coś za coś”. W Polsce nikt do tej pory nie przeprowadzał naukowych badań dotyczących relacji medyków i przedstawicieli, dlatego info zawarte w tej publikacji wydają się wyjątkowo cenne. Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne a także jak są „widziani oczami” przedstawicieli medycznych. Stanowi również źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego – pokazując jak pracujący „w terenie” reprezentanci postrzegają swe zajęcie a także jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na własną tematykę publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesowały się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego |
Autor: | Makowska Marta |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | CeDeWu Sp. z o.o. |
Rok wydania: | 2010 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.