Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego okładka

Średnia Ocena:


Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego

Od paru lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Dużo dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami lekarstw rodzi pytania, czy decyzje o tym jaki preparat przepisać pacjentowi są przez lekarzy podejmowane zupełnie niezależnie.  W książce pdf zaprezentowane metody, jakich firmy farmaceutyczne używają by skutecznie wpłynąć na recepty wypisywane przez lekarzy. Opisywane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, których rekonstrukcji dokonano na podstawie analizy uregulowań prawnych a także obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta z lekarzami. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest w tej chwili restrykcyjne i dlatego jest nierzadko łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji „coś za coś”.  W Polsce nikt do tej pory nie przeprowadzał naukowych badań dotyczących relacji medyków i przedstawicieli, dlatego info zawarte w tej publikacji wydają się wyjątkowo cenne. Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne a także jak są „widziani oczami” przedstawicieli medycznych.  Stanowi również źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego – pokazując jak pracujący „w terenie” reprezentanci postrzegają swe zajęcie a także jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na własną tematykę publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesowały się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.

Szczegóły
Tytuł Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego
Autor: Makowska Marta
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: CeDeWu Sp. z o.o.
Rok wydania: 2010
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Etyczne Standardy Marketingu Farmaceutycznego PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.