Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Książka ebook jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia. Zawiera metodyczne porady prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Pokazuje również sposób organizowania zdarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we swojej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji ponad swóim rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być ciekawe z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na „spotkanie się” teorii i praktyki. Książka „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców” ukazuje trzy projekty/prowokacje, których celem było sceniczne aranżowanie (na zielonogórskim rynku) sytuacji poradniczych słynnych z etnograficznych doświadczeń, badań, notatek. Wykorzystano doświadczenia (niewielkie jeszcze) etnografii performatywnej, która umożliwia przywołanie przeszłych doświadczeń (w tym wypadku – poradniczych), po to by je zainscenizować, doświadczyć na nowo a także poddać refleksji. Zastosowanie tej właśnie strategii pozwoliło „ofiarować” pracownikom naukowym, doradcom i studentom poradnictwa (przyszłym doradcom) okazję do niecodziennego, akademickiego doświadczenia tego co jest realnie doświadczaną poradniczą praktyką. To właśnie prowokowanie poradniczej refleksji, rozumienia poradniczych światów doradców i radzących się, przemiana w stereotypowym i potocznym myśleniu o pomocowych działaniach było podstawowym celem edukacyjnych prowokacji. Prowokacje osadzono nie tylko w sytuacjach poradniczych słynnych nam z życia codziennego, w sytuacjach doświadczanych, podzielanych, będących naszym nieustannym „wyposażeniem”, lecz osadzono je w przestrzeniach, w których te poradnicze sytuacje są doświadczane, w których są one inicjowane, w których trwają, bywają finalizowane albo zrywane. Usytuowanie wszystkich trzech projektów w przestrzeni miasta miało pomiędzy innymi na celu „wyprowadzenie” edukacji akademickiej poza mury uczelni, jako szczególne uzupełnienie typowych zajęć prowadzonych w salach ćwiczeniowych, dając w ten sposób wszystkim uczestnikom ważne poradnicze doświadczenie.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Edukacyjne prowokacje |
Autor: | Siarkiewicz Elżbieta, Trębińska-Szumigraj Ewa, Zielińska-Pękał Daria |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: | 2012 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.