Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych ponad problematyką przysposabiania dzidziusia do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnorakich obszarach działań pedagogicznych. Pokazywane teksty kierują uwagę czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność kluczowa w pracy pedagogicznej, bo pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności a także twórczego podejścia nauczyciela.Praca składa się z trzech części. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dzidziusia w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie niezła wspólnego a także rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dzidziusia do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska.W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono kłopot stymulacji twórczości dzidziusia poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dzidziusia omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dzidziusia opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną.Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dzidziusia niepełnosprawnego pokazuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dzidziusia niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dzidziusia niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska.Potrzeby dzidziusia nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dzidziuś w wyniku rozwoju świeżych technologii, wiedzy a także ich praktycznego zastosowania.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Edukacja małego dziecka. Tom 2. Wychowanie i kształcenie w praktyce |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.