Średnia Ocena:
Doświadczenie przestrzeni w prozie Andrzeja Kuśniewicza
Książka ebook stanowi analizę relacji, którą bohaterowie Kuśniewicza nawiązują z rzeczywistością jako absolutnym Innym, przybierającym w utworach pisarza rozmaite oblicza – od procesu historycznego po głębię nieświadomości. Taka relacja postrzegana jest w kategoriach doświadczenia, które znajduje własny wyraz na płaszczyźnie przestrzeni traktowanej jako naturalne środowisko istnienia człowieka, a zarazem jako warunek umożliwiający mu percepcję zjawisk świata otaczającego. Interpretacyjna element książki obejmuje analizę trzech podstawowych wymiarów przestrzennych, z którymi ma do czynienia bohater Kuśniewicza – przestrzeń zewnętrzną (podzieloną na obszary: prywatny, historyczny a także kulturowy), przestrzeń wewnętrzną a także przestrzeń archetypiczną. W toku interpretacji wykorzystywane są narzędzia z zakresu literaturoznawstwa, filozofii, psychoanalizy i antropologii. Analiza doświadczenia rzeczywistości odbywającego się w każdym z tych wymiarów prezentuje rozmaite metody zachowania się człowieka - bohatera utworów Kuśniewicza - względem swojej przeszłości, zbiorowej historii, kultury europejskiej, a także sfery nieświadomości prywatnej i zbiorowej. Prace Komisji Filologicznej, t. 72 Publikacja dofinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Doświadczenie przestrzeni w prozie Andrzeja Kuśniewicza |
Autor: | Karpov Filip |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Doświadczenie przestrzeni w prozie Andrzeja Kuśniewicza PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!