Dom, którego nie ma. Dlaczego dorosłe dzieci zrywają więzi z rodzicami i jak odbudować wzajemne relacje
Średnia Ocena:
Dom, którego nie ma. Dlaczego dorosłe dzieci zrywają więzi z rodzicami i jak odbudować wzajemne relacje
Decyzja dorosłych dzieci o zerwaniu więzi z rodzicami to jedno z najbardziej dezorientujących i bolesnych doświadczeń.
Mówi się często, że rodzice dostali to, na co zasłużyli, bądź że są ofiarą roszczeniowych dorosłych dzieci zrzucających na nich winę za wszelkie niepowodzenia. W rzeczywistości powody rozstania z rodzicami są znacznie bardziej złożone i zróżnicowane.
Dr Joshua Coleman, uznany psycholog i jednocześnie ojciec, którego córka zerwała z nim kontakty na kilka lat, ma szczególne kwalifikacje do doradzania rodzicom, jak mają sobie radzić w tych niełatwych momentach życia. Nie tylko łagodzi poczucie wstydu, winy czy smutku, lecz także pomaga rodzicom lepiej zrozumieć metody myślenia dorosłych dzieci. Przedstawia także strategie umożliwiające uzdrowienie i odbudowę wzajemnych relacji.
Odrzucenie rodziców to temat bardzo złożony i delikatny, jednak dr Coleman radzi sobie z nim doskonale, co zawdzięcza wnikliwemu i empatycznemu zrozumieniu zarówno rodziców, jak i ich dorosłych dzieci.
Szczegóły
Tytuł
Dom, którego nie ma. Dlaczego dorosłe dzieci zrywają więzi z rodzicami i jak odbudować wzajemne relacje
Autor:
Joshua Coleman
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Zwierciadło
Rok wydania:
2023
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Dom, którego nie ma. Dlaczego dorosłe dzieci zrywają więzi z rodzicami i jak odbudować wzajemne relacje w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Dom, którego nie ma. Dlaczego dorosłe dzieci zrywają więzi z rodzicami i jak odbudować wzajemne relacje PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: 6b-jzyk-polski.pdf - Rozmiar: 426 kB
Głosy: 0 Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Dom, którego nie ma. Dlaczego dorosłe dzieci zrywają więzi z rodzicami i jak odbudować wzajemne relacje PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
KLASA 6b
Karty pracy należy wydrukować, uzupełnić i wkleić lub przepisać do zeszytu.
I. ĆWICZENIA GRAMATYCZNE
Uzupełnij informacje dotyczące nieodmiennych części mowy.
Przysłówki odpowiadają na pytania: _______________? (na przykład: biegnę szybko),
_______________? (przykładowo: ______________________) i kiedy? (na przykład:
wyjedziemy _________________).
Przysłówki utworzone od przymiotników (na przykład: grzecznie, _______________,
_________________) można stopniować. Nie stopniują się natomiast przysłówki, które nie
pochodzą od przymiotników (na przykład: niekiedy, _________________,
___________________).
Stopień wyższy od przysłówka rozsądnie brzmi _____________________, a stopień
najwyższy od przysłówka elegancko to ____________________________________.
Oprócz przysłówków do nieodmiennych części mowy zaliczamy także między innymi
_____________________ oraz _____________________.
Przyimki wraz z rzeczownikami tworzą ___________________________________
(na przykład: za płotem, ________________________, _______________________).
Części mowy a części zdania (przypomnienie wiadomości z klasy 5)
Podmiot i orzeczenie
Wyraz nazywający wykonawcę czynności, o której mowa w zdaniu, to podmiot.
Odpowiada on na pytania: kto?, co? i jest najczęściej rzeczownikiem lub zaimkiem
zastępującym rzeczownik.
Kolumb dopłynął do nieznanego Europejczykom lądu.
Dotarł on do Ameryki.
Z kolei czynność wykonywana przez podmiot albo stan, w jakim się on znajduje, są
wyrażane za pomocą orzeczenia. Orzeczenie odpowiada na pytania: co robi?, co
się z nim dzieje? i jest zwykle czasownikiem.
Wróciłam późno ze szkoły.
Podmiot i orzeczenie to główne części zdania
Strona 2
Przydawka
Część zdania określająca rzeczownik to przydawka. Najczęściej odpowiada ona na pytania:
jaki?, który?, czyj?, ile?, czego? lub z czego?, na przykład: Wisława Szymborska była wybitną
poetką
Dopełnienie
Część zdania, która określa czasownik i odpowiada na pytania przypadków, to dopełnienie.
Jest ono wyrażone najczęściej rzeczownikiem, zaimkiem lub wyrażeniem przyimkowym. Nie
zapomnij o zakupach. Zanieś gazetę.
Okolicznik
Część zdania, która podobnie jak dopełnienie określa czasownik, ale odpowiada na inne
pytania, to okolicznik. Okolicznik najczęściej informuje: • gdzie ma miejsce dana czynność lub
określony stan, na przykład: Sąsiad mieszka na piętrze. • kiedy nastąpi (bądź nastąpiło)
zdarzenie, na przykład: Jutro pomaluję płot. • jak wykonano określoną czynność, na przykład:
Zrobiłeś to doskonale. • dlaczego do czegoś doszło, na przykład: Zasnęliśmy ze zmęczenia. •
po co zostało coś zrobione, na przykład: Przyszedłem po książkę. • pod jakim warunkiem coś
nastąpi, na przykład: W razie kłopotów zadzwonię. • pomimo czego coś się odbyło (lub
odbędzie), na przykład: Pomimo deszczu urządziliśmy piknik.
1. Uzupełnij tabelę.
Określeniem
Występuje
Część mowy Przykład tej części mowy Przykład
w zdaniu jako
jest zazwyczaj
rzeczownik
przymiotnik
liczebnik
zaimek
czasownik
przysłówek
Strona 3
2. Z podanego zdania wypisz do tabeli poszczególne wyrazy i określ, jakimi są częściami
mowy.
Wczoraj czerwona sukienka Zosi wisiała zabawnie na sznurku w starym, zniszczonym oknie
wysokiej i zabytkowej kamienicy w centrum naszego miasta.
Wyraz ze zdania Nazwa części mowy
Strona 4
3. Uzupełnij zdania, korzystając z ilustracji.
……………………………… maluje obraz.
………………………………. przyniósł listy.
…………………………….. bawią się na plaży.
Strona 5
4. Dopisz orzeczenia na podstawie rysunków.
Marek ……………………….. przez telefon.
Basia ……………………………. czasopismo.
Pani …………………………… list.
5. Wykonaj ćwiczenie – orzeczenie i podmiot Podkreśl w zdaniach jedną linią podmiot, a
dwiema liniami orzeczenie.
Zimą siostrzeńcy cioci Magdy pojechali na obóz narciarski.
W sierpniu wujek marek wyrusza samotnie w góry.
Strona 6
Moi kuzyni codziennie jeżdżą rowerami do szkoły.
Cała rodzina bardzo lubi aktywnie spędzać czas.
6. Uzupełnij dopełnieniami poszczególne punkty planu na sobotnie popołudnie.
1. Zjem __________________.
2. Umyję __________________.
3. Pomogę __________________ w __________________.
4. Porozmawiam z __________________ o __________________.
5. Zaproszę do domu __________________ i posłuchamy razem __________________.
7. Ułóż plan czynności, które wykonasz podczas przygotowań do przyjęcia
urodzinowego dla bliskiej Ci osoby. Zapisz poszczególne punkty w formie zdań. Możesz
skorzystać ze słownictwa podanego w ramce. Następnie podkreśl dopełnienia
w utworzonych wypowiedzeniach.
tort, prezent, przyjęcie, mieszkanie, stół, naczynia
1. _________________________________________________________________________
2. _________________________________________________________________________
3. _________________________________________________________________________
4. _________________________________________________________________________
5. _________________________________________________________________________
6. _________________________________________________________________________
8. Narysuj wykres zdania pojedynczego. Zadaj na strzałkach pytania pomiędzy wyrazami.
Podpisz podmiot i orzeczenie. Zakreśl grupę podmiotu i orzeczenia.
a. Mały czarny kotek spacerował wczoraj po lśniącym parapecie.
b. Mała księżniczka spotkała w ogrodzie swojego wiernego sługę.
c. Moja starsza siostra czyta książki przygodowe.
Zadania z części gramatycznej sprawdzę po powrocie do szkoły.
Strona 7
II. WYPOWIEDŹ PISEMNA
Napisz wypracowanie na wybrany JEDEN wybrany temat. Twoja praca powinna liczyć minimum
180 słów.
1. Bilbo opowiada o ucztach w pałacu króla leśnych elfów. Zredaguj kartkę z pamiętnika
hobbita.
2. Wyobraź sobie, że jesteś Gandalfem. Opowiedz całą historię wyprawy do Samotnej
Góry z punktu widzenia czarodzieja.
3. Jak Bilba postrzegali inni towarzysze wyprawy? Wyobraź sobie, że jesteś dumnym
wodzem krasnoludów. Zredaguj jego list do Daina, w którym Thorin opisuje przebieg
podróży i swój stosunek do Bilba.
4. Charakterystyka Thorina Dębowej Tarczy.
Prace należy przesłać do piątku 20.03.2020 na adres mailowy
[email protected].
Pozdrawiam serdecznie
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK