Średnia Ocena:
Dobry zysk. Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie
Rewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów. Charles Koch dołączył do rodzinnej firmy, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów. Sześć lat potem został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach. Przez nad 50 lat firma przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać własny zysk przeciętnie co sześć lat. Czym zajmuje się ta firma i dlaczego jest tak wyjątkowo dochodowa? Nazwy "Koch" nie znajdziecie na swoim plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super chłonnych pieluszkach waszego dziecka, chociaż produkuje je właśnie ta spółka. A te innowacje a także dużo innych napędza opracowany przez Charlesa Miłuje ramowy system zarządzania opartego na rynku – Market-Based Management® (MBM). Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć a także praktycznego stosowania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie dobrego zysku. Niezły zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które klienci dobrowolnie głosują własnymi pieniędzmi. Jest wynikiem kultury, w której pracowników motywuje się, by jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów a także najlepsze metody ich zaspokajania. Niezły zysk pojawia się, kiedy tworzona jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców a także społeczeństwa. W tej książce pdf Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, dużo mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego obecności w biznesie, przeprowadza czytelnika przez pięć wymiarów MBM, żeby wskazać, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, by wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od rodzaju i skali działalności, branży czy organizacji. Podczas lektury można dowiedzieć się, jak: stworzyć wizję rozwoju pomimo wciąż przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji; wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się zarówno zaletami, jaki i talentem; wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, pozwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić albo zastąpić lepszymi; nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, lecz wkład w firmę; motywować wszystkich zatrudnionych do większego zaangażowania w firmę poprzez taką strukturę bodźców, żeby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie przez wytworzoną przez pracownika wartość. Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie. Niezły zysk z pewnością dołączy do najlepszych ebooków z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały. "Charles Koch przypisuje olbrzymi sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą omawia w własnej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców. Opisywane przez Miłuje sposoby to bardzo humanistyczne reguły, których stosowanie daje Koch Industries olbrzymi dynamizm. Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania". Leszek Balcerowicz, Forum Obywatelskiego Rozwoju "Poza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia nieźle prosperującej firmy niezbędna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek. Na nich budujemy reputację naszej firmy każdego dnia. Gorąco zachęcam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do zapoznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie". Arkadiusz Muś, Press Glass SA
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Dobry zysk. Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie |
Autor: | Koch Charles G. |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Studio EMKA |
Rok wydania: | 2020 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Dobry zysk. Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!