Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Podstawową właściwością wychowania i kształcenia jest poznanie psychiki dzidziusia - każdego dzidziusia indywidualnie. Stąd potrzeba diagnozy, czyli rozpoznania aktualnego stanu psychicznego dzidziusia i nakreślenie jego tendencji rozwojowych na podstawie znajomości tendencji ogólnych. Profesor Tadeusz Pilch we wstępie do tego podręcznika akademickiego podkreśla uniwersalność treści w obszarze diagnostyki psychopedagogicznej, a następnie dopasowanie warsztatu i narzędzi badawczych do współczesnych, polskich realiów kulturowych i społecznych, a więc jego połączenie ze współczesnym życiem.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Diagnoza psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania |
Autor: | Jarosz Ewa, Wysocka Ewa |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Akademickie Żak |
Rok wydania: | 2006 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Z tą książka ebook spotkałam się na studiach, jednakże towarzyszy mi ona do dnia dzisiejszego i pomimo, że studia dawno już skończyłam nierzadko wracam do tej książki. Przede wszystkim uważam, że została ona napisana bardzo rzetelnie i merytorycznie. Autorzy zawarli w niej mnóstwo własnych przemyśleń i refleksji. Do tego bardzo fachowo, lecz jednocześnie w łatwy sposób przedstawiają zagadnienie, które są zrozumiałe nawet dla przeciętnego czytelnika. Zalecam gorąco Wam tę książkę, na pewno w przystępny sposób przeprowadzi ona was odstaw diagnozy psychopedagogicznej.
Podręcznik specjalistyczny, dla psychologów, pedagogów i socjologów podejmujących albo chcących podjąć pracę badawczą z dziedziny społecznej pracy z młodzieżą i nie tylko. Po przedstawieniu (w pierwszej części - str. 15-108) podstaw diagnozy psychopedagogicznej, autorki przechodzą do omówienia założeń teoretycznych badań i diagnozy psychopedagogicznej. Bardzo wnikliwie analizują sposoby diagnozy i funkcjonowania dzieci głównie w obrębie tematów dotyczących środowiska rodzinnego i szkolnego. Analizują i rozkładają na "czynniki pierwsze" wybrane koncepcje i środki diagnozy, błędy wychowawcze środowiska szkolnego i rodzinnego a także techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej a także dużo innych zagadnień (str. 109-360)Cennym dodatkiem jest przytoczona bardzo bogata literatura, na której autorki opierały się w własnej pracy.W aneksie czytelnik znajdzie wybrane narzędzia diagnozy rodziny, przykłady narzędzi diagnozy przystosowania szkolnego, narzędzia diagnozy błędów wychowawczych a także wybrane testy projekcyjne.