Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
"Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej" to książka ebook interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej a także profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najwieższych technologii. W sposób przystępny przedstawia najwieższe zasadzki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku. Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, lecz także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być też rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych a także każda osoba zainteresowana tym świeżym obszarem badawczym. Tom składa się z trzech części. Pierwsza z nich, zatytułowana "Wyzwania człowieka w cyfrowym świecie", zawiera teksty następujących autorów: Stanisława Juszczyka z Uniwersytetu Śląskiego pt. "Analiza wybranych zjawisk i procesów w cyberprzestrzeni", Józefa Bednarka z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pt. "Wyzwania edukacyjne w kontekście aktywności człowieka w przestrzeni cyfrowej", a także Anny Andrzejewskiej z tej samej uczelni, która charakteryzuje "Dylematy funkcjonowania człowieka w wirtualnym świecie". Joanna Kandzia przedstawia "Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni", a Miłosz Romaniuk omawia E-learning na uczelni wyższej na przykładzie Akademii Pedagogiki Specjalnej. Artur Wojno z Uczelni Łazarskiego poświęcił własny tekst próbie nakreślenia modelowego rozwiązania dotyczącego e-learningu akademickiego. Druga element nosi tytuł "Społeczno-wychowawcze kłopoty cyberprzestrzeni". Zamieszczono w niej m.in. teksty Beaty Stachowiak pt. "Spostrzeganie przez studentów zagrożeń w obszarze życia osobistego a także rodzinnego wynikających z rozwoju społeczeństwa informacyjnego" a także Aleksandry Tłuściak-Deliowskiej pt. "Bullying versus cyberbullying. Rola uczniów - świadków w analizowanych formach przemocy rówieśniczej". Ponadto Mariusz Samoraj z Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie odpowiada na pytanie: "Czy cyberprzestrzeń zmienia naturę człowieka?", wskazując także obszary zaniepokojeń pedagoga-humanisty. Marcin Musioł przedstawia "Implikacje edukacyjne i społeczne wykluczenia cyfrowego dzieci/nastolatków w wieku drugiego etapu edukacyjnego". Izabela Tonkiel (absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie) charakteryzuje "Cyberspołeczności jako nowe subkultury XXI wieku w kontekście wpływu grup online na kreację tożsamości na podstawie gry World of Warcraft". Roman Solecki z Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej przedstawia "Funkcjonowanie pokolenia cyfrowego w środowisku rówieśniczym".
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Cyberprzestrzeń. Człowiek. Edukacja. Tom 2. Dylematy społeczności cyfrowej |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.