Ćwiczenia testowe do części pisemnej. Olimpiada języka angielskiego. Poziom C1-C2 okładka

Średnia Ocena:


Ćwiczenia testowe do części pisemnej. Olimpiada języka angielskiego. Poziom C1-C2

"Ćwiczenia testowe do części pisemnej" to druga z serii ebooków opracowanych z myślą o osobach przygotowujących się do Olimpiady Języka Angielskiego. Publikacja stanowi zestaw klasycznych ćwiczeń wykorzystywanych w testach pisemnych wszystkich trzech etapów Olimpiady pogrupowanych według rodzajów zadań.Zamieszczone w książce pdf ćwiczenia to materiały oryginalne, które nie były do tej pory publikowane ani wykorzystywane w testach olimpijskich. Książka ebook powstała głównie z myślą o uczestnikach Olimpiady Języka Angielskiego, lecz powinny po nią sięgnąć też inne osoby znające mowa angielski na poziomie zaawansowanym. Zawarte w niej zadania gramatyczne, leksykalne a także tłumaczeniowe stanowią idealny materiał ćwiczeniowy, z którym powinni zapoznać się m.in. studenci początkowych lat filologii angielskiej. Dr Henryk Krzyżanowski ugruntował pozycję eksperta w dziedzinie testów językowych opracowując arkusze pisemne dla wszystkich etapów Olimpiady Języka Angielskiego od roku 1977, w którym odbyła się ona po raz pierwszy. Jest on też autorem "100 TESTÓW Z GRAMATYKI ANGIELSKIEJ" (WSzPWN) jedynego w swoim rodzaju połączenia systematycznego wykładu gramatycznego z intensywnymi ćwiczeniami dla samouków. W ciągu wielu lat pracy dydaktycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu dr Krzyżanowski zdobył uznanie studentów stosując konsekwentnie zasadę, że jedyne skuteczne nauczanie to takie, które wyzwala w uczącym się samouka.

Szczegóły
Tytuł Ćwiczenia testowe do części pisemnej. Olimpiada języka angielskiego. Poziom C1-C2
Autor: Krzyżanowski Henryk
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Morpho
Rok wydania: 2012
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Ćwiczenia testowe do części pisemnej. Olimpiada języka angielskiego. Poziom C1-C2 w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Ćwiczenia testowe do części pisemnej. Olimpiada języka angielskiego. Poziom C1-C2 PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: 1591795157-978-83-62352-04-3-1-.pdf - Rozmiar: 1.5 MB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Anonim

    Serdecznie zalecam wszystkie książki Pana Henryka Krzyżanowskiego. Są to książki których nie da porady robić jak wszystkich innych ćwiczeń gramatycznych - automatycznie. W okresie rozwiązywania ćwiczeń trzeba wykazać się myśleniem. Ćwiczenia bowiem są skonstruowane dla "wyższej szkoły jazdy" osoba korzystająca z owych ćwiczeń musi wykazać się sporą znajomością języka.

  • Yolo_Jolka

    Bardzo niezła publikacja, która nie ćwiczy machinalnej umiejętności zakreślania prawidłowych odpowiedzi ale ćwiczy umiejętność myślenia. Jest to zbiór ćwiczeń bazujący na bardzo wysokiej znajomości języka angielskiego - bardzo niezły do samodzielnego powtarzania materiału a także jako zbiór ćwiczeniowy dla nauczycieli, którzy mają pod własną opieką zaawansowanych uczniów. Komentarz autora nieźle wprowadza w nastrój nauki; uprzedza, że to nie przelewki, lecz też motywuje do ciężkiej przeprawy. Dodatkowe ćwiczenia autorskie to też idealny przewodnik jak odpowiednio podejść do przyswajania nowej wiedzy i ćwiczenia już posiadanej. Osobiście uważam, że brakuje komentarza autora przy odpowiedziach, aby wyjaśnić niejasności, lecz można to też zrobić na swoją rękę (zwłaszcza na tym poziomie nauki). Ten zbiór wskazany jest dla każdego nauczyciela a także studenta, natomiast powinien być w posiadaniu wszystkich tych, którzy przygotowują się do jakiejkolwiek olimpiady językowej albo egzaminów wstępnych. Szczerze polecam.

 

Ćwiczenia testowe do części pisemnej. Olimpiada języka angielskiego. Poziom C1-C2 PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Strona 2 Henryk Krzyżanowski ĆWICZENIA TESTOWE DO CZĘŚCI PISEMNEJ O L I M P I A D A JĘZYKA ANGIELSKIEGO POZIOM WG CEF: C1-C2 Strona 3 Grafika na okładce: Gateway Arch, St. Louis, MO, USA Autor zdjęcia: Daniel Schwen, Wikipedia (Licencja Creative Commons) Link do grafiki: (26.08.2012) Redakcja: Zespół Copyright: © Henryk Krzyżanowski Skład i opracowanie graficzne: DTP Studio GRACE – www.studiograce.pl Druk i oprawa: SOWA – druk na życzenie® www.sowadruk.pl ISBN 978-83-62352-04-3 Sieniawa Żarska, 2012 Short passages from novels and other texts have been included in this educational publication under fair use policy. The Publisher and the Author have made all efforts to correctly identify and assign such excerpts to their legitimate owners. If any copyright holder feels their rights have been infringed in any way, we would be pleased to rectify any errors or omissions at the earliest opportunity. Strona 4 Spis treści: Od Autora ........................................................................................ 5 Ćwiczenia dodatkowe ..................................................................... 7 CZĘŚĆ I – GRAMATYKA – testy wyboru ..................................................... 9 CZĘŚĆ II – GRAMATYKA – tłumaczenia .................................................... 47 CZĘŚĆ III – SŁOWNICTWO............................................................................ 75 CZĘŚĆ IV – CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM.......................................... 125 CZĘŚĆ V – TESTY LUK ................................................................................. 177 KLUCZE DO ĆWICZEŃ CZĘŚĆ I – GRAMATYKA – testy wyboru ................................................. 203 CZĘŚĆ II – GRAMATYKA – tłumaczenia .................................................. 207 CZĘŚĆ III – SŁOWNICTWO.......................................................................... 245 CZĘŚĆ IV – CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM.......................................... 255 CZĘŚĆ V – TESTY LUK ................................................................................. 257 Wykaz materiałów źródłowych ................................................. 276 Strona 5 Strona 6 OD AUTORA W ciągu ostatnich dziesięcioleci dokonał się w Polsce ogromny postęp w znajomości języka angielskiego. Jednym z jego źródeł, oprócz otwarcia na świat po upadku komunizmu, jest upowszechnienie się metod komunikatyw- nych w nauczaniu. Pozwalają one dość szybko opanować język na tyle, aby w miarę swobodnie porozumiewać się w mowie oraz mniej wymagających formach języka pisanego – takich jak e-mail, SMS czy wpis na forum interne- towym. Ich zaletą jest także szeroka dostępność – nie wymagają specjalnych uzdolnień językowych i gwarantują sukces właściwie każdemu uczniowi pra- cującemu w miarę systematycznie. Jest jednak swoistym paradoksem, że na tym niewątpliwym postępie naj- mniej korzystają osoby o dużych zdolnościach językowych. Nauczanie ko- munikatywne nie jest bowiem nastawione ani na różnorodność i bogactwo języka, ani na jego poprawność. To, co się liczy, to maksymalnie sprawne wy- korzystanie już opanowanych słów i zwrotów. W efekcie uczniowie z talentami lingwistycznymi marnują swój potencjał, nie ucząc się tyle, ile mogliby, gdyby naukę dostosować do ich uzdolnień. Trochę tak, jak marnowałoby się muzycz- nie uzdolnione dziecko odbębniając na fortepianie jedynie proste szlagiery. Co zatem powinni zrobić uczniowie o uzdolnieniach i zainteresowaniach lingwistycznych? Uczestnicy olimpiady anglistycznej, językowi hobbyści oraz ci, którzy wybierają się na studia filologiczne? Moim zdaniem, powinni sami zadbać o swój rozwój, sięgając po typowo filologiczne metody pracy nad ję- zykiem. Wśród nich ważne miejsce przypada tłumaczeniu oraz zgłębianiu przy pomocy słowników i gramatyk drobnych zawiłości, których pełno w każdym języku. Dla takich właśnie fanów języka angielskiego opracowałem tę książkę, wykorzystując zaawansowane testy z egzaminów wstępnych. Jeśli praca z nią choć trochę ułatwi samokształcenie przyszłym filologom, (a przypomnę, że philo-logos to ‘kochający słowo’), będzie to oznaczało, że spełniła ona swoje zadanie. 5 Strona 7 Strona 8 ĆWICZENIA DODATKOWE Zamieszczone tu ćwiczenia są w pierwszym rzędzie testami językowymi – ta- kimi jakich używa się m.in. na olimpiadzie anglistycznej. Pracę z każdym z nich zaczynamy więc od wykonania testu i sprawdzenia wyników w kluczu. W testach gramatycznych, jeśli popełniliśmy błędy, warto je skorygować sięgając do pod- ręcznika gramatyki – w ten sposób zapobiegamy popełnieniu podobnego błędu w przyszłości. Jednak potencjał ćwiczeniowy poszczególnych typów zadań nie ogranicza się do prostego przerabiania kolejnych testów. Każde z zadań warto wykorzystać do zaawansowanych ćwiczeń rozwijających biegłość. Oto propozycje takich ćwiczeń: A. RETRANSLACJA Wypełnione poprawnie zadania (przede wszystkim z części I i III) tłumaczy- my pisemnie na polski. Tłumaczenie powinno być stylistycznie poprawne i bez anglicyzmów, z odpowiednim szykiem zdania, często odbiegającym znacznie od oryginału. Następnie, po pewnym czasie (gdy już nie pamiętamy oryginału – po jednym lub dwu dniach), tłumaczymy je z powrotem na angielski i sprawdzamy z podręcznikiem. Jeśli było zbyt wiele błędów, powtarzamy ćwiczenie. Ważne, aby sprawdzać wszystkie drobne szczegóły – rodzajniki, przyimki, itp. Język składa się bowiem z takich właśnie szczegółów, a biegła znajomość języka to używanie ich w sposób automatyczny – bez zastanawiania się. B. Technika PZP (Popatrz –Zapamiętaj – Powiedz) Ćwiczenie ustne wykonywane na głos, skutecznie budujące płynność i wzmac- niające pamięć językową. Tak jak retranslacja, technika ta nadaje się zwłaszcza dla zadań z części I i III. Przy zadaniach zbyt długich ćwiczymy w rozbiciu na poszczególne zdania. – Zapamiętujemy tekst całego zdania. 7 Strona 9 Ć W I C Z E N I A T E S TO W E D O C Z Ę Ś C I P I S E M N E J – Nie patrząc na tekst, mówimy to zdanie z pamięci. Jeśli zabraknie nam pa- mięci, zaglądamy do tekstu i ponownie wypowiadamy je OD POCZĄTKU. Nie mówimy zdań „na raty” i nie patrzymy na tekst w czasie mówienia. Należy dbać o poprawność wymowy i intonacji, a także o poprawność wszystkich szczegółów. W tym ćwiczeniu tolerowanie drobnych błędów byłoby utrwalaniem złych nawy- ków językowych. C. Technika PZN (Popatrz – Zapamiętaj – Napisz) Czynności jak wyżej dla PZP, ale zamiast mówić piszemy. D. Translacja ustna – część II Polskie zdania tłumaczymy na głos z limitem czasowym. Można rozpocząć od 60 sekund na każde zadanie, ale punkt dojścia powinien być bardziej rygorystycz- ny. Przestrzeganie takiego limitu stwarza presję czasową, która jest nieodłącznym 8 Strona 10 CZĘŚĆ I GRAMATYKA – testy wyboru Zadania pochodzą z testów używanych na egzaminach wstępnych i są na poziomie średnio-zaawansowanym do zaawansowanego. 9 Strona 11 Ć W I C Z E N I A T E S TO W E D O C Z Ę Ś C I P I S E M N E J ĆWICZENIE 1 1. Some health experts think that __________ allergic children might benefit from the drug. A/ a few millions B/ over two million of C/ between two and three million D/ several millions of 2. We were all somewhat shocked at the man’s wish __________ to lay his sleeping bag on the lawn. A/ of allowing him B/ to be allowed C/ for being allowed D/ he would be allowed 3. The doctors keep telling my wife how lucky she’s been. If we __________ so close to the hospital, the ambulance with an incubator might have arrived too late for the baby. A/ haven’t been living B/ hadn’t lived C/ wouldn’t be living D/ didn’t live 4. He treated all his opponents __________ that his chances of convincing them were indeed minimal. A/ in such offensive manner B/ in so offensive manner C/ so offensively D/ so offensive 5. Ten years after the event we couldn’t locate __________ after our balloon had been punctured. A/ a field that we landed on B/ the field, on which we landed C/ the field where we landed D/ that field, that we landed onto 6. While it’s true that last time the posters were hung too late, we should re- member that if we fold them before the paint __________ , we risk destroying the visual effect. A/ has dried B/ will have dried C/ will dry D/ would have dried 7. To tell you the truth I’m not impressed by the improvement in the function- ing of the clinics brought __________ by the reform. A/ over B/ about C/ in D/ up 8. Since no deadline has been set for the questionnaires to be returned, we __________ it out for Davy. He’s going to be back on Monday. A/ needn’t have filled B/ didn’t need fill C/ don’t need to fill D/ needn’t to fill 10 Strona 12 Część I – GRAMATYKA – testy wyboru 9. Mayor Owen, well known for his opposition to concrete in parks, __________ the construction of a concrete basketball court when plans for Ivy Park were under discussion. A/ didn’t nevertheless authorise B/ did nevertheless authorise C/ has nevertheless authorised D/ needn’t nevertheless have authorised 10. We had to watch out as the end of the beam __________ back and forth, danger- ously close to our heads. A/ swung B/ has been swinging C/ swinged D/ swang 11. In my opinion their claims __________ threatening letters don’t have to be taken seriously. A/ of sending B/ of having sent them C/ to send them D/ to have been sent 12. Most studies are very explicit about the risks facing __________ try to boost their performance with steroids. A/ such athletes who B/ such of athletes whom C/ those athletes D/ athletes that 13. Isn’t it characteristic __________ her to relate even the most unusual events to her personal misfortunes? A/ for B/ of C/ about D/ in 14. He warned me that the directors were seriously considering __________ by a specialist agency. A/ having all our contracts reviewed B/ having to review all our contracts C/ to have all our contracts reviewed D/ to have reviewed all our contracts 15. I was right in not taking my sons to that ballet evening. If my wife, who’s a ballet enthusiast, thought it was uninteresting, the boys __________ bored to death. A/ would be B/ may have been C/ were D/ would have been 11 Strona 13 KLUCZE DO ĆWICZEŃ CZĘŚĆ I GRAMATYKA – testy wyboru 203 Strona 14 Ć W I C Z E N I A T E S TO W E D O C Z Ę Ś C I P I S E M N E J Ćw. 1 Ćw. 2 Ćw. 3 Ćw. 4 Ćw. 5 Ćw. 6 1. C 1. C 1. B 1. A 1. A 1. B 2. B 2. D 2. C 2. B 2. D 2. D 3. D 3. B 3. A 3. D 3. C 3. C 4. C 4. A 4. D 4. C 4. B 4. D 5. C 5. D 5. C 5. B 5. A 5. C 6. A 6. B 6. D 6. C 6. C 6. B 7. B 7. B 7. C 7. D 7. B 7. A 8. C 8. C 8. B 8. B 8. D 8. A 9. B 9. A 9. A 9. A 9. C 9. B 10. A 10. D 10. B 10. D 10. A 10. B 11. D 11. D 11. D 11. C 11. B 11. D 12. D 12. A 12. C 12. C 12. B 12. D 13. B 13. A 13. B 13. B 13. A 13. C 14. A 14. B 14. A 14. D 14. D 14. A 15. D 15. C 15. A 15. A Ćw. 7 Ćw. 8 Ćw. 9 Ćw. 10 Ćw. 11 Ćw. 12 1. A 1. D 1. D 1. B 1. B 1. B 2. A 2. B 2. C 2. D 2. D 2. C 3. D 3. C 3. B 3. C 3. A 3. D 4. B 4. A 4. D 4. A 4. C 4. D 5. C 5. C 5. C 5. C 5. C 5. A 6. C 6. B 6. D 6. A 6. A 6. D 7. C 7. A 7. A 7. A 7. B 7. D 8. B 8. A 8. C 8. B 8. A 8. B 9. B 9. D 9. A 9. B 9. C 9. A 10. D 10. C 10. B 10. C 10. B 10. C 11. C 11. A 11. A 11. D 11. D 11. B 12. D 12. B 12. B 12. B 12. B 12. C 13. A 13. D 13. D 13. D 13. C 13. B 14. D 14. B 14. C 14. C 14. A 14. A 15. B 15. D 15. A 15. D 15. D 16. C 16. B 16. A 16. D 204