Średnia Ocena:
Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów nauczycieli i rodziców
Ogromna element absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy a także kompetencji społecznych i emocjonalnych. Badacz mózgu, lekarz i psychiatra, Joachim Bauer, prezentuje siedem świeżych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym własnych dzieci.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów nauczycieli i rodziców |
Autor: | Bauer Joachim |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Dobra Literatura |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów nauczycieli i rodziców PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Recenzje
dynamiczna realizacja zamówienia - serdecznie dziękuje
„Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców” to oferta popularnonaukowa napisana przez Joachima Bauera, niemieckiego neurobiologa i psychiatrę, w której oferuje siedem kroków do stworzenia kompetentnej, nowoczesnej i zdolnej do funkcjonowania w obecnych czasach szkoły.KIM JEST UCZEŃ?Bauer sprzeciwia się traktowaniu uczniów w sposób odgórny i automatyczny. Uważa, że kluczem do sukcesu i osiągnięć naukowych dzidziusia jest indywidualne podejście nauczycieli do uczniów. Ponadto przypomina, że uczniowie uczą się przede wszystkim poprzez odwzorowanie świata zewnętrznego. Lepiej przyswajają wiedzę będąc właściwie motywowanymi przez rodziców, działających we współpracy z nauczycielami.SZKOŁA – JAKO MIEJSCE NAUKISzkoła według niemieckiego naukowca ma być miejscem przyjaznym dla każdego ucznia. Winna być miejscem otwartym, uczącym kreatywności, dyskusji i wielotorowego myślenia. Poprzez wspólne działanie nauczycieli i uczniów należy zminimalizować wszelkie przejawy agresji a także uczyć uczniów właściwych reakcji względem zachowań agresywnych.GRONO PEDAGOGICZNEGrono pedagogiczne musi kłaść większy nacisk na budowanie więzi z rodzicami i uczniami. Musi pozbyć się barier przed wewnętrznymi dyskusjami na temat uczniów. Wypracować swoje wewnętrzne sposoby na kontakty i współprace z rodzicami i ich dziećmi.KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELINauczyciele muszą być pewni tego, że zawód, który wybrali jest ich wymarzoną pracą, w której chcą się, z całą pewnością, realizować a także pokonywać napotkane przez siebie przeszkody.RODZICEWedług Bauera rodzice muszą wykazać większe zaangażowanie w naukę własnych dzieci. Kluczem do tego ma być rozmowa o przerabianym materiale czy wiedzy, lecz również zachęta do odkrywania świeżych obszarów nauki. Ponadto rodzice muszą pamiętać o wsparciu psychicznym dla własnych dzieci. Pokazać dzieciakom jak mają sobie radzić w społeczeństwie i grupie. Dzięki takim wskazówkom, dzieci łatwiej skupią się i będą pokonywać trudności z przyswajaniem wiedzy.POLITYKA A NAUKANauczyciele muszą walczyć z próbami odgórnego i politycznego narzucania pewnego wyobrażenia o szkole. Należy wypracować równoważny model współdziałania na rzecz rozwoju kompetentnego szkolnictwa.SZKOŁA/ RODZINA/ KRAJW ostatnim rozdziale Bauer przekonuje nas, że kluczem do sukcesu jest „system lustrzany”, czyli zintegrowany i spójny przekaz dla ucznia, płynący jednakowym strumieniem, zarówno z domu jak i ze szkoły. Z zaznaczeniem, że główny ciężar wychowawczy i motywacyjny spoczywa na domu rodzinnym.PODSUMOWANIE„Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców” nie jest gotową receptą na stworzenie idealnego i najlepszego systemu szkolnictwa. To jedynie zestaw wskazówek, w których zawarto pewne uwagi, co do dobrego postępowania, by w efekcie końcowym osiągnąć cel, czyli szkołę nowoczesną i mogącą sprostać wyzwaniom dzisiejszego świata.