Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
„Od młodszych lat mamy kontakt z mediami. Zdarza się, wcale nie tak rzadko, że dziecko, zanim nauczy się mówić, już reaguje na ulubione programy telewizyjne, którymi z reguły są kreskówki. Rodzice czasami bez zastanowienia, a czasem z rozmysłem sadzają przed telewizorem kilkumiesięczne pociechy. Gdy dzidziuś już nauczy się mówić, pisać, czytać, zostaje wciągnięte przez dżunglę Internetu i kolorowych czasopism. I tak wyrastają dorośli, którzy korzystają z mediów, lecz nie zawsze zdają sobie sprawę, jaki mają one na nich wpływ. Jak formują ich intelektualnie i moralnie, w jaki sposób kształtują ich osobowość i myślenie o rzeczywistości. Dzieci i młodzież chętnie posługują się wszelkimi nowinkami technologicznymi, w tym z zakresu środków masowego przekazu. Jak podają badania, młodzi ludzie spędzają przeciętnie 20 godzin w tygodniu przed ekranem telewizora albo komputera. Niektórzy nawet 40 i więcej. Do 18 roku życia młody widz obejrzy 8 tysięcy ekranowych morderstw i 100 tysięcy różnorakich aktów przemocy. Te dane już nie alarmują, one wręcz przerażają. Jeżeli dołożymy do tego fakt, że rodzice nierzadko nie wiedzą, co oglądają ich dzieci, to uchronienie dzieci przed szkodliwym wpływem mediów wydaje się właściwie niemożliwe. Niemniej jednak nauczenie dzieci i młodzieży rozsądnego korzystania z mediów jest jednym z najistotniejszych zadań wychowawczych w rodzinie i w szkole. Do mediów można wychować jedynie przez media. Należy nauczyć dzieci i młodzież odczytywać ich język, ukazywać im metody manipulacji, rozmawiać o tym, z czym stykają się w mediach. Jest to proces długotrwały. Książka jest pomocą dla rodziców i wychowawców. Pozycja składa się z czterech części, z których każda ma inne zadanie. • Element pierwsza: Dzidziuś w świecie mediów, omawia mechanizmy działania mediów, ich funkcje i cele a także wpływ, jaki mają na dzieci. • Element druga: Kolorowy świat mediów, zawiera charakterystykę poszczególnych środków przekazu a także metody ich oddziaływania na dzieci. • Element trzecia: Co wciąga twoje dziecko?, ostrzega przed zagrożeniami, na jakie może być narażone dzidziuś korzystające z mediów. • Element czwarta: Jak chronić własne dziecko?, zawiera praktyczne rady dotyczące tego, jak wzmocnić odporność medialną dzieci a także jak przeciwdziałać wcześniej omówionym zagrożeniom.” Fragment wstępu.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Co wciąga twoje dziecko |
Autor: | Więczkowska Małgorzata |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo M |
Rok wydania: | 2012 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Książka ebook – jak prosto się domyślić – dotyczy mediów i ich wpływu na życie ludzi ze szczególnym naciskiem na kształtowane młodego człowieka, któremu ciężko wyznaczyć granicę pomiędzy dobrem i złem a także właściwymi postawami społecznymi a tymi, które niszczą relacje międzyludzkie. Ja oczekiwałam po książce, że będzie to następna a la Popperowska pozycja, czyli z całkowitą krytyką mediów. Zostałam przyjemnie zaskoczona rzetelnym spojrzeniem na media, wychowanie, możliwości wykorzystania mediów jako narzędzia edukacji i źródło informacji. Niewprawny rodzić otrzyma szereg porad dotyczących zagrożenia. Czasami wydawało mi się troszeczkę nad mirę wyszukiwanie tych zagrożeń, lecz z drugiej strony zaczęłam się bardziej zastanawiać, czego właściwie uczą takie a nie inne bajki czy programy telewizyjne.Z książki dowiemy się, jaki wpływ mają media na wychowanie dzidziusia a także budowanie więzi rodzinnych. Wspólne oglądanie telewizji, korzystanie z Internetu czy innych rozwiązań technicznych nie łączy ludzi. Autorka uświadamia nas, że tylko rozmowa i wzajemne rozumienie tworzy rodzinę. Bez tego stajemy się obcymi ludźmi. Małgorzata Więczkowska daje rodzicom i wychowawcom wskazówki, w jaki sposób rozmawiać z dzieciakami o mediach i inteligentnym wykorzystaniu ich a także o sposobach manipulacji informacjami przez nie. Zbyt częste spędzanie czasu przed telewizorem (bo to jest główne zagrożenie) sprawia, że dzidziuś przestaje myśleć aktywnie, analizować metody rozwiązania różnorakich problemów, a poddaje się utartym, przedstawionym w medium schematom.Mnie przeraziły statystyki ilości spędzonych godzin przed telewizorem albo komputerem, lecz objaśniły one zjawisko pustych albo niemalże placów zabaw nawet podczas wakacji.Książkę zalecam rodzicom, wychowawcom, nauczycielom religii i etyki, bo wskaże ona drogę rozmów i sposobów zachęcania innego spędzania wolnego czasu niż z wykorzystaniem telewizji, Internetu, telefonu komórkowego, gier i prasy.