Cały ten czas okładka

Średnia Ocena:


Cały ten czas

Książka ebook nastolatki doskonała dla nastolatków i nie tylko!  Wejdź do świata, w którym od pięciu tysięcy czterystu sześćdziesięciu dziewięciu dni jest 21 czerwca 2106 roku. Każdego wieczoru podczas gwałtownej Burzy czas cofa się o dobę. Nikt nie pamięta, jak wcześniej wyglądało życie, a w Przedczas wierzy niewielu.  Nastoletnia Mar pragnie odkryć, co stało się z jej rodzicami. Opuszcza dom ciotki, wsiada na konia i rusza do Miasta owianego grozą. Na jej drodze nagle pojawia się Artel, chłopak parający się fizyką i skrywający w domu wehikuł czasu, który nie działa. Czy tę dwójkę łączy wspólna przeszłość, a może to właśnie przyszłość splecie ich losy?  Wątek romantyczny, oklepana dystopia, bohaterowie, którzy nie myślą, co robią? To nie tutaj! Hania Czaban zabierze was w niezwykłą podróż i sprawi, że wasze umysły rozbłysną niczym gwiazdy na nocnym niebie!    Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Szczegóły
Tytuł Cały ten czas
Autor: Czaban Hania
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: We need YA
Rok wydania: 2022
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Cały ten czas w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Cały ten czas PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: httpsarkusze.plosmoklasistymatematyka-2020-marzec-egzamin-osmoklasisty-probny.pdf.pdf - Rozmiar: 758 kB
Głosy: 0
Pobierz
Nazwa pliku: 0.Klasa 8. Graniastosˆupy i ostrosˆupy.pdf - Rozmiar: 1.1 MB
Głosy: 0
Pobierz
Nazwa pliku: Character maker|Picrew.pdf - Rozmiar: 1.35 MB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Karolina

    Jestem w połowie i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem warsztatu młodej pisarki! Tak trzymać!

  • Zofia

    Genialna, wciągnęłam się od pierwszej strony 😍

  • Emilia

    Każdy z Nas marzył kiedyś, żeby cofnąć czas, lecz czy każdy z Nas zastanawiał się do jakiego momentu chciałby wrócić i co zmienić? Mar, główna bohaterka książki, od zawsze żyje ze własną ciotką, nie miała okazji poznać własnych rodziców. Pewnego dnia znajduje w domu kopertę z adresem i dwoma imionami, z tym samym nazwiskiem jakie ma! Przy okazji poznaje Artela, ruszają razem do Miasta, ale zanim się tam dostają zaczynają się przed nimi pierwsze wyzwania. Jeśli chodzi o moje relacje z tą książką to osobiście pozytywnie się zaskoczyłam. Kompletnie nie odczuwałam tego, że książkę napisała tak młoda autorka, a tym bardziej, że to jej debiut. Tej książce pdf nie brakowało nic, było to połączenie moich ulubionych gatunków literackich: romansu, obyczajówki i fantastyki. Motyw czasu był tutaj wyjątkowo nieźle przemyślany. Coś co ujęło mnie najbardziej to motyw nauki. Można powiedzieć, że ja osobiście jestem taką młodą naukowczynią, która odkrywa i tworzy nowe projekty, dlatego temat ten był mi szczególnie bliski. Zakończenie tej historii naprawdę mnie ujęło, wiem, że byłby tutaj wielki potencjał na kontynuację historii, lecz z tego co mi wiadomo jej nie będzie. Uwielbiam otwarte zakończenia, które zmuszają czytelnika do refleksji i dołożenia do tej historii czegoś od siebie. Coś co jeszcze zasługuje na uwagę to na pewno cudowne wydanie tej książki, naprawdę gratuluję, ponieważ jest niesamowita!

  • Małgorzata

    Bardzo wciągająca książka ebook 😊 brawo dla młodej pisarki 👏czekam na następną książkę 😊

  • karolina

    bardzo mi się podobała

  • Anonim

    Zalecam tę opowieść nie tylko nastolatkom. Czyta się szybko, bardzo przyjemnie, a czas bynajmniej nie ulega zapętleniu.

  • zdz

    Przeczytałem kilkadziesiąt stron

  • sweet.dreams.in.bookland

    Na początku koniecznie muszę zwrócić uwagę na piękne wydanie książki - twarda oprawa, cudowne wklejki i barwione brzegi - to wszystko niesamowicie przyciąga uwagę i skłania do zakupu. Lecz przejdę do tego co najistotniejsze - wnętrza. Bardzo spodobał mi się pomysł na książkę, jest to coś oryginalnego i interesującego. Styl autorki też jest Bardzo przyjemny. Jedyne co mi przeszkadzało, to częste powtórzenia. Największą zaletą jest tu świat. Szczególnie spodobał mi się podział na frakcje i ich funkcjonowanie, a także burza i sama pętla czasowa, lecz bardzo ciekawie zostały przedstawione także pozostałe elementy. Do tego dużą zaletą jest pokazanie wpływu obecnej sytuacji na zachowania różnorakich ludzi, których bohaterowie spotykają po drodze. Muszę zwrócić uwagę też na samą podróż, która stanowiła naprawdę interesujący wątek, pokazujący dokładnie jak różnorodnie funkcjonują poszczególne zbiorowiska ludzi. Akcja w książce pdf jest bardzo dynamiczna. Losy się wiele i praktycznie bez przerwy. Są sytuacje bardziej przewidywalne i te mniej. Podobało mi się to, choć momentami miałam wrażenie, że akcja jest nieco urwana i trzeba domyślić się co wydarzyło się w międzyczasie. Na szczęście nie zdarzało się to często. Sami bohaterowie są wykreowani bardzo dobrze. Przede wszystkim myślą, co jest olbrzymim plusem. Do tego są realistyczni, popełniają błędy i dążą do celu. Naprawdę ich polubiłam, choć nie poczułam większego przywiązania. Podobała mi się też relacja pomiędzy nimi i to jak przywiązali się do siebie w tak krótkim czasie. Książka ebook jest bardzo ciekawym i dobrym debiutem. Zalecam ją zarówno dla nieco najmłodszych czytelników, jak i tych trochę starszych.

  • amatorka_ksionszkuf

    Czas- nienamacalny, niepodważalny, ciągły, wieczny. A co jeśli nie? Gdyby tak przed obecnym czasem istniał Przedczas, o którym każdy z nas wie, lecz nie pamięta co się w nim działo? Rok 2106, a właściwie konkretny dzień- 21 czerwca, który jest przeżywany już któryś raz z rzędu, a gdy dobiega końca, zaczyna się na nowo. Tak właśnie żyje Mar- nastolatka, która jako jedna z niewielu osób zadaje sobie pytanie-,,co działo się przed tą pętlą? Jak doszło do jej powstania?”. Pewnego dnia, kobieta mówi dość i postanawia odkryć co się tak naprawdę stało. Głównym powodem jest co prawda, chęć zdobycia wiedzy o jej rodzicach, lecz finalnie całość zagadki osiąga o dużo większy wymiar. Czas, fizyka i jej prawa, a raczej ich łamanie- co tak naprawdę gra w tej tajemnicy pierwsze skrzypce i co odkryje Mar wraz z czytelnikami? Tego wam nie zdradzę, lecz musicie wiedzieć, że sama droga prowadząca do tych odkryć, jest naprawdę przyjemna, a to za sprawą zarówno stylu autorki, bohaterów którzy są nie tylko ,,jacyś", lecz i ”do polubienia”, no i sam pomysł-on zasługuje na najgłośniejsze oklaski. Co tu wiele mówić- o takie debiuty literackie proszę, lecz również ogólnie- o takie książki młodzieżowe. Nie powtarzające oklepanych schematów, stanowiące powiew świeżości i traktujące poważnie zarówno własnych bohaterów, jak i czytelnika. Może nie jest to pozycja bez wad, momentami wydawała mi się przegadana, a za to w innych brakowało mi rozwinięcia pewnych wątków, lecz stale jest to naprawdę godna polecenia lektura.

  • Life_substitute

    "Mar uśmiechnęła się do siebie. Jak to możliwe, że Początki zawsze pachniały tak pociągająco? W końcu wszystkie jej ulubione aromaty związane były z nadejściem czegoś nowego. Najbardziej lubiła dwa z nich - przepełniony napięciem aromat powietrza przed Burzą i świeży, ostry aromat ziemi po deszczu. Zarówno jeden, jak i drugi sprawiał, że jej serce zaczynało bić szybciej." Duże, ogromne zaskoczenie. W życiu bym nie przypuszczała, że nastolatka może napisać tak dojrzałą opowieść fantastyczną. Każda najmniejsza rzecz jest tutaj dopracowana, fabuła jest interesująca i logiczna, a bohaterowie pomimo własnego młodego wieku, nie są ani infantylni ani głupi, są po prostu prawdziwi. Zamiast pędzącej "na łeb na szyję" akcji dostajemy interesującą, pełną zagadek historię, w której razem z Mar i Artelem, będziemy szukać odpowiedzi na dręczące ich pytania. Największy plus tej książki? Jeżeli chodzi o mnie to jest to perfekcyjnie wykreowane uniwersum, w którym dosłownie przepadłam, i które jest na wskroś uniwersalne, mimo, że cała akcja losy się w Polsce. " Cały ten czas" spodoba się zarówno nastolatkom, jak i starszym czytelnikom bez względu na płeć, co również jest olbrzymią zaletą, gdyż mało jest właśnie tego typu literatury, która nie miałaby ściśle określonego odbiorcy. Zatem jeśli poszukujecie inteligentnej a także wciągającej rozrywki, to debiut Hani Czaban będzie doskonałym wyborem, a mi nie pozostaje nic innego, niż czekać na następny tom, ponieważ nie wyobrażam sobie, że może być inaczej.

  • Anonim

    Kompletnie niewarte uwagi. I jeszcze ta paskudna okładka. 🙈

  • Anonim

    Córka zadowolona. Książka ebook warta uwagi.

  • Katarzyna Podlacha

    urocze wydanie

 

Cały ten czas PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 WYPEŁNIA UCZEŃ miejsce KOD UCZNIA PESEL na naklejkę Próbny egzamin ósmoklasisty Matematyka DATA: marzec – kwiecień 2020 r. CZAS PRACY: 100 minut Instrukcja dla ucznia Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl 1. Ze środka arkusza wyrwij kartę rozwiązań zadań (tj. 4 środkowe kartki) wraz z kartą odpowiedzi. 2. Sprawdź, czy na kolejno ponumerowanych 16 stronach jest wydrukowanych 21 zadań. 3. Sprawdź, czy karta rozwiązań zadań zawiera 8 stron oraz czy do karty rozwiązań zadań jest dołączona karta odpowiedzi. 4. Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi. 5. Na tej stronie, na karcie rozwiązań zadań i na karcie odpowiedzi wpisz w oznaczonych miejscach swój kod, numer PESEL i przyklej naklejkę z kodem. 6. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania. Wykonuj zadania zgodnie z poleceniami. 7. Rozwiązania zadań zapisuj długopisem lub piórem z czarnym tuszem/atramentem. 8. Nie używaj korektora. 9. Rozwiązania zadań zamkniętych, tj. 1–15, zaznacz na karcie odpowiedzi zgodnie z instrukcją zamieszczoną na następnej stronie. W każdym zadaniu poprawna jest zawsze tylko jedna odpowiedź. 10. Rozwiązania zadań otwartych, tj. 16–21, zapisz czytelnie i starannie w wyznaczonych miejscach w karcie rozwiązań zadań. Ewentualne poprawki w odpowiedziach zapisz zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na następnej stronie. 11. Zapisy w brudnopisie nie będą sprawdzane i oceniane. Powodzenia! WYPEŁNIA ZESPÓŁ NADZORUJĄCY Uprawnienia nieprzenoszenia odpowiedzi dostosowania OMAP-100 ucznia do: na kartę odpowiedzi zasad oceniania. Układ graficzny © CKE 2018 Strona 2 Zapoznaj się z poniższymi instrukcjami 1. Jak na karcie odpowiedzi zaznaczyć poprawną odpowiedź oraz pomyłkę w zadaniach zamkniętych? Staraj się nie popełniać błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale jeśli się pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz inną odpowiedź, np. Poprawna Układ możliwych Sposób zaznaczenia Sposób zaznaczenia odpowiedź odpowiedzi na karcie pomyłki i poprawnej poprawnej odpowiedzi w zadaniu odpowiedzi odpowiedzi C Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl AD FP 2. Jak zaznaczyć pomyłkę i zapisać poprawną odpowiedź w zadaniach otwartych? Jeśli się pomylisz, zapisując odpowiedź w zadaniu otwartym, pomyłkę przekreśl i napisz poprawną odpowiedź, np. nad niepoprawnym fragmentem lub obok niego, np. Strona 2 z 16 OMAP-100 Strona 3 Zadania egzaminacyjne są wydrukowane na kolejnych stronach. Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl OMAP-100 Strona 3 z 16 Strona 4 Zadanie 1. (0–1) Na diagramie kołowym przedstawiono procentowy udział soków o różnych smakach, które zostały sprzedane podczas festynu. Najmniej sprzedano soku pomidorowego, tylko 15 kartonów, a najwięcej – soku jabłkowego. sok sok pomidorowy grejpfrutowy 30,0% sok sok jabłkowy pomarańczowy 37,5% Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl 20,0% Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe. Sprzedano łącznie 125 kartonów soków. P F Sprzedano o 30 kartonów więcej soku jabłkowego niż pomidorowego. P F Zadanie 2. (0–1) W liczbie pięciocyfrowej 258#4, podzielnej przez 4 i niepodzielnej przez 3, cyfrę dziesiątek zastąpiono znakiem „#”. Jakiej cyfry na pewno nie zastąpiono znakiem „#”? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. 0 B. 4 C. 6 D. 8 Zadanie 3. (0–1) Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. Wartość wyrażenia 4 · 3 – 23 jest równa 3 A. 14 B. – 4 C. – 7 D. 8 E. – 2 3 3 PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 4 z 16 OMAP-100 Strona 5 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl OMAP-100 Brudnopis Strona 5 z 16 Strona 6 Zadanie 4. (0–1) Miejscowości A i B położone na przeciwległych brzegach jeziora są połączone dwiema drogami – drogą polną prowadzącą przez punkt P i drogą leśną prowadzącą przez punkt L. Długość drogi polnej APB wynosi 10 km, a długość drogi leśnej ALB jest równa 6 km. B L P A Matylda i Karol wyruszyli na rowerach z miejscowości A do miejscowości B o godzinie 10:00. Matylda jechała drogą leśną, a Karol – drogą polną. Średnia prędkość jazdy Matyldy km km wynosiła 15 , a średnia prędkość Karola była równa 20 . h h Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl jest fałszywe. Do miejscowości B Karol przyjechał wcześniej niż Matylda. P F Matylda przyjechała do miejscowości B o godzinie 10:24. P F Zadanie 5. (0–1) Na treningu odmierzano za pomocą aplikacji komputerowej 15-minutowe cykle ćwiczeń, które następowały bezpośrednio jeden po drugim. Ola zaczęła ćwiczyć, gdy pierwszy cykl trwał już 2 minuty, a skończyła, gdy do końca trzeciego cyklu zostało jeszcze 7 minut. Ile łącznie minut Ola ćwiczyła na zajęciach? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. 36 B. 35 C. 24 D. 21 Zadanie 6. (0–1) Oskar jest o 6 lat starszy od swoich braci bliźniaków. Obecnie Oskar i jego dwaj bracia mają razem 42 lata. Ile lat ma obecnie każdy z bliźniaków? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. 18 B. 16 C. 14 D. 12 PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 6 z 16 OMAP-100 Strona 7 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl OMAP-100 Brudnopis Strona 7 z 16 Strona 8 Zadanie 7. (0–1) Marta przygotowała dwa żetony takie, że suma liczb zapisanych na obu stronach każdego żetonu jest równa zero. Widok jednej ze stron tych żetonów przedstawiono poniżej. 52 ( 2)3 Żeton 1. Żeton 2. Jakie liczby znajdują się na niewidocznych stronach tych żetonów? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. −25 i 8 B. −25 i 8 C. 25 i 8 D. 25 i 8 Zadanie 8. (0–1) W układzie współrzędnych zaznaczono trójkąt ABC oraz punkt P należący do boku BC. Wszystkie współrzędne punktów A, B, C i P są liczbami całkowitymi. Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl y B 1 A P 1 x C Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe. Pole trójkąta PAB jest równe polu trójkąta PAC. P F Pole trójkąta ABC jest równe 21. P F Zadanie 9. (0–1) Trójkąt, w którym długości boków są do siebie w stosunku 3 : 4 : 5 nazywa się trójkątem egipskim. Z odcinków o jakich długościach nie można zbudować trójkąta egipskiego? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. 6, 8, 10 B. 9, 12, 15 C. 12, 20, 25 D. 21, 28, 35 PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 8 z 16 OMAP-100 Strona 9 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl OMAP-100 Brudnopis Strona 9 z 16 Strona 10 Zadanie 10. (0–1) Sprzedawca kupił od ogrodnika róże i tulipany za łączną kwotę 580 zł. Jeden tulipan kosztował 1,20 zł, a cena jednej róży była równa 4 zł. Sprzedawca kupił o 50 tulipanów więcej niż róż. Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. Jeśli liczbę zakupionych tulipanów oznaczymy przez t, to podane zależności opisuje równanie A. 1,2(t +50) + 4t = 580 B. 1,2(t – 50) + 4t = 580 C. 1,2t + 4(t – 50) = 580 D. 1,2t + 4(t + 50) = 580 Zadanie 11. (0–1) Figura zacieniowana na rysunku jest równoległobokiem. Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl β 135º α Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe. Suma miar kątów α i β wynosi 180°. P F Kąt α ma miarę 3 razy mniejszą niż kąt β. P F Zadanie 12. (0–1) Na rysunku przedstawiono trójkąt równoramienny KLM o ramionach KM i LM. Miara kąta KML jest dwa razy większa niż miara kąta KLM. Uzupełnij poniższe zdania. Wybierz odpowiedź spośród oznaczonych literami A i B oraz odpowiedź spośród oznaczonych literami C i D. M Miara kąta KLM jest równa A B . A. 40° B. 45° Trójkąt KLM jest C D . K L C. rozwartokątny D. prostokątny PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 10 z 16 OMAP-100 Strona 11 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl OMAP-100 Brudnopis Strona 11 z 16 Strona 12 Zadanie 13. (0–1) Małe trójkąty równoboczne o bokach długości 1 układano obok siebie tak, że uzyskiwano kolejne, coraz większe trójkąty równoboczne, według reguły przedstawionej na poniższym rysunku. Ile małych trójkątów równobocznych należy użyć, aby ułożyć trójkąt równoboczny o podstawie równej 5? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. 9 B. 16 C. 25 D. 50 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl Zadanie 14. (0–1) W okręgu o środku S i promieniu 5 cm narysowano cięciwę AB o długości 8 cm. A B . S Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe. Odległość punktu S od cięciwy AB jest równa 3 cm. P F Obwód trójkąta ASB jest równy 16 cm. P F Zadanie 15. (0–1) Średnia arytmetyczna dwóch ocen Janka z matematyki jest równa 3,5. Jaką trzecią ocenę musi uzyskać Janek, by średnia jego ocen była równa 4? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. 3 B. 4 C. 5 D. 6 PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 12 z 16 OMAP-100 Strona 13 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl OMAP-100 Strona 13 z 16 Brudnopis Strona 14 Zadanie 16. (0–2) W tabeli podano cenniki dwóch korporacji taksówkowych. Należność za przejazd składa się z jednorazowej opłaty początkowej i doliczonej do niej opłaty zależnej od długości przejechanej trasy. Taxi „Jedynka” Taxi „Dwójka” Opłata początkowa 3,20 zł 8,00 zł Cena za 1 km trasy 3,20 zł 2,40 zł Pan Jan korzystał z Taxi „Jedynka”, a pan Wojciech – z Taxi „Dwójka”. Obaj panowie pokonali trasę o tej samej długości i zapłacili tyle samo. Ile kilometrów miała trasa, którą przejechał każdy z nich? Zapisz obliczenia. Rozwiązanie zadania 16. zapisz w wyznaczonym miejscu ! na karcie rozwiązań zadań. Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl Zadanie 17. (0–2) Zmieszano 40 dag rodzynek w cenie 12 zł za kilogram oraz 60 dag pestek dyni w cenie 17 zł za kilogram. Ile kosztuje 1 kilogram tej mieszanki? Zapisz obliczenia. Rozwiązanie zadania 17. zapisz w wyznaczonym miejscu ! na karcie rozwiązań zadań. Zadanie 18. (0–2) Długości boków czworokąta opisano za pomocą wyrażeń algebraicznych, tak jak pokazano na rysunku. x+5 2x – 15 3x 5 2 1x 15 2 Uzasadnij, że jeśli obwód tego czworokąta jest równy 100 cm, to jest on rombem. Zapisz obliczenia. Rozwiązanie zadania 18. zapisz w wyznaczonym miejscu ! na karcie rozwiązań zadań. Strona 14 z 16 OMAP-100 Strona 15 Zadanie 19. (0–3) Pan Kazimierz przejechał trasę o długości 90 km w czasie 1,5 godziny. W drodze powrotnej tę samą trasę pokonał w czasie o 15 minut krótszym. O ile kilometrów na godzinę była większa jego średnia prędkość jazdy w drodze powrotnej? Zapisz obliczenia. Rozwiązanie zadania 19. zapisz w wyznaczonym miejscu ! na karcie rozwiązań zadań. Zadanie 20. (0–3) Trapez równoramienny ABCD, którego pole jest równe 72 cm2, podzielono na trójkąt AED i trapez EBCD. Odcinek AE ma długość równą 4 cm, a odcinek CD jest od niego 2 razy dłuższy. Oblicz pole trójkąta AED. Zapisz obliczenia. D C Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl ∙ A 4 cm E B Rozwiązanie zadania 20. zapisz w wyznaczonym miejscu ! na karcie rozwiązań zadań. Zadanie 21. (0–3) Pudełko w kształcie prostopadłościanu o wymiarach przedstawionych na rysunku zawiera 32 czekoladki. Każda czekoladka ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2 cm, 2 cm i 1,5 cm. Ile procent objętości pudełka stanowi objętość wszystkich czekoladek? Zapisz obliczenia. 2,5 cm 24 cm 16 cm Rozwiązanie zadania 21. zapisz w wyznaczonym miejscu ! na karcie rozwiązań zadań. OMAP-100 Strona 15 z 16 Strona 16 Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl Brudnopis Strona 16 z 16 OMAP-100